تبیان، دستیار زندگی
بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه ئی بزرگ است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیامهای تسلیت

آیت الله خوشوقت

بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه ئی بزرگ است

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله خوشوقت

در پی ارتحال آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم ربانی و سالک الی الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبه ی معنوی آن بزرگوار و ثلمه ئی بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، متن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالک الی الله و عارف بالله مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان الله علیه را دریافت کردم. عمری با برکت، سرشار از معنویت و تهذیب، و گامهای پیوسته در سلوک الی الله، همراه با مجاهدتی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دلهای مشتاق، خلاصه ای از زندگینامه ی این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است.

بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه ئی بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانه ی خود را به خانواده ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان معروض می دارم و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می کنم.

سید علی خامنه ای

2 اسفند ماه 1391

رییس جمهور در پیامی رحلت حضرت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت

محمود احمدی نژاد در پیامی درگذشت عالم ربانی حضرت‌ آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، متن پیام محمود احمدی‌نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه ارتحال عالم ربانی، مرحوم حضرت آیت الله عزیزالله خوشوقت (رحمه‌الله علیه) باعث تأثر و تألم فراوان گردید.

آن عالم ربانی از افضل مجتهدان و اعاظم شاگردان امام راحل و علامه طباطبایی(ره) بودند كه عطر دل‌انگیز ارواح قدسی آن بزرگواران از مجالس دلنشین و اثرگذار دروس اخلاق و معارف ایشان استشمام می‌شد و به جرأت می‌توان گفت كه از مصادیق علماء زمان شناس و مخالف هوای نفس و موحدان عاشق و دلباخته حق و حقیقت به شمار می‌آمدند و در پرتو این ویژگی‌های ارزنده، همواره در كنار مردم و انقلاب حضور فعال داشته و منشأ خدمات ارزنده‌ای گردیدند.

سرانجام نیز پس از عمری مجاهدت و ممارست در مسیر احیای توحید و معارف اسلامی در ساحت ملكوتی بیت‌الله الحرام دعوت محبوب خویش را لبیك گفته به لقاء جانان شتافتند.

اینجانب مصیبت فقدان آن عالم وارسته را به پیشگاه مقدس و نورانی امام زمان(عج)، محضر مبارك مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، امت مۆمن و خداجوی ایران اسلامی و بویژه بیت مكرم ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقید سعید را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

محمود احمدی نژاد

  پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت از علمای بزرگ شهر تهران را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی آمده است:

«خبر درگذشت تألمبار مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت (غفر ‌الله له) موجب تأثر و تأسف گردید. ایشان یکی از یاران و خادمان صدیق اسلام و انقلاب بودند و شاگردان بسیاری در حوزه علمیه تهران از درس‌های اخلاقی و عرفانی ایشان بهره‌مند گردیدند که قطعاً برکات آن به عنوان باقیات الصالحات موجبات تعالی روح آن مرحوم خواهد بود.

این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌ علمیه تهران، مردم شریف، و خصوصاً خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از آستان حضرت حق، مغفرت و رحمت واسعه‌اش را برای آن مرحوم مسئلت دارم.»

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت‌الله خوش‌وقت را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی و استاد گرانمایه اخلاق حضرت آیت‌الله عزیزالله خوش‌وقت موجب تاسف و تاثر گردید.

آیت‌الله خوش‌وقت از علمای بزرگ و برجسته حوزه علمیه تهران و از بارزترین شاگران اخلاق و عرفان علامه طباطبایی و دروس فقه و اصول آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) بودند.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام به عنوان نماینده ویژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شدند.

آیت‌الله خوش‌وقت به جهت ادراک عمیق و فهم متعالی که در‌ آیات و روایات به ویژه در صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه داشتند گنجینه‌ای ارزشمند تقوا و زهد و معارف در زمان کنونی بودند و همچنین حضور مستمر ایشان در جبهه‌های نبرد طی سال‌های دفاع مقدس نیز زبانزد خاص و عام بود.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بیت مکرم آن عالم مکرم تسلیت گفته، برای روح ایشان طلب مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

رییس قوه قضاییه در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله خوشوقت را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم،‌

انا لله و انا الیه راجعون،‌ اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء

ارتحال عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله خوشوقت موجب تأثر و تأسف اینجانب گردید.

این ضایعه مۆلمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای درگذشت آیت‌الله خوشوقت بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون

ارتحال استاد اخلاق، آیت‌الله عزیز خوشوقت، باعث تأثر و تألم است.

آن عالم فقید از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله طباطبایی(ره) و منشاء خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی بود.

مصیبت فقدان این عالم بزرگ را تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علوّ درجات و برای دوستان، آشنایان، بازماندگان محترم به‌ویژه بیت معزز ایشان صبر و شکیبایی مسألت می‌کنم.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربّانی حضرت آیت‌ا... خوشوقت موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

حضرت آیت‌ا... خوشوقت، مجتهد و معلم اخلاقی بود كه عمر شریف و پر بركت خود را صرف تربیت طلاب و فضلای بسیاری می‌كرد و جلسات معنوی و اخلاقی وی نیز بسیاری از معرفت‌جویان را سیراب می‌نمود.

ایشان همواره بر آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأكید می‌كرد و در شرایط سخت انقلاب در كلاس‌های درس خود زمینه معرفت‌سازی و بصیرت افزایی جوانان و طلاب بسیاری را فراهم می‌آورد و در عمر با بركت خویش خدمات شایانی به انقلاب اسلامی داشت.

شورای نگهبان، ضایعه درگذشت این عالم فقیه را به محضر حضرت بقیة ‌ا... الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، تمام مریدان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فقید از بارگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارد.

آیت الله خوشوقت مایه مباهات مۆمنان بود

خبرگزاری رسا ـ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله خوشوقت (ره) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله عزیزالله خوشوقت (ره) را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اِذَامَاتَ العَالِمَ ثَلَمَ فِی الِاسلامِ ثُلْمَهً لاَیَسُدّها شَیء»

درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق و یکی از شاگردان علامه طباطبایی، آیت الله عزیزالله خوشوقت(ره) موجب تالم و تأثر دوستداران آن بزرگوار شد.

این عالم اخلاق که منشأ خدمات فراوانی در حوزه علمیه تهران بود به عنوان تکیه گاه معنوی شهر تهران و استاد مبرز اخلاق مایه مباهات مۆمنان بود چنانکه وی همواره اطرافیان را به رعایت حدود و تقوای الهی توصیه می کرد.

دوری از ظواهر مادی و دنیایی و تأکید بر ساده زیستی و مردمداری و ارتباطات بی تکلف مردم با ایشان از جمله ویژگی هایی است که موجب توجه قلوب ارادتمندان و جوانان به این شخصیت اخلاقی بود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه و ملت شریف ایران و بیت مکرم آن عالم مکرم تسلیت گفته، برای روح ایشان طلب مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسألت می کند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم


تهیه و تنظیم: محمد جواد دلاوری، گروه حوزه علمیه تبیان