تبیان، دستیار زندگی
شما می‌توانید برای عرض تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، از کارت تسلیت طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و رحلت ایشان را به دیگران تسلیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تسلیت وفات حضرت معصومه(س)

دل‌ها بار دگر، راهی قم می‌شوند

ای که به قم قدر و بها داده‌ای

کشـور ما را تــــو صــــفا داده‌ای

نام تـو بــر قلب، صـفا می‌دهد

روضه‌ی تو بوی رضا (ع) می‌دهد

برای ارسال این کارت تسلیت به اینجا مراجعه نمایید.

امام صادق (علیه‌السلام) فرموده‌اند: خداوند حرمی دارد که مکه است؛ و رسول خدا حرمی دارد که مدینه است؛ و برای امیرالمۆمنین حرمی دیگر است، که کوفه است؛ و برای ما اهل بیت حرمی دیگر است که آن شهر قم است و به زودی بانویی از اولاد من در آن دفن می‌شود که نامش «فاطمه» است. پس هر که او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌شود». (مستدرک‌الوسائل، ج 10، ص 368)

نام شریف آن حضرت، فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، «معصومه» است. پدر بزرگوارشان امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر (علیه‌السلام) و مادر مکرمه‌شان، حضرت نجمه خاتون (سلام‌الله‌علیها) و مادر امام هشتم نیز هستند.

حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‌باشند، به طوری که ائمه طاهرین(علیهم‌السلام) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و نه تنها پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارشان نیز، نام ایشان بر زبان بعضی از ائمه اطهار(علیهم‌السلام) آمده و از مقام والای ایشان سخن گفته‌اند که همه این بیانات، حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام دارد.

لقب «معصومه» را نیز امام رضا (علیه‌السلام) به خواهر خود عطا فرمودند: «هر كس معصومه را در قم زیارت كند، مانند كسى است كه مرا زیارت كرده است.» (ناسخ التواریخ، ج 3، ص 68، به نقل از كریمه اهل‌بیت، ص 32) این لقب، كه از سوى امام معصوم به این بانوى بزرگوار داده شده، گویاى جایگاه والاى ایشان است.

امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند:
بدانید قم، حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در می‌گذرد، که او دختر حضرت موسی است...» (سفینة البحار، ج 2، ص 276)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، از کارت تسلیت طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و رحلت این بانوی كریمه را به دیگران تسلیت بگویید.

این کارت تسلیت را از اینجا برای دوستان و آشنایان خود ارسال نمایید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

صفحه اصلی مقالات کارت پستال

صفحه اصلی ارسال کارت پستال

سه نمونه از کارت پستال‌های باشگاه کاربران:

کارت تسلیت رحلت پیامبر اعظم (ص)

کارت تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)

کارت تسلیت شهادت امام حسن (ع)