تبیان، دستیار زندگی
شكست نوجوانان ایران در ماراتن پنالتی‌ها تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با شكست در ضربات پنالتی از دور مسابقات قهرمانی آسیا كه حكم انتخابی جام جهانی را دارد كنار رفت. در این دیدار كه ظهر امروز در ورزشگاه جلان بیسار سنگاپور بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت‌های فوتبال نوجوانان آسیا - سنگاپور

شكست نوجوانان ایران در ماراتن پنالتی‌ها


تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با شكست در ضربات پنالتی از دور مسابقات قهرمانی آسیا كه حكم انتخابی جام جهانی را دارد كنار رفت.

در این دیدار كه ظهر امروز در ورزشگاه جلان بیسار سنگاپور برگزار شد ملی‌پوشان نوجوان ایران پس از آن كه در مجموع صد و بیست دقیقه تلاش نتوانستند حریف ژاپنی خود را از پیش رو بردارند با نتیجه‌ی 9 بر 8 در ضربات پنالتی از حریف خود شكست خورده و حذف شده‌ی این رقابت‌ها در مرحله‌ی یك چهارم نهایی لقب گرفتند.

تیم ملی ژاپن در دقیقه‌ی پانزدهم توسط «یوچیرو كاكیتانی» به گل نخست دست یافت و نیمه‌ی نخست این بازی با نتیجه‌ی یك بر صفر به پایان رسید. در نیمه‌ی دوم ملی‌پوشان ایران نمایش بهتری را ارایه كردند و تیم ملی موفق شد با گل زیبای جلال علی محمدی در دقیقه‌ی هشتاد و پنج مزد تلاش خود را گرفته و نتیجه را به تساوی بكشاند.

در دو نیمه وقت‌های اضافی تلاش بازیكنان دو تیم نتیجه‌ای در بر نداشت و تنها حمید اصفهانی در دقیقه‌ی صد و ده از بازی اخراج شد تا تیم ملی بازی را با ده نفر ادامه دهد.

پس از آن این ضربات پنالتی بود كه چهره‌ی تیم صعود كننده به نیمه نهایی را مشخص می‌كرد.

در ضربات پنالتی درخشش نوشی صوفیانی، دروازه‌بان تیم ایران و دروازه‌بان تیم ژاپن سبب شد كه دوازده ضربه‌ی پنالتی به سوی دروازه‌ی دو تیم نواخته شود و دروازه‌بانان هر دو تیم موفق شدند سه ضربه‌ی پنالتی را مهار كنند.

ضربه‌ی آخر ژاپنی‌ها توسط كاپیتان این تیم به گل تبدیل شد اما، ضربه‌ی احسان حاجی صفی كه پنالتی نخست خود را به گل تبدیل كرده بود به تیر افقی دروازه‌ی ژاپن برخورد كرد تا تیم ایران به رغم شایستگی از گردونه‌ی رقابت‌های قهرمانی آسیا كنار رود.