تبیان، دستیار زندگی
نه آنها که بر استیضاح تأکید می کردند در زمره مخالفان امر ولایت شمرده می شوند و نه حتی کسانی که خیال می کردند راه درستی را در بحث افشا و اعتراض در پیش گرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه منتظر احمدی نژاد!


نه آنها که بر استیضاح تأکید می کردند در زمره مخالفان امر ولایت شمرده می شوند و نه حتی کسانی که خیال می کردند راه درستی را در بحث افشا و اعتراض در پیش گرفته اند.

رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز همانطور که وعده کرده بودند؛ پیرامون "بد اخلاقی"های اخیر سخنان مهمی را ایراد کردند.

معظم له طی سخنان خود درباره این مسئله؛ ضمن بیان اینکه اقدام رئیس جمهور در یکشنبه استیضاح امری بر خلاف قانون و شرع و تضییع کننده حقوق مردم بود؛ به مخالفت خود با اصل استیضاح (در موقعیت کنونی) نیز اشاره کردند باید دانست که راهبرد اساسی در قبال اطاعت از منویات اخیر مقام معظم رهبری؛ ضمن آنکه در اعلام صریح مواضع مشخص می شود، باید متضمن عدم تکرار موارد مورد تذکر ولی فقیه نیز باشد.

و همچنین پیرامون صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اینطور فرمودند که مقداری از این دفاعیات زیاده روی بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در عین حال تأکید کردند: "بنده فعلاً نصیحت می کنم."

در باب سخنان مقام معظم رهبری باید بر این نکته تأکید کرد که لابد هرکسی از سران قوا (بویژه ریاست محترم جمهور) و نمایندگان مجلس تا قبل از تأکیدات مقام معظم رهبری احساس آن را داشته اند که راهبردی درست را برای اعمال سیاسی خویش در ماجرای استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیش گرفته بودند.

عملی درست که در مکنون خود نیز حتماً نیت تبعیت از ولایت را داشته است.

اما نکته آنجاست که از بعد از سخنان معظم له در روز شنبه و در دیدار با مردم تبریز؛ حجت بر همگان تمام شده است و زین پس همه باید خود را بر مدار ولایت تنظیم کنیم.

باید گفت نه آنها که بر استیضاح تأکید می کردند در زمره مخالفان امر ولایت شمرده می شوند و نه حتی کسانی که خیال می کردند راه درستی را در بحث افشا و اعتراض در پیش گرفته اند.

رهبر فرزانه انقلاب از رخداد یکشنبه استیضاح در مجلس با عنوان "بداخلاقی" یاد کرده اند. عمل ریاست محترم جمهور را مورد خطاب صریح شرعی و قانونی قرار دادند و درباره عملکرد ریاست محترم مجلس و نمایندگان ملت نیز تذکراتی را مطرح کردند

دقت کنیم که مخالف بودن با خطا کردن در پیشگاه ولایت فقیه دو مقوله مجزا هستند و هیچکس نباید به صرف تأکیدات رهبر فرزانه پیرامون اشتباه بودن بخش هایی از عملکرد عددی رئیس جمهور احمدی نژاد نیز ان شاءالله به صحنه خواهد آمد و در حمایت از منویات رهبری انقلاب مواضع دقیق و البته غیر قابل خدشه ای را اخذ خواهد کرد.

از مسئولان و یا نمایندگان مجلس اینطور نتیجه گیری کند که اموری انجام شده است که در جهت مخالف سمت ولایت پذیری و ولایت مداری بوده است.

نظام حکومتی ولایت فقیه در همین لحظات خوب تر شناخته می شود که چگونه برای تنظیم حرکت رو به پیشرفت کشور از نرم افزارهای خود استفاده می کند و از تلاطم فضا می کاهد.

*ایستگاه مهمتری در راه است

با تمام این توضیحات اما باید به مقوله ای اساسی که به مثابه ایستگاه پس از سخنان رهبری می توان از آن یاد کرد نیز اندیشید.

رهبر فرزانه انقلاب از رخداد یکشنبه استیضاح در مجلس با عنوان "بداخلاقی" یاد کرده اند. عمل ریاست محترم جمهور را مورد خطاب صریح شرعی و قانونی قرار دادند و درباره عملکرد ریاست محترم مجلس و نمایندگان ملت نیز تذکراتی را مطرح کردند.

احمدی نژاد و لاریجانی

ایشان در عین حال با بیانی ظریف اینطور فرمودند که فعلا فقط به نصیحت بسنده می کنند.

باید اذعان کرد که مسئولان مورد خطاب، پس از این تعیین تکلیف؛ هم اکنون بر سر یک دو راهی مهم رسیده اند.

دو راه تعیین کننده که یکی از سمت ولایت مداری و اطاعت محض از نص و نه آنها که بر استیضاح تأکید می کردند در زمره مخالفان امر ولایت شمرده می شوند و نه حتی کسانی که خیال می کردند راه درستی را در بحث افشا و اعتراض در پیش گرفته اند.

تأویل بیان رهبری می گذرد و دیگری از سمت و سویی که حتماً ره به ناکجا خواهد برد.

روسای محترم قوای مقننه و قضائیه بلافاصله در اقتفای بیانات رهبر عظیم الشأن انقلاب، نامه هایی سرگشاده را خطاب به ایشان منتشر و اعلام همراهی و تبعیت محض خود را همچون گذشته از منویات معظم له اعلام داشته اند.

این در حالی است که در این زمینه رئیس جمهور احمدی نژاد نیز ان شاءالله به صحنه خواهد آمد و در حمایت از منویات رهبری انقلاب مواضع دقیق و البته غیر قابل خدشه ای را اخذ خواهد کرد.

اکنون همه منتظر احمدی نژاد هستند.

از ریاست محترم جمهور نیز همانند یکایک مسئولان کشور که دل در گرو ولایت و اجبار برای اطاعت از ولی فقیه و قانون دارند این انتظار هست که ضمن اعلام موضعی صحیح در قبال بیانات اخیر مقام معظم رهبری؛ تلاش کند تا رخدادهایی که ذکر آنها رفت دیگر به هیچ نحوی از انحاء تکرار نشود و وقت مسئولان کشور و سران قوا، تنها و تنها صرف خدمت به مردم و نظام اسلامی شود.

باید دانست که راهبرد اساسی در قبال اطاعت از منویات اخیر مقام معظم رهبری؛ ضمن آنکه در اعلام صریح مواضع مشخص می شود، باید متضمن عدم تکرار موارد مورد تذکر ولی فقیه نیز باشد.

بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز