تبیان، دستیار زندگی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر امروز در اقتصاد کشور مشکلاتی داریم مربوط به این است که باکری ها و سوداگرها را در جمع خودمان نمی بینیم گفت: نباید کاری کنیم که مشکلی در کشور بوجود بیاید و ماهواره ها و رسانه های بیگانه، نظام و ولایت فقیه را مقصر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علت مشکلات اقتصادی از نگاه رضایی


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر امروز در اقتصاد کشور مشکلاتی داریم مربوط به این است که باکری ها و سوداگرها را در جمع خودمان نمی بینیم گفت: نباید کاری کنیم که مشکلی در کشور بوجود بیاید و ماهواره ها و رسانه های بیگانه، نظام و ولایت فقیه را مقصر جلوه بدهند، البته آنان کور خوانده اند. انشاءالله مردم در سالهای آینده ثابت خواهند کرد که تحریم ها هم بی اثر بوده است.

محسن رضایی در گرامیداشت شهید احمد سوداگر

به گزارش خبرنگار مهر محسن رضایی در مراسم گرامیداشت شهید احمد سوداگر از فرماندهان جنگ با اشاره به شرایط سخت و خطیر کشورمان در آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: یک ماه مانده بود به آغاز رسمی جنگ تحمیلی بنده و آقای شمخانی نزد بنی صدر رفتیم و تحرکات دشمن برای آغاز جنگ را یادآور شدیم اما او خطاب به ما گفت: اگر شما پاسدارها شلوغ نکنید جنگی در نمی‌گیرد چون در آن زمان پاسگاههای مرزی ما دایر بود اما کسی برای حراست از مرزهای ایران اسلامی در آن نمانده بود.

وی افزود: اگر سوداگر و امسال سوداگر آنجا نمی ایستادند و نگهبانی نمی دادند امروز وضعیت ما مشخص نبود. این شرایط باعث شده که هیچ کدام از مرزهای ایران اسلامی در آغاز جنگ بیش از 4 ساعت نتوانند مقاومت کنند اما سوداگر در همان ایام در روزهایی آنقدر گلوله شلیک کرده بود که از گوش هایش خون می آمد.

رضایی با بیان اینکه نباید در کشور نسبت به آنچه داریم ناشکر باشیم گفت: نباید به راحتی روی صندلی ها بنشینیم و قدر زحمات طاقت فرسایی که برای کشور کشیده شده است را ندانیم. نه تنها نباید ناشکری کنیم بلکه باید قدر بدانیم. شرایط امروز کشور ما ثمره خون شهداست.

ایران اسلامی امروز زیر بلیط شهدا و ولایت فقیه قرار گرفته است. امروز سپری بلند بالای سر ایران اسلامی قرار دارد اگر چه آمریکا شرق و غرب ایران را زده و در آن پایگاههایی مستقر کرده است اما نمی تواند علیه ایران اقدامی انجام بدهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پس از 300 سال، جنگی بین ایران و یک کشور خارجی شکل گرفت که حتی یک سانتیمتر از خاک کشور از دست نرفت، تصریح کرد: امروز سمرقند، بحرین ، بخارا، نخجوان و ... کجا هستند؟ پیش از جنگ تحمیلی هر جنگی که علیه ایران انجام می شد باعث می شد که ایران آب شود اما ثمره جنگ و انقلاب این بود که سرزمین های ایران بازپس گرفته شد و کشور تبدیل به یک قدرت بازدارنده شد.

محسن رضایی در گرامیداشت شهید احمد سوداگر

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان سوم است که زیر بلیط قدرت‌های بین المللی قرار ندارد، تاکید کرد: ایران اسلامی امروز زیر بلیط شهدا و ولایت فقیه قرار گرفته است. امروز سپری بلند بالای سر ایران اسلامی قرار دارد اگر چه آمریکا شرق و غرب ایران را زده و در آن پایگاههایی مستقر کرده است اما نمی تواند علیه ایران اقدامی انجام بدهد.

رضایی با بیان اینکه امروز عراق، سوریه، فلسطین و ... به ایران اسلامی تکیه دارند یادآور شد: پس از جنگ تحمیلی سه مرتبه قرار بوده علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی در بگیرد که دو دفعه آن قصد اسرائیلی ها بوده و یک مرتبه هم آمریکایی ها چنین قصدی داشته اند این موضوع در خاطرات بوش و نتانیاهو هم موجود است اما آنها هیچ گاه نتوانسته اند دست به چنین اقداماتی بزنند.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی در کشورهایی نظیر لبنان، عراق ، سوریه، فلسطین و ... موفق عمل کرده ایم. سئوال اینجاست که چرا در ارتباط با کشورهایی نظیر عربستان، ترکیه و اروپا این موفقیت ها حاصل نشده است؟ این گونه می توان به این سئوال پاسخ داد آنجایی که جای پای فرزندان انقلاب دیده می شود این ارتباط حذف شده است.

اگر امروز در اقتصاد کشور مشکلاتی داریم مربوط به این است که باکری ها و سوداگرها را در جمع خودمان نمی بینیم

فرمانده سپاه پاسداران در 8 سال دفاع مقدس گفت: اگر امروز در اقتصاد کشور مشکلاتی داریم مربوط به این است که باکری ها و سوداگرها را در جمع خودمان نمی بینیم. ما نباید کاری کنیم که مشکلی در کشور بوجود بیاید و ماهواره ها و رسانه های بیگانه نظام و ولایت فقیه را مقصر جلوه بدهند البته آنان کور خوانده اند. انشاءالله مردم در سالهای آینده ثابت خواهند کرد که تحریم ها هم بی اثر بوده است.

بخش سیاست تبیان

منبع: مهر