تبیان، دستیار زندگی
روی انگشتان همه ی انسانها خطهایی وجود دارد . این خطها روی انگشتان هر کسی به یک شکل قرار گرفته اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز اثر انگشت
اثر انگشت

روی انگشتان همه ی انسانها خطهایی وجود دارد . این خطها روی انگشتان هر کسی به یک شکل قرار گرفته اند. بطوری که شکل خطوط انگشتان هر کسی در این دنیا با شکل خطوط انگشتان بقیه ی آدمها فرق دارد. حتی دو قلوهای همسان هم اثر انگشتشان با هم فرق دارد. بنابراین اثر انگشت هر کسی امضای طبیعی اوست که هیچ کس نمی تواند آن را جعل کند.

 وقتی انگشت کسی روی اشیاء قرار می گیرد، جای انگشتش روی آن می ماند. آنگاه با دستگاه های مخصوصی می توان آن اثر انگشت را، رنگی و قابل دیدن کرد تا بتوانیم بفهمیم این اثر انگشت کیست.

در اداره های پلیس از اثر انگشت، برای پیدا کردن مجرمین استفاده می شود. پلیس با انگشت نگاری می تواند صاحب اثر انگشت را پیدا کند.

همه ی ما وقتی بخواهیم رای بدهیم، گواهینامه راهنمایی و رانندگی بگیریم، از مرز کشور عبور کنیم و ... باید اثر انگشت به جا بگذاریم. این اثر انگشت در بایگانی های کشور محفوظ می ماند و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک همین اثر انگشتها می توان یک شخص را از بین میلیونها انسان شناسایی کرد.

علاوه بر سر انگشتان، برخی مدعی شده اند که اثر لبهای انسانها هم مثل اثر انگشتشان منحصر به فرد است و هیچ دو انسانی یافت نمی شود که اثر لبهایشان مثل هم باشد

قران حدود یک قرن و نیم پیش وقتی هنوز راز اثر انگشت برملا نشده بود ، فرمود: خداوند روز قیامت شما را دوباره بازسازی خواهد کرد و حتی اثر انگشت شما را هم مثل زمانیکه در دنیا بودید دوباره می سازد.

أَیَحْسَبُ الْانسَانُ أَلَّن نَّجْمَعَ عِظَامَهُ â—‹ بَلَى قَادِرینَ عَلَى أَن نُّسَوّیَ بَنَانَهُ :

آیا انسان می پندارد که ریزه های استخوان هایش را گرد نخواهیم آورد، آری بلکه می توانانیم که خطوط سر انگشتانش را هم یکایک درست و بازسازی کنیم. (سوره قیامت آیه 3-4)

این موضوع هم معجزه بودن قرآن را ثابت می کند و هم خارق العاده بودن آفرینش دقیق سرانگشتان انسانها را .

علاوه بر سر انگشتان، برخی مدعی شده اند که اثر لبهای انسانها هم مثل اثر انگشتشان منحصر به فرد است و هیچ دو انسانی یافت نمی شود که اثر لبهایشان مثل هم باشد.

در مورد انگشت نگاری و استفاده های پلیس از این فن، مطالب جالب زیادی وجود دارد که خوب است در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

موجودات نورانی دنیا

هایمانوبیس،حشره‌ای به شکل گل

هشت پای راه راه آبی و سفید

15 شگفتی بدن انسان که شاید همه ندانند

شگفتی‌های آب در بدن انسان

شگفتی‌های دنیای نهنگ‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.