تبیان، دستیار زندگی
معمولا قبل از سفر برای هر مسافری پرسش هایی پیش می آید که دانستن پاسخ آنها در مطلوب کردن سفر بیشتر کمک می کند. درباره سفر به کیش نیز سوالاتی وجوددارد که در اینجا به برخی از آنها پاسخ می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره سفر به کیش
کیش


معمولا قبل از سفر برای هر مسافری پرسش هایی پیش می آید که دانستن پاسخ آنها در مطلوب کردن سفر بیشتر کمک می کند. درباره سفر به کیش نیز سوالاتی وجوددارد که در اینجا به برخی از آنها پاسخ می دهیم.

سفر به کیش بهتر است با تور باشد یا شخصی؟

سفر به جزیره کیش از طریق تور معمولا بهتر است و هزینه کمتری نسبت به سفر شخصی دارد.

تور کیش شامل چه خدماتی است؟

تورهای کیش معمولا شامل بلیت رفت و برگشت، استقبال فرودگاهی و اقامت هتل به همراه صبحانه است. ارائه خدمات گردشگری هزینه جداگانه دارد اما بعضی از تورها تخفیف مراکز دیدنی، گشت جزیره، رستوران ها، پارک دلفین ها و ... را همراه تور ارائه می کنند. در بعضی از تورها وعده غذایی ناهار و شام نیز ارائه می شود. هزینه تورها هم در ایام مختلف سال متفاوت است.

برای اینکه از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید پیش از سفر به کیش فهرستی از مکان های تفریحی و دیدنی و بازارهای کیش که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید کنید را تهیه کنید

توصیه ها برای قبل از سفر چیست؟

- فهرستی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه و بر اساس آن وسایل خود را جمع آوری کنید. همینطور به حداکثر وزن مجاز بار برای هر نفر در بلیت خود دقت کنید.

- توصیه می شود سبک سفر کنید.

- برای اینکه از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید پیش از سفر به کیش فهرستی از مکان های تفریحی و دیدنی و بازارهای کیش که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید کنید را تهیه کنید.

- برای روزهای سفر خود برنامه ریزی کلی کنید.

- همراه داشتن نقشه می تواند برایتان مفید باشد.

- برآوردی از هزینه های تفریحی داشته باشید.

- نگاهی به تلفن های ضروری، داروخانه ها و درمانگاه ها بیندازید. شاید در مواقع ضروری لازم شود.

- طوری زمانبندی کنید که تا دو ساعت و نیم پیش از پرواز در فوردگاه حضور داشته باشید. پروازهای کیش از تهران در حال حاضر از ترمینال های دو و چهار فرودگاه مهرآباد انجام می گیرد.

- پیش از حرکت به سمت فرودگاه از به همراه داشتن همه مدارک تور کیش از جمله بلیت، شناسنامه، کارت ملی و واچر هتل اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید ارائه شناسنامه برای تحویل اتاق در تمام هتل های کیش ضروری است.

- اگر باید ساکتان را به قسمت تحویل بار بدهید، حتما مدارک و وسایل قیمتی خود را در کیف دستی یا کوله پشتی به همراه داشته باشید.

- به موقع برای تحویل بار و گرفتن کارت پرواز اقدام کنید و برای انجام سایر مراحل مانند بازرسی و ... با آرامش کامل با پرسنل فرودگاه همکاری کنید.

پرواز تهران به کیش چه مدت طول می کشد؟

پرواز تهران به کیش حدود یک ساعت و نیم بوده و معمولا شامل یک وعده غذایی سبک است.

پس از رسیدن به فرودگاه کیش چه کاری انجام دهیم؟

ابتدا بار خود را تحویل بگیرید. پس از آن به سمت خروجی فرودگاه کیش هدایت می شوید. در انتهای راهرو نمایندگان هتل منتظر مسافران هستند تا آنها را به هتل برسانند. نماینده هتل خود را پیدا و خود را به ایشان معرفی کنید تا راهنمایی تان کند. چنانچه نماینده هتل شما در فرودگاه حاضر نبود می توانید با هتل مربوطه تماس بگیرید یا از تاکسی برای رفتن به هتل استفاده کنید.

کیش

پاساژنوردی در کیش

در کیش مراکز خرید و پاساژهای زیادی هستند که بیشتر آنها در سمت شرق جزیره و حدفاصل میدانهای ساحل و آبشار متمرکزند. در این جزیره به غیر از موادغذایی و خدمات (تاکسی، هتل، خدمات توریستی و …) خیلی چیزها ارزان هستند. مخصوصا پوشاک. بعضا تفاوت قیمت با شهر محل سکونتتان ممکن است موجب تعجب فراوان شما شود! اما قبل از خرید حتما به چند توصیه بنده توجه فرمایید:

1-ترجیحا لوازم برقی و خانگی از کیش نخرید. اولا به دلیل اینکه امکان ارزیابی دقیق وجود ندارد. ثانیا کیفیت و قیمتش اینقدر نیست که به دردسر آوردنش بیارزد، مگر اینکه واقعا در مورد قیمت و کیفیت کالای خبره و مطلع باشید.

2- هیچوقت روز اول خرید نکنید. ممکن است فردا همان جنس را در پاساژ بعدی با نصف قیمت ببینید. اول چند تا پاساژ را بگردید و بعد خرید کنید.(این توصیه را قبل از سفر شنیدیم و عمل کردیم، توصیه واقعا بجایی بود)

3--این پاساژها را حتما قبل از خرید ببینید: مرکز تجاری کیش (که خودش به اندازه چندین پاساژ بزرگ است) مراکز خرید پردیس (مخصوصا پردیس 2) پردیس2 دو تیپ جنس دارد: اول بسیار شیک و بسیار گران، دوم خوب و نسبتا ارزان. توصیه می کنم در مورد تیپ اول اجناس احتیاط کنید و بیشتر خریدتان را از نوع دوم انجام دهید.

4-گول مارک ها و برندها را نخورید. تقریبا هیچ برندی نمایندگی مستقیم در کیش ندارد. هرچه از ورساجی و آرمانی و لاگوست و نایک و غیره میبینید، اوریجینال اوریجینال نیستند و در بهترین حالت درجه دو های خیلی خوبی هستند. البته نسبت به قیمتشان ممکن است کیفیت خوبی داشته باشند، اما به هرحال اوریجینال واقعی نیستند.

5- حسابی چانه بزنید، درست است که جنس ها ممکن است ارزانتر از شهرتان باشد اما باز هم قیمت های پرتابی زیادند.

6- حتما حتما از هر مغازه ای خرید کردید برگ قرعه کشی را بخواهید. آنها بطور پیش فرض این برگه ها را نخواهند داد مگر اینکه بخواهید. قرعه کشی بازارها معمولا بعد از غروب انجام میشود. ساعت قرعه کشی را بپرسید.

7-اگر جنسهای خیلی گران خریدید یا تعداد زیادی از یک جنس خریدید، باید پرداخت عوارض گمرکی را در نظر داشته باشید. بعضی از مسافران به خاطر چنین خریدهایی در دقایق نهایی قبل از پرواز در فرودگاه به دردسر افتادند.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از هفت صبح، پارسینه