تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از شبکه های مختلف تلویزیونی جهان به فراخور وضعیت فوتبال کشورشان برنامه های گوناگونی دارند که در آن وضعیت لیگ شان را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام نودهای جهان

برنامه نود

بسیاری از شبکه های مختلف تلویزیونی جهان به فراخور وضعیت فوتبال کشورشان برنامه های گوناگونی دارند که در آن وضعیت لیگ شان را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

برخی کشورها شبکه اختصاصی ورزش دارند و برنامه های فوتبالی را می توان در آن ها مشاهده کرد اما در شبکه های دیگر تلویزیونی هم می تواند ردیابی از برنامه هایی پیدا کرد که کارشان بررسی مسابقات فوتبال در هفته ای که گذشت است مرور برخی برنامه های این چنینی خالی از لطف نیست.

اسپورت شو

یکی از بهترین برنامه های فوتبالی که در جهان پخش می شود «نمایش ورزشی» است که معمولا روزهای شنبه و یکشنبه از شبکه ARDآلمان روی آنتن می رود. در این برنامه که با فاصله کمی پس از اتمام مسابقات یوندس لیگا پخش می شود، خلاصه مسابقات، مصاحبه مربیان و برخی بازیکنان همراه با برخی حواشی خاص، مانند شعار هواداران علیه کسی یا جشن قهرمانی و صعود در اختیار بینندگان قرار می گیرد و گوینده هم معمولا در چند جمله توضیحات مختصری درباره بازی می دهد. گاهی اوقات اگر یک بازی مهم برگزار شده باشد. تاریخچه ای از آن بازی هم ارائه خواهد شد. آلمانی ها کلا کم حرف می زنند و به همین خاطر برنامه بیش از آن که به سخن پراکنی بپردازد، تصویر دارد. به اذعان بسیاری از کارشناسان، این برنامه بهترین برنامه فوتبالی جهان است؛ البته هرگز رقیبش یعنی برنامه «90 دقیقه » شبکه RAI ایتالیا را نباید از اذهان دور کرد.

پونتوپلوتا

از آن جایی که فوتبال باشگاهی اسپانیا این روزها به خاطر درخشش فوق تصور بارسلونا و تلاش های بی حد و حساب رئال مادرید درصدر اخبار ورزشی دنیا قرار دارد، بنابراین مسائل و حواشی مربوط به فوتبال باشگاهی این کشور می تواند بسیار جذاب باشد. به همین دلیل چندین برنامه مختلف فوتبالی از شبکه های مختلف پخش می شود.

شبکه «اینتر کونومیا»ی اسپانیا یک برنامه ویژه ورزش و خصوصا فوتبال دارد که در آن مسابقات گوناگون را حسابی مورد نقد و بررسی قرار می دهد. این برنامه با نام «پونتوپلوتا» به معنی «گل» با حضور کارشناسان بسیاری برگزار می شود و معمولا 150 دقیقه است این برنامه 2 روز در هفته پخش می شود؛ یکشنبه ها از ساعت 30: 23 تا دوشنبه 30: 1بامداد و دوشنبه از ساعت 24 تا بامداد سه شنبه.

شبکه اسکای اسپورت انگلستان برنامه ای فوتبالی دارد که به پخش مستقیم رقابت های لیگ برتر اختصاص دارد. نام این برنامه «فوتبال دوشنبه شب فورد» است در خلال آن حواشی و مسائل مربوط به مسابقات هم بررسی می شود.

پریم پلاس

شبکه اسکای اسپورت انگلستان برنامه ای فوتبالی دارد که به پخش مستقیم رقابت های لیگ برتر اختصاص دارد. نام این برنامه «فوتبال دوشنبه شب فورد» است در خلال آن حواشی و مسائل مربوط به مسابقات هم بررسی می شود. اما همین شبکه یک برنامه جالب دیگر هم دارد که عکس دیگر برنامه های عرف است. در این برنامه که نام آن «پریم پلاس» است پیش بازی مسابقات لیگ برتر به همراه حواشی پخش می شود این تنها برنامه شبکه اسکای است که چنین روندی را از 19 آگوست سال 2001 تاکنون در پیش گرفته است.

100درصد فوتبال

کانال های تلویزیونی ترکیه با توجه به علاقه مفرط مردم این کشور به فوتبال، برنامه های زیادی در خصوص این رشته ورزشی و خصوصا درباره فوتبال باشگاهی دارند شبکه تلویزیونی NTV ترکیه که یک شبکه کاملاً خبری است، برنامه ای دارد با عنوان «یوزده یوز فوتبال» که مجری به همراه یک کارشناس ثابت به بحث و بررسی وضعیت فوتبال سوپر لیگ یک می پردازد. ردوان دیلمن، ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ترکیه و باشگاه فنرباغچه در این برنامه با «گونتکین اوتای» مجری کارشناس خبره فوتبال در مورد وضعیت تیم ها به گفت وگو می نشیند. این برنامه معمولا روزهای مسابقات فوتبال پخش می شود و کاملاً تحلیلی است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: تماشاگر