تبیان، دستیار زندگی
اسفند ماه که می رسد دیگر حوصله نداریم کفش های سال گذشته خود را برق بیاندازیم ، کم کم کفشهایمان هم احساس غربت می کنند و هنگامی که به کفش فروشی می رویم،آنها قهر می کنند و گوشه ای می نشینند تا ما کفش دیگری را که انتخاب کرده ایم، امتحان کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب جفت‌های خوب برای پاها

انتخاب همسفر خوب مسافرت‌های شهری


اسفند ماه که می رسد دیگر حوصله نداریم کفش های سال گذشته خود را برق بیاندازیم ، کم کم کفشهایمان هم احساس غربت می کنند و هنگامی که به کفش فروشی می رویم،آنها قهر می کنند و گوشه ای می نشینند تا ما کفش دیگری را که انتخاب کرده ایم، امتحان کنیم. در این خرید اگر درست و دقیق دست به انتخاب نزنیم پاهایمان بازنده خواهند شد.

انتخاب کفش مناسب

فکر کنید کفش ناراحتی پوشیده اید. به آرامی حر کت می کنید به خودتان می گویید شاید چون روز اول است، هنوز جا باز نکرده است. به حرفهای روز گذشته فروشنده که فکر می کنید، او شما را متقاعد کرده بود که این کفشها برازنده شماست. باز به مسیرتان ادامه می دهید این بار با فردی که از روبرو می آید برخورد می کنید گویی با تمام وجود در مشکلی که  کفش هایتان بوجود آورده غرق شده اید. یک ضرب المثل می گوید پاها چشم دوم هستند.

هر فردی که کفشی نو خریداری می کند لازم است بداند اگر با دقت کفش را انتخاب نکند، در وهله اول ایجاد تاول و در مراحل بعدی با مشکلاتی چون پادرد و کمردرد مواجه خواهد شد. در حالی که صدها هزار جفت کفش در بازار وجود دارد اما هر کدام با قالب خاص خود و در اکثر مواقع بدون نام تجاری و بدون بررسی ارگونومیک تولید شده است پس بهتر است با رعایت و در نظر گرفتن عوامل شخصی بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

پاهایی تابه تا

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کفش توجه شما را به خود جلب می کند این است که معمولا پای سمت راست و سمت چپ کمی با هم تفاوت دارد.لازم است توجه داشته باشیم در مواردی یک جفت از کفش ها نیاز به کفی دارد.

هر جوراب برای یک کفش

هر کفشی را که انتخاب می کنید بهتر است با جورابی که مناسب نوع کفش شماست امتحان کنید.استفاده از جوراب نازک،جوراب اسپرت و...بستگی به مدل کفش شما دارد و از اینکه کفشی را بدون جوراب امتحان کنید بپرهیزید.

احساس راحتی کنید

به خاطر داشته باشید؛ زمانی که کفشی را امتحان می کنید از همان ابتدا باید احساس راحتی کنید. تکیه بر سخنان فروشنده نمی تواند دلیل توجیه کننده ای باشد تا شما کفش را بپسندید چرا که خوب بودن و مناسب بودن کفش را فقط خود شخص می تواند تشخیص دهد.

تضمین کیفیت

یکی از اولین نشانه های کفش خوب این است که کوچکترین جزئیات را در تولید کفش رعایت کرده باشند. یک کفش با کیفیت، کمتر پیش می آید از مواد ارزانی درست شده باشد. کفش هایی با کیفیت بالا معمولا طولانی تر عمر می کنند و اغلب راحت تر و بهتر تر طراحی شده اند. وقتی شما به طراحی کفش و مواد تشکیل دهنده آن توجه داشته باشید به نوعی می توان گفت در مورد انتخاب یک کفش بهترین تصمیم را گرفته اید.

تهیه کفش خوب حتی اگر زمان بر باشد، ارزشمند است چرا که شما برای پاهای خود جفت های مناسبی پیدا کرده اید

تزئیناتی که گاهی آزار دهنده است

یادتان باشد در انتخاب یک کفش تزئینات و حتی دوخت هایی که روی کفش وجود دارد را دوست داشته باشید. سگک و آنچه بر روی کفش قرار دارد جزئی از کفش است و حتی اگر احساس می کنید در وزن کفش تاثیر دارد باید در مورد کفشی که انتخاب کرده اید، تصمیم دیگری بگیرید.

کفشهایی انعطاف پذیر

یکی از نکاتی که در مورد کفش باید مد نظر داشته باشیم این است که کفش باید بسیار انعطاف پذیر باشد. انعطاف پذیری ضروری است زیرا زمانی که شما در حال راه رفتن  هستید پای شما نیاز به خم و راست شدن دارد وکفشی سفت و سنگین نمی تواند اجازه دهد شما به خوبی حرکت کنید.

بهترین زمان برای خرید کفش

سعی کنید صبح یا بعد از ظهر که پای شما خسته است و کمی ورم کرده است به مغازه کفش فروشی مراجعه کنید.در این صورت شما بهترین وضعیت را برای خرید کفش انتخاب کرده اید.

خرید کفش

قدم بزنید

در مغازه کفش فروشی با کفش هایی که انتخاب کرده اید قدم بزنید، انگشتانتان را داخل کفش حرکت دهید، مطمئن شوید که بلندترین انگشت شما یعنی شصت پایتان با این کفش درفشار نیست. این قدم زدن به شما کمک می کند تا متوجه شوید با این کفش ها آیا تعادل کافی را دارید؟آیا این کفش ها می توانند همسفر خوبی برای مسافرتهای شهری کوتاه شما باشند.

کمیت را فدای کیفیت نکنیم

کفش های با کیفیت بالا معمولا گران قیمت و دوام بیشتری دارند و در خرید سالیانه شما به جرات می توان گفت آنها پیروز میدان خواهند شد و حتی لحظه ای شما را ترک نخواهند کرد چرا که کفش خوب مایه آرامش است. تهیه کفش خوب حتی اگر زمان بر باشد، ارزشمند است چرا که شما برای پاهای خود جفت های مناسبی پیدا کرده اید. در این میان شما نباید اجازه دهید قیمت تنها معیار انتخاب شما باشد.کفش هایی با کیفیت بالاتر در آینده سلامت پاهای شما را تضمین می کند.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان