تبیان، دستیار زندگی
علما و بزرگان همراهی با مرحوم آیت‌الله خوشوقت را به ما دستور می‌دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای همه ما استاد بود

آیت الله خوشوقت

علما و بزرگان همراهی با مرحوم آیت‌الله خوشوقت را به ما "دستور" می‌دادند.

آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با تسنیم

علما و بزرگان همراهی با مرحوم آیت‌الله خوشوقت را به ما "دستور" می‌دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام علمی و جایگاه اخلاقی آیت‌الله خوشوقت گفت: علامه طباطبایی بارها ایشان را به ما معرفی کرد و دستور می‌داد که همراه با ایشان باشیم

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره رحلت آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: آیت الله خوشوقت مصداق بارز این حدیث بود که «هرگاه مۆمن فقیهی از دنیا برود، صدمه وخدشه‌ای به اسلام وارد می‌شود که هیچ چیز آن را جبران نمی‌کند.»

  آیت‌الله خوشوقت از بهترین شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بود و در اثر رحلت ایشان به قدری متاثر هستم که شاید در روز از دست دادن پدرم آنقدر متاثر نبودم.

این شاگرد علامه طباطبایی با بیان اینکه هر کس به ایشان مرتبط بود، در صراط مستقیم قرار داشت، تصریح کرد: امثال من و همه مردم از درک ایشان محروم شدیم و واقعاً با رفتن ایشان گرفتار شدیم و دیگر کسی را نداریم که سوالات دقیق علمی و معرفتی را از او بپرسیم.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به اینکه آیت‌الله خوشوقت برای همه ما استاد بود، خاطرنشان کرد: من به وسیله ایشان طلبه شدم و هدایت ما به سمت تهذیب، مرهون ایشان بود و من در حال حاضر احساس محرومیت می‌کنم و انشاالله خداوند ایشان را غریق رحمت کند.

  آیت‌الله خوشوقت مرد بی‌نظیری بود و علامه طباطبایی بارها ایشان را به ما معرفی کرد و دستور می‌داد که همراه با ایشان باشیم.

آیت‌الله باقری بنابی در گفت‌وگو با تسنیم:

آیت‌الله خوشوقت انسانی مهذب به معنای حقیقی کلمه بود.

آیت‌الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی گفت: آیت‌الله خوشوقت انسانی مهذب به معنای حقیقی کلمه و دارای روحی متعالی بود.

آیت‌الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به برخی از ویژگی‌های عالم ربانی مرحوم آیت‌الله خوشوقت گفت: آیت‌الله خوشوقت انسانی مهذب در معنای حقیقی کلمه و دارای روحی متعالی بود.

  این بزرگوار با ارواح مقدس حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمیعن ارتباط روحی داشت که این مهم نشان از بزرگواری و معنویت بالای ایشان دارد.

ایشان از استوانه‌های معرفت و پناهگاه خیل عظیم طلاب، دانشجویان و جوابگوی مسائل اخلاقی و معارفی اقشار مختلف مردم بود.

آیت‌الله باقری بنابی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله خوشوقت در بهترین صورت در بلد امین و در کنار کعبه معظم به خداوند پیوست. امیدوارم که مقام متعالی ایشان را خداوند متعالی‌تر کند و روح ایشان در محضر حضرات معصومین و خصوصا رسول گرانقدر اسلام (ص) باشد.

حضرت آیت الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بود، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند.

ایشان که عمری را خالصانه برای خدا و تبلیغ راه راستین حضرت پروردگار زندگی کرده بود، ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه در کنار خانه خدا، به ملأ اعلی عروج کرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

تهیه و تنظیم: جواد دلاوری، گروه حوزه علمیه تبیان