تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم تهران در مورد جمع‌آوری دیش‌های ماهواره توسّط نیروی انتظامی به بهانه طرح چگونگی استفاده از ماهواره در مجلس، تذکّر آئین نامه ای داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ابوطالب در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابوطالب: روح طرح استفاده از ماهواره با عملکرد نیروی انتظامی مخالف است

نماینده مردم تهران در مورد جمع‌آوری دیش‌های ماهواره توسّط نیروی انتظامی به بهانه طرح چگونگی استفاده از ماهواره در مجلس، تذکّر آئین نامه ای داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ابوطالب در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای خود با استناد به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مبنی بر حفظ شان مجلس، خطاب به حداد عادل اظهار داشت: هفته پیش هم هوشنگ حمیدی نماینده سنندج تذکر داد که ناجا به عنوان اینکه طرحی در مجلس در خصوص مقابله با ماهواره در دست بررسی است، دیش‌های ماهواره را در خانه‌های مردم جمع‌آوری می‌کند.

وی خطاب به ناجا گفت: شما قانون سال 72 را عمل نکردید و حالا یادتان افتاده که به اسم اینکه طرحی در مجلس است، بریزید دیش‌های مردم را جمع کنید و بعد هم بگوئید 5 میلیون تومان جریمه آن است.

نماینده تهران افزود: روح این طرح مخالف عملکرد شماست، اگر شما می خواهید به این طرح عمل کنید اجازه دهید چند بند ایجابی این طرح تصویب شود، بعد اگر اجرایی شد شما حق دارید تذکر کتبی به مردم بدهید. وی همچنین به جمع آوری آنتن های ماهواره در شیراز، توسّط نیروی انتظامی اشاره کرده و از آن انتقاد کرد.

حداد عادل در پاسخ به ابوطالب گفت: تذکر ما به مسئولان نیروی انتظامی این است مادامی که طرح یا لایحه‌ای در مجلس به تصویب نرسیده، اقدامات خود را مبتنی بر امری که به تصویب نرسیده ندانند و در چارچوب قوانین عمل کنند.


لینکها:

وظیفه نیروی انتطامی : توسعه نظم و انضباط اجتماعی