تبیان، دستیار زندگی
وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور قانون جدید را به ما ابلاغ کرد ما برابر قانون جدید مقدمات برگزاری انتخابات را انجام می‌دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای انتخابات بر اساس قانون جدید


وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور قانون جدید را به ما ابلاغ کرد ما برابر قانون جدید مقدمات برگزاری انتخابات را انجام می‌دهیم.

مصطفی محمد نجار

مصطفی محمدنجار وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران وزارت کشور که پیش از ظهر دیروز در تالار وزارت کشور برگزار شد با تبریک  حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به مقام معظم رهبری و دوستداران انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی اینکه هدف جلسه دولت با استانداران سراسر کشور چیست اظهار داشت: مرور برنامه‌‌ها و تاکید بر ضرورت پیگیری اجرایی شدن همه طرح‌ها و پروژه‌‌های دولت از بدو تشکیل  تاکنون و همچنین دو بحث مهم کنترل بازار به ویژه در شب عید و آمادگی برای انتخابات سال آینده هدف از تشکیل این جلسه بود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و گزارش آن نیز به رئیس‌جمهور ارائه شده است گفت: آقای رئیس‌جمهور در این دیدار مسائلی را مطرح کرده و به استانداران گفتند که تا لحظه آخر خدمت را غنیمت بشمارند، چرا که مهمترین مسئله کار است.

وی در ادامه سخنان خود به طراحی سامانه جامع برای اجرای انتخابات اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت کامپیوتری و نرم‌افزاری است.

محمدنجار همچنین به آموزش مجریان و دست‌اندرکاران و آموزش‌های منطقه‌ای در سراسر کشور برای انتخابات سال 92 اشاره و اضافه کرد: با اتخاذ شعار قانون‌مداری، امانت‌داری و ایجاد بستری که حضور مردم پرشورتر شود خود را آماده انتخابات کرده‌ایم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات آینده می‌رسد یا خیر گفت: پس از تصویب این قانون توسط مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان رئیس جمهوری به ما آن را ابلاغ کرد و ما برابر قانون جدید مقدمات را انجام می‌دهیم

محمدنجار همچنین گفت: ما انتخابات را بهتر از سالهای قبل برگزار می کنیم و با طراحی سامانه جامع از 24 فرآیند انتخابات 23 فرآیند آن نرم افزاری و کامپیوتری است که سرعت عمل، دقت و شفافیت را بالا می‌برد.

محمدنجار در پاسخ به این  سوال که در سال گذشته 10 درصد به صورت کامپیوتری انتخابات برگزار شد و در سال آینده چند درصد به این شکل خواهد بود گفت:در حال حاضر با شورای نگهبان در خصوص این موضوع در حال رایزنی هستیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات آینده می‌رسد یا خیر گفت: پس از تصویب این قانون توسط مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان رئیس جمهوری به ما آن را ابلاغ کرد و ما برابر قانون جدید مقدمات را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره جلسه امروز با استانداران به بحث فعال شدن کارگروه‌های کشاورزی و استفاده از این ظرفیت، بحث توجه به جنگل‌ها و بهره‌برداری از معادن در جهت توسعه اشتغال اشاره کرد.

محمدنجار در پاسخ به این  سوال که در سال گذشته 10 درصد به صورت کامپیوتری انتخابات برگزار شد و در سال آینده چند درصد به این شکل خواهد بود گفت:در حال حاضر با شورای نگهبان در خصوص این موضوع در حال رایزنی هستیم

محمدنجار همچنین به مسائل شب عید اشاره کرد و گفت‌:تلاش می کنیم مردم با قیمتهای مناسب نیازهای شب عید خود را مثل آجیل تامین کنند و در این راستا فروشگاه‌‌ها جدیدی دائر و تصمیمات جدید اتخاذ شده است.

وزیر کشور همچنین به کنترل بازار و جلوگیری از احتکار، کنترل قیمت و برخورد با گرانی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی مردم در ایام تعطیلات نیز از دیگر مباحث مطرح شده بود.

محمدنجار در پاسخ به سوالی درباره طرح مهرآفرین گفت: معاونت منابع انسانی این طرح را برابر قانون پیگیری کرده و به پیش می‌برد.

بخش سیاست تبیان

منبع: فارس