تبیان، دستیار زندگی
در نشست خبری که روز یکشنبه 29/11/91 در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگرار گردید؛ سید سعید سرابی، مدیر کل ارشاد خراسان رضوی گفت: هفتمین جشنواره منطقه ای شعر فجر و همایش شعر انقلاب یك اسفندماه با محوریت خراسان رضوی در منقطه شمال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد برگزار می شود

نشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد

در نشست خبری که روز یکشنبه 29/11/91 در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگرار گردید؛ سید سعید سرابی، مدیر کل ارشاد خراسان رضوی گفت: هفتمین جشنواره منطقه ای شعر فجر و همایش شعر انقلاب یك اسفندماه با محوریت خراسان رضوی در  منقطه شمال شرق كشور در مشهد برگزار می شود.

سرابی اظهار داشت؛ جشنواره منطقه‌ای شعر فجر فعالیتی است که همه ساله به عنوان بخشی از جشنواره فجر در کشور برگزار می‌شود که در سال جاری این جشنواره علاوه بر تهران در هفت استان دیگر کشور براساس شرایط فرهنگی، اقلیمی و زبانی انتخاب شده‌اند ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این جشنواره با حضور شاعرانی از استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی اول اسفند ماه در مشهد برگزار می شود وی تصریح كرد: در حاشیه این نشست كارگاهی تخصصی با محوریت" جریان شناسی شعر خراسان" نیز اجرایی می شود.

نشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد

وی عنوان كرد: نقد و بررسی، شعر خوانی، تجلیل از چهره های شاخص شعر انقلاب خراسان، رونمایی از کتاب" تذکره شاعران مشهد" باحمایت حوزه هنری خراسان بخشی از برنامه های این همایش یك روزه است.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی بیان كرد: همچنین همایش یک روزه " شعر انقلاب" همزمان با  آغاز به کار جشنواره شعر فجر در اول اسفند ماه در مشهد برگزار می شود.

وی با تاكید بر اینكه جشنواره منطقه ای شعر فجر فرصتی است كه می تواند جایگاه شعر خراسان را به كشور معرفی كند، عنوان كرد: خراسان در حوزه شعر دارای جایگاه ویژه است اما این جایگاه در مقایسه با سایر استان ها به دلیل كم توجهی در رتبه پایین تری قرار گرفته است.

نشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد

وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت مجدد کمیته مشورتی شعر استان پس از یک وقفه پنج  ساله خبر داد که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این بخش را در خراسان‌رضوی برطرف کند. وی افزود: راه اندازی سایت ادبی، جمع آوری اطلاعات 700شاعر خراسانی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه شعر خراسان رضوی است.

سرابی با اشاره به اینکه تاکنون خراسان ‌رضوی در عرصه شعر در کشور نقش‌آفرین بوده و مشاهیر بسیاری در عرصه شعر در بردارد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های این عرصه را به سمتی پیش ببریم تا خراسان‌رضوی و فعالیت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد نقش موثرتری در کشور ایفا کند

وی با اشاره به برگزاری همایش " شاعران ایران و جهان" گفت: این همایش سال آینده در مشهد برگزار می شود.

نشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا همه ساله دو فعالیت با گستره بین المللی در مشهد برگزار شود كه برگزاری  همایش " شاعران ایران و جهان یكی از این فعالیت ها است.

سرابی درخصوص برگزاری کنگره بین الملی شعر " از توس تا نیشابور" گفت: فراخوان این کنگره اواسط اسفند ماه جاری اعلام و در اردیبهشت ماه 92با حضور شاعران فارسی زبان کشورهای منطقه وشاعران کشور برگزار می شود.

وی به برگزاری روز ملی فردوسی در استان اشاره کرد و افزود: برای پیوند شاعر حماسی خراسان  ابوالقاسم فردوسی به شعر ملی کشور نیازمند تدوین برنامه های شاخص در روز ملی فردوسی هستیم چرا كه اكنون پیوند تعریف شده ای در این خصوص ارائه نشده است.

نشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهدنشست خبری جشنواره هفتمین شعر فجر در مشهد

تهیه و عکس: محمدولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی