تبیان، دستیار زندگی
کمیته راهبری جامعه ایمن شهرداری منطقه 2 تهران با مشارکت اداره تربیت بدنی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 تهران، موسسه پیام آوران ساحل امید و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد این مراسم را در روز چهارشنبه 2/12/91 برگزار کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر

همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد

همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد
همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد

کمیته راهبری جامعه ایمن شهرداری منطقه 2 تهران با مشارکت اداره تربیت بدنی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 تهران، موسسه پیام آوران ساحل امید و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد این مراسم را در روز چهارشنبه 2/12/91 برگزار کرد.

به گزارش ستاد خبری این همایش؛ در ابتدای مراسم صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد ضمن خیرمقدم به مدعوین از توانایی افراد دارای معلولیت سخن گفت و اینکه این قشر از جامعه با یاری یکدیگر و همراهی مسئولان می توانند مانند دیگر شهروندان به بهترین نحو به زندگی روزمره بپردازند.

همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد

در ادامه، برنامه مهندس علیرضا درویش پور، قائم مقام شهردار منطقه 2، ضمن خیر مقدم به مسئولان شورای سیاستگزاری جامعه ایمن شهر تهران، مسئولان سازمان بهزیستی کشور و مدعوین عزیز، گزارشی از عملکرد کارگروه تخصصی پیشگیری از حوادث افراد دارای معلولیت جامعه ی ایمن شهرداری منطقه 2 تهران، در راستای ایمن سازی معابر سطح منطقه، برای تردد راحت و ایمن تمامی شهروندان بخصوص شهروندان آسیب پذیر ارایه کرد.

وی با بیان این که تا کنون توسط اعضاء این کارگروه، 3000 نقطه از نقاط نا مناسب و غیر ایمن معابر سطح منطقه شناسایی شده است، اضافه کرد که تا کنون نزدیک به 70 درصد این نقاط طبق استانداردهای جهانی برای تردد شهروندان مناسب سازی و ایمن شده اند و بقیه این نقاط نیز بزودی مناسب سازی و ایمن خواهند شد.

همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد

هم چنین دکتر یحیی سخنگویی معاون توانبخشی بهزیستی کشور در راستای تایید مناسب سازی نواحی سطح منطقه 2 تهران و قدردانی از مسئولان کمیته راهبری جامعه ایمن شهرداری این منطقه، در جهت حمایت از شهروندان آسیب پذیر و سهولت تردد این قشر از جامعه در سطح شهر، به لزوم مناسب سازی فکری شهروندان پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ سازی به نحوی صورت پذیرد که تمامی افراد جامعه مناسب سازی را قبل از این که به صورت شهری آغاز کنند از فکر و ذهن خود شروع کنند به یقین مناسب سازی شهری سریع تر و آسان تر صورت خواهد گرفت.

به طور مثال شهروندی که با موتورسیکلت وارد پیاده رو می شود باید آگاه باشد که با این عمل زشت حق چه کسانی را تضییع می کند. وی در پایان سخنان خود بر لزوم حمایت پلیس راهور در این زمینه ها تاکید کرد.

دکتر محمدهادی موذن، مشاور عالی شهردار تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران، نیز، ضمن تشکر از مسئولان کمیته راهبری جامعه ایمن شهرداری منطقه 2 تهران و استقبال از طرح مناسب سازی این منطقه افزود: پروژه مناسب سازی و ایمن سازی معابر و پیاده رو ها باید در سطح کشور انجام شود و با طرح های این چنینی می توان به شناسایی کمبودها در جامعه برای شهروندان آسیب پذیر پرداخت و مشکلات آنان را در سطح کشور سریع تر حل کرد.

همایش جامعه ایمن و شهروندان آسیب پذیر برگزار شد

در حاشیه ی این مراسم، برنامه های جانبی دیگری نیز تدارک دیده شده بود که از جمله آن ها می توان به برپایی نمایشگاه توانمندی انجمن های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت هم چون مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، انجمن باور، انجمن ام اس ایران، انجمن دیستروفی عضلانی، باشگاه سوارکاری اسواران، موسسه رعد الغدیر، مرکز شبانه روزی نابینایان نرجس، مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران،  بیمارستان جانبازان اعصاب و روان نیایش و نمایش سوارکاری افراد دارای معلولیت با همکاری باشگاه سوارکاری اسواران اشاره کرد.

در پایان این مراسم، از پرسنل معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 تهران، مدیران فنی و کارشناسان ترافیکی نواحی که در حوزه مناسب سازی معابر ، فعالیت بهتر و موثرتری داشتند تقدیر و تشکر به عمل آمد و از افراد برگزیده در مسابقات ورزشی تیر و کمان ، دارت و بوچیا که در حاشیه این مراسم با هم به رقابت پرداختند، تقدیر شد و جوایزی به رسم یادبود به این عزیزان اهدا گردید.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه و تنظیم: یگانه داودی