تبیان، دستیار زندگی
ایشان به ویژه ‌در دو دهه اخیر برای تربیت نفوس مستعده طلاب و فضلا درس اخلاق با معنویت و جذابی داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاخصی برای سیاست ورزی متدینانه

آیت الله خوشوقت

ایشان به ویژه ‌در دو دهه اخیر برای تربیت نفوس مستعده طلاب و فضلا درس اخلاق با معنویت و جذابی داشتند.

آیت‌الله کعبی: آیت الله خوشوقت یک شاخص برای سیاست ورزی متدینانه بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که آیت الله خوشوقت در عرصه مسائل سیاسی یک شاخص برای تقوای سیاسی و سیاست ورزی متدینانه بود،‌ گفت: ایشان در عرصه علم و فضیلت و حرکت در خط نورانی اهل بیت و مسیر امام و خط رهبر معظم انقلاب تلاش وافری داشت.

آیت‌الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین در گفت وگو با  رسا، تصریح کرد: ارتحال آیت الله خوشوقت عالم ربانی و فرزانه را به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و علمای اعلام تسلیت و تعزیت می گویم و از خداوند تبارک تعالی برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می کنم.

آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله خوشوقت از شاگردان برجسته علامه طباطبایی در حکمت و تفسیر و نیز از شاگردان امام راحل و مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در فقه و اصول بود، تصریح کرد: آیت الله خوشوقت مورد توجه حضرت امام بود و از بنیانگذار انقلاب در ستاد انقلاب فرهنگی حکم گرفته بود.

وی بیان کرد: ایشان در عرصه علم و فضیلت، تقوا و پارسایی، اخلاق، جهاد و حرکت در خط نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حرکت در مسیر امام و خط رهبر معظم انقلاب تلاش وافری داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله خوشوقت حضور فعالی در جبهه ها داشت، یادآورشد: ایشان به ویژه ‌در دو دهه اخیر برای تربیت نفوس مستعده طلاب و فضلا درس اخلاق با معنویت و جذابی داشتند.

آیت‌الله کعبی با بیان این که درس اخلاق آیت الله خوشوقت طلاب را مشتاق کرده بود، گفت: ‌ایشان حوزه تخصصی فعالی در فقه و اصول و حکمت به نام مدرسه صاحب‌الامر(عج) داشتند که جزو مدارس ممتاز تخصصی فقه و اصول است.

وی با بیان این که ایشان در انتخاب اساتید برای مدرسه خود دقت بسیاری می کردند، ابراز داشت:‌ مرحوم آیت الله خوشوقت در تربیت طلاب در رشته های فقه، اصول و تفسیر و عرفان تلاش بی وقفه داشتند و در عین حال این تلاش ها ایشان را از عرصه میدان تشویق مردم به حضور در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش ها باز نداشت.

آیت الله کعبی با تاکید بر این که آیت الله خوشوقت در عرصه مسائل سیاسی نیز یک شاخص برای تقوای سیاسی و سیاست ورزی متدینانه بود، تصریح کرد: ایشان افراد مرتبط با خود را هدایت می کرد.

وی بیان داشت: آن مرحوم ‌افزون بر سعه صدر یکی از پشتوانه های بزرگ معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که در مسیر امام راحل و خط ولایت فقیه و حمایت از رهبری همواره فعال بود و کسالت ایشان نیز مانع انجام وظیفه نشد.

عضو جامعه مدرسین یادآورشد: ایشان عضویت در شورای فقهی جبهه پایداری را پذیرفته بود،‌ در عین حال مبنای حرکت ایشان دعوت به انسجام، وحدت و پرهیز از بداخلاقی های سیاسی و توجه به مسائل عالیه نظام بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم طلاب را به الگوگیری از آیت الله خوشوقت توصیه کرد و گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید قدر این ذخایر معنوی، بزرگان علم و فضیلت و معرفت را بدانند و از نفس این علمای بزرگ جهت تهذیب اخلاق و نفوس استفاده کنند.

وی بیان داشت: خدای متعال این نعمت ها را فراهم کرده و خدا را شاکریم که انسان های مخلصی در حوزه قم و تهران وجود دارند که طلاب و فضلا باید ارتباط خود را با آنها تقویت کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم: محمد جواد دلاوری، گروه حوزه علمیه تبیان