تبیان، دستیار زندگی
خیلی از دانش آموزان چندان در درس خواندن نظم ندارند. اگر می خواهی موفّق باشی، سعی کن برنامه ای حتی کلی برای لحظه های هر روزت داشته باشی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رازهای موفّقیت تحصیلی
موفّقیت

* برنامه ریزی داشته باش

خیلی از دانش آموزان چندان در درس خواندن نظم ندارند. اگر می خواهی موفّق باشی، سعی کن برنامه ای حتی کلی برای لحظه های هر روزت داشته باشی.

* باز خورد ها را ببین

خیلی ساده است که آدم در مقابل نظر و اعتقاد دیگران، حالت دفاعی به خودش بگیرد. اما اگر درست نگاه کنی متوجه می شوی که این جور حرف ها هدیه هستند. سعی کن نظر دیگران را به عنوان منبع اطلاعات(اطلاعاتی درباره ی خودِ خودت) نگاه کنی.

* خودت را به چالش بکش

آدم وقتی به اهداف بزرگ فکر کند، چه کارها که نمی تواند بکند! متأسفانه بعضی آدم ها نمی دانند که چه ذهن قوی و خلاقی دارند. تو این طور نباش، باشد؟

* مقصدت کجاست؟

برای چه به مدرسه می روی؟ برای گرفتن مدرک؟ برای این که پدرت همیشه می خواسته دکتر شوی؟ برای این که بتوانی در آینده در جایی استخدام شوی و کار کنی؟ یا برای گرفتن چیزهای تازه ای که هر بار شگفت زده ات کند؟ خوب فکر کن که هدفت از درس خواندن چیست؛ آدم ها وقتی مقصد داشته باشند، می دانند باید از کدام راه بروند.

* با دوستان باهوش بگرد

اگر با دوستانی می گردی که موفّقت تحصیلی تو چندان برایشان مهم نیست، احتمالا برخلاف جریان شنا می کنی. نمی گویم ارتباطت را با دوستانت حذف کن، اما باید دوستی ات را با آن ها (لا اقل در دوران تحصیل) محدود کنی.

* اولین باش

درس خواندن،شغل شماست. اگر ورزشکار در ورزش موفق است، اگر وکیل در وکالت، اگر بازیگر در بازیگری و... تو هم موفّقیتت در درس خواندن است.

 

* بپرس اگر نمی فهمی

ساده به نظر می رسد، نه؟ ولی همیشه این طور نیست. دلایل زیادی هست که مانع می شود دستت را بلند کنی و بگویی که چیزی را نفهمیده ای؛ خجالت و کم رویی، حوصله نداشتن، ترس از حرف های دیگران و... نکته این جاست که ما به مدرسه می رویم که چیزهای جدید یاد بگیریم؛ بنابراین اگر چیزی را نفهمیده ای، خوب است بپرسی.

موفّق باشی دوست من...

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: دوچرخه همشهری

مطالب مرتبط:

12 بهمن، پایان انتظار

زندگی سخت، زندگی آسان

بهره‌ای از کلام امام حسن مجتبی(ع)

پاکیزگی، نشانه‌ی ایمان

شما در قطار خداوند نشسته‌اید

داستان چشمه و خشت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.