تبیان، دستیار زندگی
مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2014-2013 شب با برگزاری چهار بازی حساس در شهرهای منچستر ، بارسلونا، مادرید و پاریس برگزار شد تا دوررفت به پایان برسد.در زیر نگاهی می اندازیم به دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف بزرگان، پیروزی رئال مادرید


مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2014-2013 شب با برگزاری  چهار بازی حساس در شهرهای منچستر ، بارسلونا، مادرید و پاریس برگزار شد تا دوررفت به پایان برسد.در زیر نگاهی می اندازیم به دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا.


منچستریونایتد و بایرن مونیخ

منچستریونایتد یک – بایرن مونیخ یک

در دیداری که بیشتر فوتبالدوستان تیم آلمانی را از پیش برنده می دانستند، دیوید مویس با شیوه ای تدافعی که کاملا مشخص بود برای اجتناب از گل خوردن در زمین خودی طراحی شده تیمش را روانه میدان کرد. در نیمه نخست بایرن مونیخ 73 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و دو، سه موقعیت خوب هم روی دروازه تیم میزبان خلق کرد اما ده خه آ مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. بهترین شانس این نیمه روی پاس وین رونی و در موقعیت تک به تک برای ولبک فراهم شد که او با بی دقتی توپ را به دستان نویر کوبید تا آه از نهاد مویس و هواداران یونایتد بلند شود.

در نیمه دوم منچستر بیشتر از لاک دفاعی خارج شد و توانست روی یک کرنر با ضربه سر دقیق ویدیچ (58) به گل نخست بازی برسد. با این حال بایرن مونیخ که کماکان مالک توپ و میدان بود با اضافه کردن ماریو مانجوکیچ، بار هجومی اش را بیشتر کرد و روی پاس رو به عقب همین بازیکن و ضربه تمام کننده شواین اشتایگر (67) به گل تساوی رسید. تلاش دو تیم در ادامه سودی نداشت و منچستریونایتد برخلاف انتظارات در خانه به قهرمان اروپا نباخت. در دقایق پایانی این بازی شواین اشتایگر با دریافت کارت زرد دوم خود از داور مسابقه از زمین اخراج شد.

رئال مادرید در دیگر دیدار موفق شد انتقام سال گذشته را از دورتموند بگیرد و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد . برای رئال در این دیدار گرت بیل، ایسکو و رونالدو گلزنی کردند

بارسلونا یک – اتلتیکو مادرید یک

دیدار تمام اسپانیایی ورزشگاه نیوکمپ آبستن اتفاقات بسیاری شد چرا که دو تیم دو بازیکن اصلی خود را در نیمه نخست به دلیل مصدومیت از دست دادند. جرارد پیکه و دیه گو کاستا دو بازیکنی بودند که سرمربی های خود را به تعویض زودهنگام مجبور کردند. در نیمه نخست میهمان راه های نفوذ بارسا را بسته بود.

در نیمه دوم اما شاگردان مارتینو بیشتر حمله می کردند با این حال اتلتیکو بود که با شوت ناگهانی و زیبای دیه گو (56) که به جای کاستا وارد زمین شده بود در زمین بارسا پیش افتاد. آبی اناری ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند بالاخره با پاس عمقی زیبای اینیستا و ضربه دقیق نیمار (71) به گل تساوی رسیدند تا امیدوارتر شوند اما حملات بعدی آنها سودی نداشت تا با تساوی یک بر یک در خانه کارشان برای صعود به جمع 4 تیم برتر اروپا سخت شود.

پاری‌سن ژرمن , چلسی

پاری‌سن ژرمن 3 – چلسی یک

دو تیم متمول اروپا در ورزشگاه پارک دوپرنس برابر هم به میدان رفتند. در ابتدای مسابقه اشتباه جان تری باعث شد تا ازکوئل لاوتزی گل اول مسابقه را خیلی زود وارد دروازه چلسی کند . در ادامه مسابقه چلسی توپ و میدان را در اختیار گرفت و موفق شد با ضربه ادن هازارد به گل برسد. در نیمه دوم بازیکنان میزبان دو بار دیگر موفق شدند با گل به خودی لوئیز و خاویر پاستره به پیروزی برسند تا با خیال آسوده به بازی برگشت فکر کنند.

رئال‌مادرید 3– بوروسیا دورتموند صفر

رئال مادرید در دیگر دیدار موفق شد انتقام سال گذشته را از دورتموند بگیرد و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد . برای رئال در این دیدار گرت بیل، ایسکو و رونالدو گلزنی کردند. مهاجم پرتغالی و بهترین بازیکن فوتبال جهان با گلزنی در این بازی تعداد گل‌های خود در این فصل از لیگ قهرمانان را به عدد 14 رساند تا رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند و 49 امین گل خود به همراه رئال در این مسابقات را به ثمر رساند.

بازی های برگشت هفته آینده برگزار می‌شود.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان