تبیان، دستیار زندگی
در حالی که تنها چند روز به آغاز جام‌های جهانی کشتی فرنگی و آزاد در تهران باقی مانده است خبر حذف کشتی از رشته‌های اصلی المپیک 2020 دنیای ورزش و به خصوص کشتی‌گیران جهان را در بهت فرو برده و باعث واکنش‌های زیادی به این تصمیم کمیته اجرایی المپیک شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام جهانی کشتی،فرصتی برای ایران


در حالی که تنها چند روز به آغاز جام‌های جهانی کشتی فرنگی و آزاد در تهران باقی مانده است خبر حذف کشتی از رشته‌های اصلی المپیک 2020 دنیای ورزش و به خصوص کشتی‌گیران جهان را در بهت فرو برده و باعث واکنش‌های زیادی به این تصمیم کمیته اجرایی المپیک شده است.


کشتی

جام جهانی فرنگی اول و دوم اسفند(سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری) و جام جهانی کشتی آزاد سوم و چهارم اسفند(پنجشنبه و جمعه) در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. این در حالی است که در ماه می (اردیبهشت و خرداد 92) هشت رشته کشتی، صخره‌نوردی، کاراته، اسکیت، ووشو، اسکواش، بیسبال/سافت‌بال و موج‌سواری روی تخته فرصت خواهند داشت تا با رایزنی در اجلاس سن پترزبورگ IOC برای حضور در المپیک 2020 از خود دفاع کنند.

از اسفند تا اردیبهشت 92، مهم‌ترین مسابقه‌ رسمی کشتی که تیمهای پنج قاره درگیر آن هستند، همین رقابت‌های جام جهانی تهران خواهد بود که می‌تواند کمک بسیار زیادی به فیلای بحران زده برای دفاع از حقانیت کشتی در برابر IOC کند.

برگزاری مناسب از سوی فدراسیون کشتی ایران، حضور پرشور تماشاگران، پخش تلویزیونی مطلوب، نظم و هماهنگی، قضاوت‌های عادلانه و عدم استفاده از داروهای نیروزا از نکات مهم جام جهانی خواهند بود که ایران به عنوان میزبان این رقابت‌ها باید به آن‌ها توجه و آن را رعایت کند تا بتواند به عنوان یکی ازقطب‌های کشتی دنیا اجلاس سن‌پترزبورگ کمیته بین‌المللی المپیک را تحت تاثیر قرار دهد.

از اسفند تا اردیبهشت 92، مهم‌ترین مسابقه‌ رسمی کشتی که تیمهای پنج قاره درگیر آن هستند، همین رقابت‌های جام جهانی تهران خواهد بود که می‌تواند کمک بسیار زیادی به فیلای بحران زده برای دفاع از حقانیت کشتی در برابر IOC کند

فیلا و کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های کشتی کشورهایی مثل ایران، روسیه، ترکیه،‌آذربایجان، آمریکا و ژاپن می‌توانند با اتحاد، قدرت کشتی را به ورزش دنیا ثابت کنند تا جلوی حذف کشتی از المپیک 2020 گرفته شود.

رایزنی و دفاع درست از کشتی در اجلاس سن پترزبورگ حیاتی است اما قبل از آن برگزاری پرشور و هیجان جام جهانی تهران می‌تواند تاثیر مثبتی بر اجلاس سن پترزبورگ بگذارد و به فیلا برای دفاع از کشتی کمک کند تا با تصمیمی منطقی و قاطع حضور کشتی در المپیک 2020 را تثبیت کنند.

امیدواریم مردم ایران حالا که نه تنها تیم ملی ایران بلکه کشتی دنیا به آنها احتیاج دارد، برای حمایت از ورزش ملی ایران سالن 12 هزار نفری آزادی تهران را پر کنند تا با برگزاری یک جام جهانی بی‌سابقه، هم فرهنگ ایرانی را به نمایش بگذارند و هم به حفظ کشتی در المپیک کمک کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع:ایسنا