تبیان، دستیار زندگی
حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را داراست و با این‌که iOS در نسخه آخر خود امکانات جدیدی را به سیستم‌عاملش اضافه‌ کرده است کماکان به نظر من اندروید با فاصله زیادی از بسیاری جنبه‌ها از سیستم‌عامل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده دلیل برتری اندروید بر iOS

(قسمت دوم)


حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را داراست و با این‌که iOS در نسخه آخر خود امکانات جدیدی را به سیستم‌عاملش اضافه‌ کرده است کماکان به نظر من اندروید با فاصله زیادی از بسیاری جنبه‌ها از سیستم‌عامل اپلی رقیب جلوتر است. در این مقاله قصد داریم ده برتری بزرگ اندروید را بر iOS برایتان مطرح کنیم.

قسمت اول

پنج – لانچرها و صفحه‌قفل‌های مختلف

با استفاده از لانچرهای مختلف در اندروید هر کاربر با توجه به سلیقه خود می توانید یک محیط ساده و سریع را داشته باشد و یا یک رابط کاربری سه بعدی و جذاب را انتخاب کنید. لانچرها مختلف دارای تنظیماتی برای آیکن‌ها، فولدرها، کشوی اپلیکیشن ها، انیمیشن مرور صفحات، Gesture های مفید و … هستند.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

صفحه قفل اندروید 4,2 امکان قرار دادن ویجت های مفیدی مانند جیمیل و پیامک ها را فراهم کرده است؛ همچنین با نصب اپلیکیشن های مختلف می توانید لاک اسکرین گوشی خود را به هر شکل دلخواه و جذابی از صفحه‌قفل نسخه‌های مختلف اندروید تا iOS، بلک‌بری و … درآورید و یا لاک‌اسکرین مورد علاقه خود را بسازید.

شش- کاستوم‌ رام ها و کرنل‌ها

با تعویض رام در حقیقت سیستم ‌عامل گجت اندرویدیتان را می توانید تعویض کنید. بسیاری از گوشی‌های قدیمی اندرویدی را می توان با تعویض رام به آخرین نسخه اندروید آپدیت کرد. همچنین رام‌های مختلف بسیار مشهوری مانند CyanogenMod، AOKP و MIUI امکانات بسیار متنوع و محیط کاربری متفاوتی را در اختیارتان می‌گذارند.

سرعت اضافه شدن امکانات به اندروید بسیار بیشتر از iOS است. امکاناتی مانند استفاده چندکاربره از تبلت، باز کردن قفل با تشخیص چهره، تایپ صوتی آفلاین، عکاسی PhotoSphere و … که به تازگی به اندروید پیوسته‌اند ممکن است تا سال‌ها برای کاربران iOS عرضه نشود

در کاستوم رام‌ها معمولاً اپلیکیشن های اضافه حذف شده اند و توییک‌ها و بهینه‌سازی‌های زیادی انجام شده تا نهایت سرعت و امکانات را داشته باشید. به طور مثال هر رام ظاهر و تم به خصوصی دارد، در برخی رام‌ها امکانات منحصر به فرد بعضی گوشی‌ها مانند Beats Audio در اچ‌تی‌سی و BRAVIA Engine و X-Loud از سونی را می توانید به هر گوشی یا تبلتی اضافه کنید.

با تعویض کرنل می‌ توانید به راحتی پردازنده خود را آورکلاک یا آندرکلاک کنید، بین سرعت بالاتر و مصرف شارژ بهینه یکی را انتخاب کنید و حتی در برخی کرنل‌ها مانند Siyah در گلکسی اس 2 و 3 درست مانند کامپیوتر دو رام را همزمان داشته باشید و در هنگام روشن کردن گوشی یکی را انتخاب کنید.

هفت – نوتیفیکیشن سنتر بهتر

با این‌که اپل با الهام یا شاید بتوان گفت تقلید از اندروید در نسخه‌های جدید iOS نوتیفیکیشن سنتر را اضافه کرد اما هنوز نوتیفیکیشن سنتر اندروید برتری‌های زیادی دارد. در نسخه جدید اندروید این نوتیفیکیشن‌ها را می توانید تک‌تک محو کنید، با دو انگشت محتوایشان را ببینید، تنظیماتی مانند وای‌ فای و بلوتوث را از آنجا کنترل کنید و حتی شکل و شمایل و تصویر پس زمینه‌ای برای این قسمت با نصب برخی برنامه‌ ها انتخاب کنید.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

هشت – اپلیکیشن ها و بازی‌های رایگان بیشتر

با اینکه به طور کلی می‌ توان گفت کیفیت اپلیکیشن‌ های رایگان در اپ ‌استور اپل بالاتر است اما تعداد اپلیکیشن‌ های رایگان در اندروید بیشتر است و بسیاری اپلیکیشن ‌ها با استفاده از تبلیغات به صورت رایگان عرضه می‌شوند. خوشبختانه اپلیکیشن های رایگان دیگری مانند AdFree می توانند این تبلیغات را نیز حذف کنند.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

نه – تجربه کامل‌تر گوگلی

اگر از کاربرانی هستید که از سرویس‌های عالی Gmail، Google Drive، Google Maps، Google Chrome، Google+، Google Music، YouTube و … استفاده می‌کنید استفاده از یک گجت اندرویدی هماهنگی و همگام‌سازی بسیار بهتری را برایتان فراهم می‌کند. یک مثال واضح در این رابطه تلاش اپل برای جایگزینی اپلیکیشن مسیریابی Apple Maps به جای گوگل است که انتقاد شدید کاربران را به همراه داشت.

ده – سرعت پیشرفت بالاتر

با وجود این‌که اندروید از نسخه اولیه امکان مالتی‌تسکینگ و نوتیفیکیشن را داشت اما اپل در نسخه‌های اخیر این قابلیت‌ها را آن هم به صورت محدودتر به iOS اضافه کرده است. سرعت اضافه شدن امکانات به اندروید بسیار بیشتر از iOS است. امکاناتی مانند استفاده چندکاربره از تبلت، باز کردن قفل با تشخیص چهره، تایپ صوتی آفلاین، عکاسی PhotoSphere و … که به تازگی به اندروید پیوسته‌اند ممکن است تا سال‌ها برای کاربران iOS عرضه نشود.

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از فارنت