تبیان، دستیار زندگی
متن زیر قسمتی از وصیت نامه شهیدان والا مقام از وصایای شهید حسین نوبخت ، شهید جعفر جهانی ، شهید علی اصغر علیزاده ، قاسم تاجی ، محمد رضا صفایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحمت بیکران


متن زیر قسمتی از وصیت نامه شهیدان والا مقام  حسین نوبخت ، شهید جعفر جهانی ، شهید علی اصغر علیزاده ، قاسم تاجی ، محمد رضا صفایی است.

رحمت بیکران

از وصایای شهید «حسین نوبخت»

امید به رحمت بیکران تو دارم

بار الها : اینک که کشور اسلامی ما مورد هجوم کفار گشته است برای دفاع از اسلام و حریم جمهوری اسلامی به جبهه جهاد آمدم تا با نثار خونم در راه تو و با هدیه تن عاریه ام به پیشگاه تو ثابت کنم که مسلمانم و فقط تسلیم فرمان تو .

ای خدا : این بنده رو سیاه در حالی به سوی تو بازگشت می کند که از نتیجه امتحان سخت نگران است و فقط امید به رحمت بیکران تو دارد . و زبان حالش این دعا است که الهی قلب محجوب و نفسی معیوب و عقلی مغلوب و هوائی غالب و طاعتی قلیل و معصیتی کثیر و لسانی مقر بذنوب .

پشتیبان امام باشید و او را تنها نگذارید و پیوسته به یاد خدا و اعمالتان خالص برای خدا باشد .

از وصایای شهید «جعفر جهانی »

باشد که مورد قبول نظر گردم .

معبودا ، وحشت را در قاموس شهادتم مغبون و محو و نهان بدار تا بسوی تو شتابان بیایم . قسم به روح خدا که می خواهم با شهادت خود عمر نا قابل خویش را هدیه رهبرم کنم و این کمترین کالائی است که در توانم میباشد :

شهید ،جعفر جهانی سال 1344 در تبریز متولد شد . و در سال 1363 در عملیات کربلایی بدر به ارتفاع شهادت دست یافت .

از وصایای سردار شهید «علی اصغر علیزاده»

کشته شدن در راه خدا عین زندگی است.

انسانیت وقتی کامل می شود که انسان با هوا و هوس خود و با میل های بیرونی و درونی و با ظلم مبارزه کند ، تا بلکه در راه هدفش که خدا باشد شهید شود . برادران ! از مرگ هیچ هراس نداشته باشید چرا که در راه خدا کشته شدن عین زندگی جاوید است پس بهوش باشید ، هزاران شهید در راه اسلام داده ایم ، اگر مبارزه نکنیم خون آنان به گردن ماهاست و در آخرت مورد مۆاخذه قرار می گیریم .

سردار شهید ، علی اصغر علیزاده سال 1338 در تبریز دیده به جهان گشود و سال 1366 – در حالی که مسئولیت یک تیپ رزمی ( تیپ 40 رسالت ) را بر عهده داشت در مریوان به شهادت رسید.

باشد که مورد قبول نظر گردم .

معبودا ، وحشت را در قاموس شهادتم مغبون و محو و نهان بدار تا بسوی تو شتابان بیایم . قسم به روح خدا که می خواهم با شهادت خود عمر نا قابل خویش را هدیه رهبرم کنم و این کمترین کالائی است که در توانم میباشد :

شهید ، جعفر جهانی سال 1344 در تبریز متولد شد . و در سال 1363 در عملیات کربلایی بدر به ارتفاع شهادت دست یافت

نوشته شهید « قاسم تاجی »

در جبهه به ما خوش می گذرد ، البته منظورم از این حرف این نیست که شکممان سیر باشد ، بلکه منظور این است که ما هر شب و هر روز در حال عبادت هستیم و خدای متعال یاور ماست . تا ما رزمندگان اسلام در جبهه هستیم نخواهیم گذاشت که این دشمنان به خاک ایران چشم طمع بدوزند .

از شما که در پشت جبهه هستید تقاضا می کنیم که گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشید .

بسیجی شهید ، قاسم تاجی ، سال 1361 در شلمچه به شهادت رسید .

از وصایای ناخدا یکم خلبان شهید « محمد رضا صفایی »

خدا را شکر می کنم که گناهانم را بخشیده و مرا لایق آن یافته که در راه اسلام و میهن اسلامی و به احترام خون تمام شهیدان و به بزرگی امام خمینی پذیرا باشد از شماها خواهش می کنم که به تمام لذائذ دنیا پشت کنید و تقوا پیشه کنید و خدا را پرستش کنید که تنها اوست که به ما و قلب ما روشنی می دهد . خدا را شکر که به آرزویم رسیدم .

خدایا در این شب های قدر گناهانم را ببخش که آسوده باشم و خدایا پیروزی را همیشه برای مسلمانان بیاور و خدا را شکر که همسری با ایمان و خدا پرست نصیبم کرد و خداوند گناهانمان را ببخشد که سالم زندگی کنیم و سالم و پاک بسوی او برویم . انشاءالله.

در راه انقلاب هر آنچه در توان داشتم دفاع و خدمت کردم . در مقابل سخنان زخم آلود کوردلان منافق و زالو صفت مقاومت کردم و از راه امام و انقلاب ذره ای منحرف نشدم و هیچ گاه شکوه و شکایتی نکردم . با اینکه چیزی ندارم متوقع نیستم و راضی هستم به رضای خدا و هزار بار شاکر .

امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ بشمارید و نگذارید محیط انقلابی ما بخاطر بی توجهی امت در صحنه دچار بیماری شود .

فرآوری: عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایدار تبیان


منبع: انجمن گفتگوی نجاتگر،آوینی، ساجد