تبیان، دستیار زندگی
سه تیم بوندس لیگا وردر برمن، هامبورگ و انرگى كوتبوس در دور اول حذف شدند. تیم آماتور «پریما زنس» شگفتى آفرید و در شلیك ضربات پنالتى برمن كه پنج بار جام را تصاحب كرده حذف كرد. از روز پنج شنبه نخستین دور رقابتهاى جام حذفى باشگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف هامبورگ شگفتی دور اول جام حذفى آلمان


سه تیم بوندس لیگا وردر برمن، هامبورگ و انرگى كوتبوس در دور اول حذف شدند. تیم آماتور «پریما زنس» شگفتى آفرید و در شلیك ضربات پنالتى برمن كه پنج بار جام را تصاحب كرده حذف كرد.

از روز پنج شنبه نخستین دور رقابتهاى جام حذفى باشگاههاى آلمان آغاز شد. در دو دیدار روز گذشته دو تیم دسته دوم به مصاف تیم هاى آماتور رفتند كه تیم «اوسنابروك» با نتیجه 3 بر یك در مقابل تیم آماتور «براونشوایگ» به پیروزى دست یافت. در دومین دیدار تیم «گرویتر فورت» با نتیجه 2 بر صفر در مقابل «زاندهاوزن» غلبه كرد.

اما در نوزده دیدارى كه دیشب برگزار شد، نخست دو تیم بوندس لیگا به مصاف تیم هاى دست دوم رفتند. در نخستین دیدار «بایر لوركوزن» و «كوبلنز» در مقابل هم قرار گرفتند كه لوركوزن در شلیك ضربات پنالتى به دور بعد راه یافت، در دیدار بعدى تیم «انرگى كوتبوس» و اسن به مصاف هم رفتند كه كوتبوس با شكست یك بر صفر حذف شد.

اما از رقابت بین حرفه اى ها كه بگذریم، معمولا در آلمان همه نگاهها متوجه دیدار تیم هاى بوندس لیگا با آماتورهاست. آماتورها میدانند كه این شانس زندگى آنهاست و هر آنچه در چنته دارند از خود به نمایش میگذارند. از سوى دیگر جذابیت این رقابتها در این است كه در صورت پیروزى یك تیم آماتور در مقابل تیمى از بوندس لیگا، آنها به قهرمانان شهر خود تبدیل میشوند.

در نخستین دیدار «هانوفر» به مصاف آماتورهاى «دینامو درسدن» رفت كه هانوفر با نتیجه 3 بر 2 به پیروزى دست یافت، در این بازی وحید هاشمیان اصلا به میدان نرفت.

اما «هامبورگ» در مقابل «اشتوتگارتر كیكرز» قرار گرفت كه در پایان وقت اضافى هامبورگ با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد، در این بازی مهدوی کیا از دقیقه 66 به میدان رفت اما حضور او هم مانع شکست هامبورگ نشد.

دیشب همچنین بایرن مونیخ در حالی برابر سن پائولی 2 - 1 پیروز شد که در این بازی علی کریمی فرصت بازی نیافت.

شالكه به مصاف تیم دوم شهر روستوك رفت كه شالكه با نتیجه 9 بر یك به پیروزى دست یافت.

بورسیا دورتموند در مقابل تیم «تن هاوزن» دورتموند با پیروزى سه بر صفر به دور بعد راه یافت.

«وردر برمن» در مقابل «پریما زنس» قرار گرفت كه برمن در شلیك ضربات پنالتى با نتیجه 4 بر 2 حذف شد، و «اف ث نورنبرگ» به مصاف «كلوپن بورگ» رفت و با نتیجه یك بر صفر به پیروزى دست یافت.

بدین ترتیب تیم هاى قدرتمندى چون هامبورگ و برمن كه پنج بار جام قهرمانی این رقابتها را تصاحب كرده است در همان دور نخست در مقابل حریفان آماتور حذف شدند.