تبیان، دستیار زندگی
سازماندهی کردن خانه، به طرح ایده‌هایی ساده اما تأثیرگذار نیاز دارد. اگر دوست دارید كه‌ خانه‌ای آرام و بدون هرگونه آشفتگی داشته باشید، با دنبال کردن راه‌های ساده زیر به هدفتان خواهید رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌های تجربه خانه‌ای بدون آشفتگی!

خانه


سازماندهی کردن خانه، به طرح ایده‌هایی ساده اما تأثیرگذار نیاز دارد. اگر دوست دارید كه‌ خانه‌ای آرام و بدون هرگونه آشفتگی داشته باشید، با دنبال کردن راه‌های ساده زیر به هدف تان خواهید رسید.


همه افراد، خانه خود را دوست دارند، زیرا خانه‌ها بعد از گذراندن روزی سخت و پر استرس، فضایی پر از آسایش است. اگر این گونه نیست، برای ایجاد آرامش در آن باید انرژی خرج کنیم. مهم‌ترین سۆالی که در ایجاد چنین فضایی باید از خودتان بپرسید این است که، برای این که احساس خوب و خوشایندی در خانه داشته باشیم، به چه چیزی نیاز داریم؟

برای بیشتر افراد، آرامش، ایجاد صمیمیت و قدرت ابداع در خانه اهمیت زیادی دارد. در بسیاری از خانه‌ها آشفتگی‌های زیادی وجود دارد، منظور از این آشفتگی انباشته شدن وسایل نیست، بلکه وجود اجسام زیادی است که در مکان‌هایی نامناسب قرار دارند.

تقریباً می‌توان گفت كه همه ما چنین مشکلی را در خانه‌هایمان داشته یا داریم. اما برای سازماندهی این آشفتگی‌ها، به طور حتم ظرفیت‌های مناسبی هم وجود دارد. مهم این است که شما بهترین و مناسب‌ترین راه را پیدا کنید. اگر در این فکر هستید که چگونه می‌توانید این ظرفیت‌ها را پیدا کنید و چگونه از شر آشفتگی‌ها خلاص شوید، به قانون‌های زیر نگاهی بیندازید. شاید به کارتان بیایند.

هنگامی که افراد خانواده متوجه می‌شوند كه خانه‌، تمیزتر و زندگی کردن در آن آسان‌تر شده است، ناخودآگاه خانه را مرتب و منظم نگاه می‌دارند.

هر وسیله‌ای جای مخصوص به خود را دارد

تصمیم بگیرید هر وسیله‌ای را می‌خواهید کجا قرار دهید. از همین امروز جانمایی آن‌ها را آغاز کنید. مثلاً جای روزنامه‌ها در بالای یخچال یا کف زمین نیست، به دنبال مکان مناسبی برای قرار دادن آن‌ها باشید.

هر وسیله‌ای را به سرعت در جای خود قرار دهید

هنگامی که با مرغ و گوشت یا هر خوراکی دیگری وارد خانه می‌شوید، آن‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه یا بر روی كابینت‌ها رها نکنید، بلکه سریعاً آن‌ها را درون فریزر بگذارید، تا از این که چرا آن‌ها را با تأخیر در فریزر قرار نداده‌اید، پشیمان نشوید!

شما می‌توانید این طور تصور کنید که تمامی وسایل خانه نیز مانند همین مرغ و گوشت یا بستنی هستند و اگر به موقع آن‌ها را در جای خود قرار ندهید، ممکن است خراب شوند و دردسر شما را بیشتر کنند. با استفاده از این قانون، هر گونه آشفتگی را در خانه کاهش می‌دهید.

خانه

کار گروهی فراموش نشود

مطمئن شوید که تمامی اعضای خانواده از سیستم جدید سازماندهی مطلع باشند و به شما قول بدهند که از این سیستم پیروی کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا همه این قانون را بیاموزند، اما نگران نباشید.

هنگامی که افراد خانواده متوجه می‌شوند كه خانه‌، تمیزتر و زندگی کردن در آن آسان‌تر شده است، ناخودآگاه از این قانون پیروی می‌کنند.

همت داشته باشید

به یاد داشته باشید سازماندهی خانه پروژه کوتاه مدتی نیست، بلکه فرآیندی دائمی و روزانه است. امروز هدف کوچکی مانند تمیز کردن کشوهای میزها و کابینت‌ها را شروع کنید و روزهای دیگر كارهای بزرگ‌تری را انجام دهید.

همراهی بخواهید

از اعضای خانواده خود بخواهید هر روز مرتب كردن و تمیز کردن قسمتی از خانه را به عهده بگیرند. قفسه بندی را هم فراموش نکنید، زیرا علاوه بر این که در پیدا کردن تمامی وسایل مورد نیاز به شما کمک می‌کنند، بسیار شیک و مدرن هستند.

روزنامه هفت صبح


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: sibesefid

مطالب مرتبط:

ساده و زیبا بچینید (ویژه نامه)

تنگی نفس در آشپزخانه کوچک!

تغییر دکوراسیون برای تغییر روحیه

راه پله، ویترین خانه است!

هنر چیدمان آشپزخانه كوچك

استفاده بهینه از فضای زیرپله

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن