تبیان، دستیار زندگی
کتاب «آینده کره زمین» با زبانی ساده مسایل زیست محیطی را بررسی کرده و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از تخریب بیشتر آن و نگهداری برای نسل‌های آینده مطرح می‌کند. این کتاب نوشته مشترک «فلیپ ژ. دوبوا» و «والری گیدو» است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده کره زمین


کتاب «آینده کره زمین» با زبانی ساده مسایل زیست محیطی را بررسی کرده و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از تخریب بیشتر آن و نگهداری برای نسل‌های آینده مطرح می‌کند. این کتاب نوشته مشترک «فلیپ ژ. دوبوا» و «والری گیدو» است.

آینده کره زمین

محمدرضا داهی، مترجم کتاب «آینده کره زمین» گفت: این کتاب دربردارنده اطلاعات کلی درباره محیط زیست، تاثیر انسان و دست‌ساخته‌های بشری بر آن، همراه با 36 عکس هوایی از چهار گوشه جهان و قاره‌های مختلف است.

وی افزود: «آینده کره زمین» نوشته «فلیپ ژ. دوبوا» و «والری گیدو» است که از مجموعه «کتاب‌های سبز» انتشارات فنی ایران برای ترجمه در اختیارم قرار گرفت و در واقع آشنایی با مساله توسعه پایدار برای گروه‌های سنی نوجوان و جوان به‌شمار می‌رود.

داهی توضیح داد: از آن‌جا که گروه سنی مخاطب کتاب متوجه تغییرات سال‌های گذشته نبوده‌اند، «آینده کره زمین» تلاش می‌کند تصویری از این شرایط به آن‌ها ارایه دهد. الگوی پایدار که کتاب به آن پرداخته راهی برای برآورده کردن نیازهای انسان و همزمان حفظ و نگهداری از محیط زیست برای نسل‌های آینده است. پدیده‌هایی مانند گرم شدن زمین، کاهش منابع، انرژی‌های جدید و شهرنشینی از مسایلی به‌شمار می‌روند که کتاب به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

این مترجم درباره بخش‌‌های مختلف کتاب گفت: «آینده کره زمین» در پنج بخش با نام‌های «تنوع زیستی و زیستگاه‌های طبیعی»، «تغییرات آب‌وهوایی»، «جمعیت»، «کشاورزی و تولیدات» و «آلودگی» مسایلی مانند تنوع زیستی، توانمندی‌ها و پیچیدگی‌های توسعه پایدار را در سراسر جهان با زبانی ساده بررسی می‌کند.

«آینده کره زمین» در پنج بخش با نام‌های «تنوع زیستی و زیستگاه‌های طبیعی»، «تغییرات آب‌وهوایی»، «جمعیت»، «کشاورزی و تولیدات» و «آلودگی» مسایلی مانند تنوع زیستی، توانمندی‌ها و پیچیدگی‌های توسعه پایدار را در سراسر جهان با زبانی ساده بررسی می‌کند.

در آغاز کتاب نوشته شده است: «مفهوم توسعه پایدار این آگاهی را به ما می‌دهد که منابع جهان یکسان توزیع نشده است. نیازهای اساسی زندگی مانند آب سالم، مدرسه، تسهیلات بهداشتی و غذای کافی که حق مسلم خود فرض می‌کنیم، در پاره‌ای جاها در دسترس نیست. امروزه، 20% مردم روی کره زمین، صاحب 80% منابع هستند. شما ممکن است در زمره این 20% باشید، اما تکلیف دیگران چیست؟ زمان آن رسیده است که به آن‌ها بیندیشیم تا با هم بتوانیم آینده زمین را تضمین کنیم.»

مجموعه «کتاب‌های سبز» دربردارنده مسایل مربوط به محیط زیست، طبیعت، حیات وحش، سرگرمی‌ها و فعالان آن است که از سوی شرکت انتشارات فنی ایران منتشر می‌شوند.

کتاب «آینده کره زمین» (مقدمه‌ای بر توسعه پایدار برای جوانان)، نوشته «فلیپ ژ. دوبوا» و «والری گیدو»، تصویرگری «سیلویا باتای» و ترجمه «محمدرضا داهی»، در 76 صفحه، شمارگان سه‌هزار نسخه و بهای هشت‌هزار تومان از سوی شرکت انتشارات فنی ایران راهی بازار کتاب شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)