تبیان، دستیار زندگی
با پایان مسابقات جام حذفی آقایان و انجام جام حذفی بانوان در کیش، تنیس ایران روزهای پر خبری را طی می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای پر حاشیه برای تنیس ایران


با پایان مسابقات جام حذفی آقایان و انجام جام حذفی بانوان در کیش،  تنیس ایران روزهای پر خبری را طی می کند.

تمام مشکلات ورزش تنیس در ایران

تنیس ایران علاوه بر مسابقات جام حذفی روزهایی پر حاشیه ای دارد . از یک سو رییس فدراسیون با موضع گیری به سود وزارت ورزش در ماجرای اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک حاشیه ساز شده و از سوی دیگر قهرمانی تیم تازه وارد پرسپولیس در جام حذفی از فراز و نشیب تیم های این رشته حکایت می کند. علاوه بر این وقتی سر مربی تیم ملی سکان هدایت پرسپولیس را در اختیار دارد باید در این خصوص منتظر واکنش های اعتراضی باشیم.

هنگامی که در بازی پرسپولیس با مبنا مدیران شاهد جنجال بودیم شایعه توجه غیر معمول فدراسیون نشینان به این تیم قوت گرفت. حتی اگر این امر صحت نداشته باشد(که ما هم بر این باوریم) حضور سرمربی تیم ملی در این تیم به همراه اصراری که برای حضور چنین تیمی در لیگ به وجود آمده  و نیز وقتی این اشتیاق وجود دارد تا پرسپولیس در لیگ برتر هم حاضر باشد همه و همه دست به دست هم می دهند تا حاشیه ها به وجود آیند.

اصلی مهم در ورزش وجود دارد که طبق آن حضور یک تیم هرچند اسم بزرگی باشد نباید ارکان کار را به هم بریزد. پرسپولیس که با توجه به سابقه تنیسی فرزند یکی از مسئولانش در این رشته فعالیت را آغاز کرده باید طوری حرکت کند که در این رشته صاحب سابقه شود. تشکیل تیمی چند روزه ، استفاده از بهترین های امروز و رسیدن به قهرمانی اگرچه برای مسئولان پرسپولیس یک موفقیت محسوب می شود اما برای تنیس این چنین نیست.

تنیس در حالی جام حذفی خود را به پایان برد که سال قبل هم تیم تازه وارد ماکارونی جهان در آن قهرمان شد و امسال نیز قهرمانی پرسپولیس تازه وارد این قهرمانی را تجربه کرد.

هنگامی که در بازی پرسپولیس با مبنا مدیران شاهد جنجال بودیم شایعه توجه غیر معمول فدراسیون نشینان به این تیم قوت گرفت. حتی اگر این امر صحت نداشته باشد(که ما هم بر این باوریم) حضور سرمربی تیم ملی در این تیم به همراه اصراری که برای حضور چنین تیمی در لیگ به وجود آمده  و نیز وقتی این اشتیاق وجود دارد تا پرسپولیس در لیگ برتر هم حاضر باشد همه و همه دست به دست هم می دهند تا حاشیه ها به وجود آیند

اگرچه ورود تیم هایی از این دست جای امیدواری دارد اما این نگرانی به وجود می آید که با پا پس کشیدن این تیم ها در آینده بازهم به نقطه اول برگردیم. در این صورت تیم های قدیمی و همیشه یاور تنیس حق دارند از برنامه ریزان گلایه کنند که چرا سربزنگاه مورد بی مهری قرار می گیرند؟

تنیس ایران همچنین دو اعزام مهم جام دیویس در رده نوجوانان و بزرگسالان را پیش رو دارد. اعزام هایی که به نظر می رسد بار فنی آن قرار است بر دوش یک نفر باشد. این یک نفر مسئولیت باشگاه پرسپولیس را هم بردوش دارد کاری که عجیب به نظر می رسد. امیدواریم در این باره شاهد برنامه ریزی بهتری باشیم تا ضمن کم شدن حاشیه ها این رشته پرطرفدار روزهای بهتری پیش رو داشته باشد. در خصوص عملکرد سرمربی تیم ملی در گذشته و امروز و همچنین دلایل انتخابش به این عنوان گفتنی فراوان است که ضمن گفتگو با رییس فدراسیون(مجید شایسته)و سرمربی تیم ملی(سعید احمدوند) طی گزارشی به طور مفصل آن را از نظر شما عزیزان خواهیم گذراند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان