تبیان، دستیار زندگی
رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌ی بیست و هشتم در دومین روز خود نیز دنبال شد تا همه در انتظار رقابت مدعیان با حریفان در روز دوشنبه باشند. اما نکته‌ای که در رقابت‌های این هفته در غیاب مدعیان برجسته بود، جذابیت و اتفاقاتی بود که باعث شد هواداران فوتبال داخلی در ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به نتایج هفته بیست و هشتم


رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌ی بیست و هشتم در دومین روز خود نیز دنبال شد تا همه در انتظار رقابت مدعیان با حریفان در روز دوشنبه باشند. اما نکته‌ای که در رقابت‌های این هفته در غیاب مدعیان برجسته بود، جذابیت و اتفاقاتی بود که باعث شد هواداران فوتبال داخلی در روزهائی که خبری از جدال برای قهرمانی و کسب سهمیه‌ی آسیا نبود، از فوتبال لذت ببرند.
پرسپولیس و سایپا

از شش‌تائی شدن آلومینیومی که هرچه امتیاز آورده است مدیون خط دفاع قابل اتکای خود بوده است تا قطع شدن نوار شکست‌ناپذیری‌های فولاد خوزستانی که با هدایت فرکی یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیا می‌باشد، همه و همه اتفاقاتی بودند که هفته بیست و هشتم را از سایرین متمایز کرد.

1) ترکیدن بغض فجر با پس دادن درس خدمت اساتید مدعی !

محمود یاوری که روی نیمکت فجرسپاسی دو شکست کابوس‌وار سریالی را برابر مدعیان قهرمانی متحمل شده بود و در عرض دو هفته‌ی طلسم‌شده، 8 گل را از استقلال و تراکتور در شیراز و تبریز پذیرفت تا وضعیت بحرانی را تجربه کند، در کنفرانس پیش از بازی با آلومینیوم در شرایطی که به هیچ‌وجه در رویاهای خود هم تصور نمی‌کرد آلومینیوم را شش‌تائی کند، اعلام کرد که " ما برابر تیم‌های بالای جدول، بازی را واگذار کردیم اما امروز از آن باختن‌ها یاد گرفته‌ایم که چطور ببریم."

امروز در جنگ تیم‌های نه چندان غنی، فجر همچون استقلال و پرسپولیس غنی‌وار عمل کرد و هرگلی خواست زد و هیچ گلی نخواست بخورد و درنهایت نیز نخورد؛ درست مشابه همان‌چیزی که سرهنگ گفته بود !

2) دربی جنوب؛ دوئل برای شکستن رکوردها

در شرایطی که هیچ‌کس انتظار پیروزی شاگردان علی فیروزی را در دربی جنوب نداشت، طلائی‌پوشان موفق شدند بعد از 21 هفته بار دیگر طعم پیروزی را بچشند و هم به روند ضد پیروزی خود پایان دهند و هم به روند ضد شکست شاگردان فرکی که در آستانه‌ی دریافت نمره‌ی 20 در آبادان بودند.

حالا صنعت نفت آبادان پنجمین تیمی لقب گرفت که در این فصل موفق به شکست شاگردان حسین فرکی شده است و در مقابل فولاد نیز در کنار صبای قم به دومین تیمی تبدیل شده است که به قعرنشین لیگ برتر بازی را واگذار کرده است.

فولاد پس از آن‌که چهارمین شکست فصل خود را در هفته‌ی هشتم در فولادشهر اصفهان برابر ذوب‌آهن تجربه کرد، تا هفته‌ی بیست و هشتم دوام آورد تا رکورد در نفت قعرنشین حل شود و در عدد 19 متوقف بماند.

پیروزی 4-1 شاگردان یحیی گل‌محمدی برابر سایپای تقوی، حالا جدا از این‌که یکی از بهترین نتایج پرسپولیس کهکشانی در لیگ دوازدهم پس از برد شش‌گله‌ تحت هدایت مانوئل ژوزه برابر پیکان تهران است، بهترین برد تاریخ سرخ‌پوشان پایتخت برابر این تیم کرجی در تاریخ لیگ برتر و لیگ آزادگان نیز می‌باشد

3)  زهردارترین پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت برابر لاله‌های نارنجی

پیروزی 4-1 شاگردان یحیی گل‌محمدی برابر سایپای تقوی، حالا جدا از این‌که یکی از بهترین نتایج پرسپولیس کهکشانی در لیگ دوازدهم پس از برد شش‌گله‌ تحت هدایت مانوئل ژوزه برابر پیکان تهران است، بهترین برد تاریخ سرخ‌پوشان پایتخت برابر این تیم کرجی در تاریخ لیگ برتر و لیگ آزادگان نیز می‌باشد.

یحیی گل‌محمدی با کسب این پیروزی رکورد بهترین پیروزی برابر سایپا را از استاد خود یعنی علی پروین ربود، کسی که در لیگ نخست موفق شد سایپا را 4-2 شکست دهد.

4) جوسازی‌ها و اعتراض‌ها جواب دادند ؟

پس از اعتراض مجتبی تقوی به پنالتی که برای سایپا با یک ضربه‌ی آزاد پشت محوطه‌ی جریمه تعویض شد، امروز نیز پرویز مظلومی به جوسازی‌های اخیر اعتراض کرد و شش‌تائی شدن آلومینیوم را گردن جوسازی اخیر انداخت. شاید جرقه‌های این جوسازی را تیم پرسپولیس در هفته‌های گذشته زد، اما بدون تردید آن‌ها پس از کسب پیروزی پرگل برابر سایپا دیگر از داوری نخواهند گفت و بررسی‌های آن‌ها نیز برای ترک لیگ و جام‌حذفی نیز بطور حتم نتیجه نخواهد داد و حالا باید در انتظار اعتراض تیم‌هائی همچون سایپا و آلومینیوم نشست که اشتباهات داوری را نتیجه‌ی جوسازی و اعتراض‌های تهدیدگونه می‌دانند !

5) رافخائی و اولین پنالتی که از دست رفت !

سید جلال رافخائی گرچه امروز با گل‌زنی از روی نقطه‌ی پنالتی توانست ملوان را از شکست خانگی برابر مس کرمان نجات دهد، اما او در این دیدار دومین پنالتی خود و البته دهمین پنالتی خود در لیگ دوازدهم را صاحب شد که با بدشانسی دهمین پنالتی را از دست داد تا از رسیدن به هجدهمین گل خود و البته اولین دبل خود در لیگ بازبماند.

رافخائی در حال حاضر با زدن 17 گل با قاطعیت در صدر جدول برترین گل‌زنان لیگ قرار دارد و با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی خود یعنی مهدی سیدصالحی اختلاف 5 گله‌ای قابل اطمینانی را دارد.

تیم راه آهن تهران که درهفته های اخیر نتایج مناسبی را کسب نکرده است در این هفته توانست با نتیجه پر گل 4 بر 2 پیکانی ها را از پیش رو برداشت تا ضمن بهبود بخشیدن وضعیت اش در لیگ برتر، پیکان را یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر کند

6) دایی پیکان را پنجر کرد

تیم راه آهن تهران که درهفته های اخیر نتایج مناسبی را کسب نکرده است در این هفته توانست با نتیجه پر گل 4 بر 2 پیکانی ها را از پیش رو برداشت تا ضمن بهبود بخشیدن وضعیت اش در لیگ برتر، پیکان را یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر کند.

اما نکته‌ای که در رقابت‌های این هفته در غیاب مدعیان برجسته بود، جذابیت و اتفاقاتی بود که باعث شد هواداران فوتبال داخلی در روزهائی که خبری از جدال برای قهرمانی و کسب سهمیه‌ی آسیا نبود، از فوتبال لذت ببرند. از شش‌تائی شدن آلومینیومی که هرچه امتیاز آورده است مدیون خط دفاع قابل اتکای خود بوده است تا قطع شدن نوار شکست‌ناپذیری‌های فولاد خوزستانی که با هدایت فرکی یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیا می‌باشد، همه و همه اتفاقاتی بودند که هفته بیست و هشتم را از سایرین متمایز کرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مجله اینترنتی جهان و ورزش