تبیان، دستیار زندگی
مان با پیروزی شروع کرد تیم فوتبال استقلال تهران قهرمان فصل گذشته ی لیگ برتر ، فصل جدید را هم با پیروزی برابر ذوب آهن اصفهان آغاز کرد. تیم‌های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یكدیگر رفتند كه طی آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال 2 – 1 ذوب آهن

قهرمان با پیروزی شروع کرد


تیم فوتبال استقلال تهران قهرمان فصل گذشته ی لیگ برتر ، فصل جدید را هم با پیروزی برابر ذوب آهن اصفهان آغاز کرد.

تیم‌های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یكدیگر رفتند كه طی آن تیم فوتبال استقلال موفق شد با نتیجه‌ی 2 بر یك حریف خود را شكست دهد. در این دیدار ابتدا تیم استقلال در دقیقه‌ی 27 بر روی خطای مدافعان تیم ذوب آهن بر روی سیاوش اكبرپور صاحب یك ضربه‌ی پنالتی شد كه محمد نوازی این ضربه را به گل نخست استقلال تبدیل كرد. در ادامه، تیم فوتبال ذوب آهن در دقیقه‌ی 35 توسط سپهر حیدری گل تساوی را وارد دروازه‌ی استقلال كرد.

اما در نیمه‌ی دوم بالاخره این پیروز قربانی مدافع پیش تاخته استقلال بود که در دقیقه‌ی 87 با اشتباه محمد علی نوری مدافع ذوب‌آهن دروازه این تیم را برای دومین بار گشود و برتری 2 -1 استقلال را در اولین بازی فصل جدید رقم زد.


مرفاوی : از خط حمله راضی‌ام

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از پیروزی 2 بر یك تیمش در اولین هفته از رقابت‌های لیگ برتر، گفت: خوشحالم كه استقلال توانست بازی راضی‌كننده‌ای را به نمایش بگذارد.

صمد مرفاوی در جمع خبرنگاران گفت: چون اولین هفته‌ی رقابت‌های لیگ برتر بود و هنوز تیم‌ها به انسجام لازم نرسیده‌اند، قطعا كیفیت این بازی‌ها نیز چندان مطلوب نیست. از این‌كه استقلال در اولین دیدارش 3 امتیاز را كسب كرد بسیار خرسندم.

وی خاطرنشان كرد: این شروع رقابت‌های لیگ بود. قطعا رفته رفته مسابقات بهتر خواهد شد و تیم استقلال نیز به هماهنگی مطلوب‌تری خواهد رسید.

مرفاوی تاكید كرد: بازیكنان استقلال در چند موقعیت مناسب به دلیل عدم هماهنگی نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده استفاده كنند. در نیمه‌ی اول مشكلاتی داشتیم، اما در بین دو نیمه و با صحبت‌های انجام گرفته این مشكلات رفع شد و تیم روند عادی خود را به دست آورد.

وی افزود: در مجموع از بازی تیم راضی‌ام و باید خدا را شاكر بود كه تیم توانست از یك بازی سخت سه امتیاز را بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به این سوال كه آیا هنوز هم از تجریبات و مشاوره‌های امیر قلعه‌نویی استفاده می‌كنید؟ گفت: من سه، چهار سال است كه در كنار امیر قلعه‌نویی كار كرده‌ام و همیشه تفكرات و راهكارهای او مشكل‌گشا بوده است. در حال حاضر نیز او یك دوست و همكار بسیار خوبی برای من است.

وی در مورد بازی تیم ذوب آهن نیز گفت: ذوب آهن فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. آنها همیشه در بازی‌های خود خوب درخشیده‌اند. در بازی با استقلال نیز از آمادگی خوبی برخوردار بودند و موقعیت‌های خطرناكی را نیز بر روی دروازه‌ی ما ایجاد كردند.

مرفاوی هم‌چنین در مورد این‌كه چرا نوازی ضربه‌ی پنالتی را زده است؟ گفت: علی انصاریان و محمد نوازی هردو در برنامه‌های ما برای زدن ضربات پنالتی قرار داشتند. این دو بازیكن با توافق یكدیگر ضربات پنالتی را می‌زنند. در این بازی نیز نوازی این كار را انجام داد و موفق هم بود.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا داسیلوا را با وجود آمادگی كامل در مسابقات تداركاتی و تمرینات استقلال تعویض كردید؟ گفت: داسیلوا روزهای خوبی را در تمرینات و بازی‌های تداركاتی ما داشته است. او یك بازیكن موفق است، اما تلاش او در این بازی بی‌نتیجه ماند و ما به دلیل آن‌كه بتوانیم از سیاوش اكبرپور نیز استفاده كرده باشیم، مجبور به تعویض داسیلوا شدیم.


کربکندی : استقلال چهره تیم پیروز را نداشت

رسول كربكندی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن به دلیل آن‌چه كه او آن را وقت كم برای پرواز به اصفهان می‌خواند، از حضور در كنفرانس مطبوعاتی خودداری كرد. اما در تونل ورزشگاه آزادی تصریح کرد: استقلال در این بازی چندان از ذوب آهن نبود و در واقع بازیکنان ذوب آهن پیروزی تیم تهرانی را رقم زدند. وی همچنین گفت : روی پنالتی استقلال هم حرف داریم!