تبیان، دستیار زندگی
خطر ورود بدافزار‌ها از طریق ورود به سایت ‌های مستهجن خیلی بیشتر از اسپم ایمیل‌ ها، سایت‌ های مخرب و نرم ‌افزارهای جعلی است. تقریبا یک‌ چهارم بدافزارهای، از طریق ورود به سایت‌ های مستهجن گسترش پیدا می‌ کنند. در واقع بهترین و شایع‌ ترین راه برای شیوع بدافزا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویروس هرزه نگاری


خطر ورود بدافزار‌ها از طریق ورود به سایت ‌های مستهجن خیلی بیشتر از اسپم ایمیل‌ ها، سایت‌ های مخرب و نرم ‌افزارهای جعلی است. تقریبا یک‌ چهارم بدافزارهای، از طریق ورود به سایت‌ های مستهجن گسترش پیدا می‌ کنند. در واقع بهترین و شایع‌ ترین راه برای شیوع بدافزارها، ورود به سایت‌ های مستهجن و غیراخلاقی می باشد.

ویروس هرزه نگاری

امروزه با افزایش سایت های غیر اخلاقی از یک سو و آلوده بودن این سایت ها به انواع بدافزارها از سوی دیگر مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است. در واقع رفتن به سایت‌ های مستهجن خطر سهوی دانلود تروجان و بدافزارهای مخرب را سه برابر افزایش می ‌دهد. به همین دلیل مراجعه به این قبیل سایت ها و دیدن هرزه ‌نگاری علاوه بر مشکلات اخلاقی با سرقت اطلاعات شخصی سیستم کاربر نیز همراه می باشد. در حال حاضر چندین هزار سایت و وبلاگ اینترنتی وجود دارد که حاوی تصاویر مستهجن می باشد. اگر تا پیش از این، استفاده ابزاری از زنان در تبلیغ لباس و کالاهای لوکس در کشورهای غربی معمول بود، این سایت ‌ها پا را فراتر نهاده و صحنه ‌های ارتباط جنسی را به طور آشکارا تبلیغ می ‌کنند. مطالب مستهجنی که این سایت‌ ها منتشر می‌ کنند به قدری زننده و مخرب است که بنیان بسیاری از خانواده‌ ها را سست کرده و بعضاً موجب تباهی خانواده‌ ها می شود.

خطر ورود بدافزار‌ها از طریق ورود به سایت ‌های مستهجن خیلی بیشتر از اسپم ایمیل‌ ها، سایت‌ های مخرب و نرم ‌افزارهای جعلی است. بنا‌بر گزارش "Blue Coat" که یک شرکت امنیت و بهینه‌ سازی وب می ‌باشد، "تقریبا یک‌ چهارم بدافزارهای، از طریق ورود به سایت‌ های مستهجن گسترش پیدا می‌ کنند. در واقع بهترین و شایع‌ ترین راه برای شیوع بدافزارها، ورود به سایت‌ های مستهجن و غیراخلاقی است." شرکت "کُت آبی" (Blue Coat) در ادامه اضافه می‌ کند: "وقتی که کاربر بر روی لینکی کلیک می ‌کند؛ خیلی سخت است که بداند با کلیک کردن بر روی آن لینک، چه اتفاقی قرار است بیافتد."

"هیو تامپسون" (Hugh Thompson) مدیر و استراتژیست ارشد امنیتی شرکت "کُت آبی" گفته است: "وقتی شما سایت‌ های مستهجن را کاوش می ‌کنید، اغلب نمی ‌دانید کجا هستید یا محتوایی که در حال خواندن آن هستید از کجا آمده است؛ ولی با این حال شما این ریسک را پذیرفته و بر روی لینک‌ های مخرب داخل آن سایت کلیک می ‌کنید.  جالب این ‌جاست که اگر شما سایت ‌های غیر مستهجن را بازدید کنید، به ‌راحتی روی هر لینک مشکوکی کلیک نمی‌ کنید.‌"

خطر ورود بدافزار‌ها از طریق ورود به سایت ‌های مستهجن خیلی بیشتر از اسپم ایمیل‌ ها، سایت‌ های مخرب و نرم ‌افزارهای جعلی است

در سال ‌های گذشته اکثر اطلاعات شخصی و خصوصی افراد، بر روی رایانه‌ ها ذخیره می‌ شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز‌افزون از گوشی‌ های هوشمند و تبلت‌ ها، جای رایانه‌ ها را گرفته ‌اند و به عنوان رایانه ‌های قابل حمل تلقی می ‌شوند. به دلیل اینکه گوشی ‌های همراه و تبلت ‌ها در همه جا و همه ی زمان‌ ها همراه افراد هستند اطلاعات زیادی بر روی آن‌ ها ذخیره می‌ گردد و این اطلاعات به قدری برای انسان‌ ها مهم هستند که اکثر قریب به اتفاق آن ‌ها برای جلوگیری از دسترسی دیگران به گوشی و تبلت‌ های خود، بر روی وسایل الکترونیکی‌ شان رمز عبور قرار می‌ دهند، غافل از این که با پیشرفت همه جانبه ی علم "هک" تماما این موارد بی فایده محسوب می شود.

در این راستا شرکت‌ های امنیتی بزرگ پیش ‌بینی کرده ‌اند، در سال جاری تبلت ها و گوشی ‌های همراه مهمترین هدف برای مجرمان اینترنتی خواهند بود به همین دلیل است که بدافزار نویسان روش خود را تغییر داده و به سمت نوشتن انواع بدافزار و تروجان برای این قبیل وسایل رفته‌ اند. کارشناسان امنیتی نیز گفته‌ اند، طرح‌ های گسترده ی امنیتی ‌ای برای گوشی ‌های هوشمند و تبلت‌ ها اجرا خواهد شد که مبتنی بر جرایم رایانه ‌ای صورت گرفته باشد.

به هر حال برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی در بین جوانان، والدین و معلمان و اساتید باید نسبت به تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد آگاه شوند و راه کارهای مناسب را برای مقابله با این‌ گونه تهدیدات فرا گیرند؛ زیرا والدین، معلمان و اساتید نقش بسزایی در آگاه‌ سازی و فرهنگ ‌سازی جوانان و نوجوانان دارند.

فرآوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: گرداب / آتی نیوز