تبیان، دستیار زندگی
کارگردان مجموعه تلویزیونی پایتخت 2 گفت: هر قدر که سریال پایتخت 1 به سمت هزل و هجو رفته بود، در سری دوم این مجموعه اصلاح شده است و بیشتر با یک طنز اجتماعی رو به رو خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوباره نوروز ،دوباره پایتخت


کارگردان مجموعه تلویزیونی پایتخت 2 گفت: هر قدر که سریال پایتخت 1 به سمت هزل و هجو رفته بود، در سری دوم این مجموعه اصلاح شده است و بیشتر با یک طنز اجتماعی رو به رو خواهیم بود.

پایتخت دوباره و نوروز

عوامل تولید این مجموعه تلویزیونی به تازگی از استان های شمالی کشور به مناطق حاشیه ای تهران آمده اند تا بخش هایی از این سریال را در پایتخت ضبط کنند.

حضور عوامل تولید این مجموعه در تهران موجب شد تا روز دوشنبه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه از استان های گلستان و مازندران به همراه حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم و مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما از پشت صحنه آن بازدید کنند.

در جریان حضور نمایندگان مجلس در لوکیشن سرای سالمندان شهر قدس، بازیگرانی چون ریما رامین فر، محسن تنابنده، احمد مهران فر و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفتند.

این لوکیشن به صحنه آوردن گلدسته با کامیون ارسطو به آسایشگاه سالمندان اختصاص داشت تا دیداری با پیرزنی که این گلدسته ها را نذر امامزاده ای در جنوبی ترین نقطه ایران کرده است، داشته باشند.

** برای نوشتن  پایتخت 2  دو سال زمان داشتیم

سیروس مقدم  کارگردان این مجموعه تلویزیونی به نمایندگان مجلس گفت: تصور نمی کردیم که سری اول این سریال با چنین استقبالی در داخل و خارج رو به رو شود.

وی با بیان اینکه سری دوم این سریال باکیفیت تر و بهتر از سری نخست آن خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که نقایص پایتخت یک در سری دوم تکرار نشود.

مقدم با یادآوری اینکه برای نگارش سری دوم این مجموعه دو سال فرصت در اختیار تولیدکنندگان بود، اظهار داشت: در بازدیدهایی که از شمال کشور داشتیم به صنعت گنبد و گلدسته سازی در استان مازندران پی بردیم و همین مساله سرآغاز ساخت سری دوم آن شد.

دو سال زمان صرف تولید  پایتخت 2  شد و سفرهای زیادی برای آن رفتیم حتی قرار بود قصه از پایتخت از مازندران به کربلا و یا گرجستان و تاجیکستان برود اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که داستان از شمال کشور به خلیج فارس و قشم ختم شود.

کارگردان مجموعه  پایتخت  اظهار داشت: دو سال زمان صرف تولید  پایتخت 2  شد و سفرهای زیادی برای آن رفتیم حتی قرار بود قصه از پایتخت از مازندران به کربلا و یا گرجستان و تاجیکستان برود اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که داستان از شمال کشور به خلیج فارس و قشم ختم شود.

مقدم با بیان اینکه سری دوم   پایتخت  نکات عمیق تر و حرف های تازه تری نسبت به سری نخست این مجموعه دارد، افزود: همکاری و احترام به بزرگترها از جمله نکات اخلاقی است که در این سریال بر آن تاکید شده است.

وی گفت که در 6 قسمت نخست این سریال که در شمال کشور ضبط شد، تعدادی از بازیگران با استعداد استان مازندران به کار گرفته شدند.

پایتخت دوباره و نوروز

این کارگردان تلویزیونی درباره استفاده صحیح از لهجه ها و گویش ها نیز به نمایندگان مجلس اطمینان داد که دقت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و بازیگران نیز مدتی با مردم محلی در تعامل بودند تا بیشتر با نحوه زندگی مردم این خطه آشنا شوند.

مقدم تاکید کرد: هر آنچه در پایتخت 1 به سمت هزل و هجو رفته بود، در سری دوم اصلاح شده است و بیشتر با یک طنز اجتماعی رو به رو خواهیم بود.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در سخنانی گفت: حساسیت هایی که نمایندگان مجلس هشتم درباره این سری اول این مجموعه داشتند، به خاطر برخی نگرانی های دوستان بود و در نهایت آنان از این سریال دفاع کردند.

وی گفت: پایتخت 1 ویژگی های برجسته ای داشت که می توان به سادگی، صفا، صمیمیت و بی‌آلایش بودن خانواده‌های اصیل ایرانی و خانواده محور بودن مجموعه اشاره کرد.

طاهری، توجه به نماز، احترام به بزرگترها و نیز مفهوم زیارت را از دیگر ویژگی های پایتخت 1 عنوان کرد که سبب شد تا این سریال با اقبال عمومی مخاطبان رو به رو شود.

حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام صدا و سیما نیز در این نشست ، سریال پایتخت را یک اثر طنز ارزیابی کرد و گفت: این سریال نشان داد که طنز نسبت به دیگر شاخه های هنری از ظرافت و دقت بالایی برخوردار است.

وی علت تاثیرگذاری طنز بر مخاطبان را اتکای آن به آداب و رسوم مردم و نیز احساسات مخاطب دانست و اظهار داشت: طنز جایگاه خاصی در عرصه هنر دارد و به نحوی گذر از هجو و هزل و رسیدن به مفاهیم صحیح را در خود جای داده است.

موسوی مقدم افزود: عبور دادن طنز از لابه‌لای هجو، کار سختی است به همین خاطر ورود به این عرصه فقط توسط افراد حرفه ای ممکن است تا بتوانند در نهایت کار را به زیبایی دربیاورند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایرنا