تبیان، دستیار زندگی
همه ما می دانیم که باید صفحات سایتمان را برای موتورهای جستجو (مانند گوگل) بهینه کنیم تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست بیاوریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک آدرس اینترنتی خوب!


همه ما می دانیم که باید صفحات سایتمان را برای موتورهای جستجو (مانند گوگل) بهینه کنیم تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست بیاوریم.

یک آدرس اینترنتی خوب!

یکی از راه ها این است که تا آنجا که می توانیم از واژه های کلیدی در صفحاتمان استفاده کنیم. به عبارت دیگر اگر مطلبی راجع به «آجر» می نویسیم باید این کلمه و کلمات مربوطش در تیترها، تگ های meta (المنت متا در اچ تی ام ال)، نکات بالا و پایین صفحه، پیام ها و تگ های alt (اتریبیوت alt در داخل المنت img) استفاده کنیم. همه این ها کمک کننده است، اما شاید از همه این ها مهم تر وجود کلمات کلیدی در آدرس اینترنتی صفحه باشد. (برای مثال به کلمات بکار رفته در آدرس صفحات نردبان توجه کنید.)

در آدرس های اینترنتی برای جدا کردن کلمات از یکدیگر از علامت های دش (dash = خط فاصله، علامت منها یا همان علامت -) و آندراسکور (underscore یا همان علامت _) استفاده می شود.

یک آدرس اینترنتی خوب!

اما کدامیک از آنها بهتر است؟ در ادامه با ما باشید تا بهترین علامت را معرفی کنیم.

آدرس های صفحات تان را با کلیدواژه ها پر کنید

موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای برای واژه های به کار رفته در آدرس صفحات قایل هستند. بنابراین برای بهبود جایگاه خود در آنها باید از واژه های کلیدی در آدرس های خود استفاده کنید.

حال سوال این است که وقتی می خواهید چند کلید واژه را در آدرس قرار دهید، چه می کنید؟ آنها را چگونه از یکدیگر جدا می کنید؟

اگر از آندراسکور استفاده کنید، اکثر موتورهای جستجو فقط یک کلمه را می بینند (کلمات را از آندراسکور جدا نمی کنند). پس اگر می خواهید موتورهای جستجو کلمات شما را ببینند، به آنها کمک کنید و از دش استفاده کنید

شما نمی توانید از space (فاصله) در آدرس استفاده کنید (و اصلا کار جالبی نیست که از %20 برای ایجاد space در آدرس استفاده کنید). بنابراین وب مسترها برای جدا کردن کلمات، شروع به استفاده از علامت های آندراسکور یا دش کردند. مطمئنا تا به حال زیاد این دو علامت را در آدرس ها مشاهده کرده اید.

اما آیا این دو علامت با هم فرقی ندارند؟ و اگر چنین است بالاخره کدام بهتر است؟

از دش استفاده کنید

بله درست است، برای داشتن آدرس هایی مناسب موتورهای جستجو، توصیه می کنیم از دش استفاده کنید. زیرا این علامت شایع ترین جدا کننده کلمات است. زمانی که یک موتور جستجو به آدرس red-rubber-duckies.html می رسد متوجه می شود که این آدرس از سه کلمه تشکیل شده است. (از این قاعده هنگام نام گذاری فایل ها نیز استفاده کنید. برای مثال فایل عکس را به این صورت (red-rubber-duckies.jpg) نام گذاری کنید.)

یک آدرس اینترنتی خوب!

از طرف دیگر، اگر از آندراسکور استفاده کنید، اکثر موتورهای جستجو فقط یک کلمه را می بینند (عبارت را پیوسته می بینند و کلمات را از آندراسکور جدا نمی کنند). پس اگر می خواهید موتورهای جستجو کلمات شما را ببینند، به آنها کمک کنید و از دش استفاده کنید.

البته، موتورهای جستجوی باهوش مانند گوگل و یاهو در هر دو حالت قادر به تشخیص کلمات هستند (هم با دش و هم با آندراسکور) اما برای سازگاری بیشتر و بهتر توصیه می شود از دش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، گوگل و یاهو تنها موتورهای جستجوی روی زمین نیستند.

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نردبان