تبیان، دستیار زندگی
سال 91 در حالی از امروز به روزهای پایانی خود رسیده است که در تاریخ 366 روزه گذشته اتفاقات فراوانی در فوتبال کشورمان رخ داده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به تمام دعواهای فوتبالی در سال91

رحمتی و نکونام


سال 91 در حالی از امروز به روزهای پایانی خود رسیده است که که در تاریخ 366 روزه گذشته اتفاقات فراوانی در فوتبال کشورمان رخ داده است. فوتبال ایران در سال 91 همچون سایر حوزه های دیگر حال و روز خوشی نداشت و گاه و بیگاه اهالی فوتبال با جنگ های کلامی برای دفاع از یکدیگر شئونات جامعه ورزش را نادیده می گرفتند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به گذشته بیاندازیم و با یادآوری روزهای پرتنش اهالی ورزش در این روزهای آرام و دوست داشتنی؛ امیدوار  باشیم تا در سالی که پیش رو است شاهد روزهای بهاری برای فتبال کشورمان باشیم.

مجیدی - قلعه نویی

پس از بازگشت قلعه نویی به استقلال بار دیگر اختلافات کهنه مجیدی و قلعه نویی بالا گرفت و مجیدی راهی برای بازگشت به استقلال نداشت خود را شاگرد مکتب حجازی خواند و با صدور بیانه خداحافظی از فوتبال شدید ترین حملات را به قلعه نویی انجام دهد تا سرمربی استقلال شماره هفت آبی ها را پول پرست خطاب کند. این اتفاقات ماه ها در رسانه ها ادامه داشت تا حضور مجیدی در مراسم ختم قلعه نویی باعث شد تا تمامی مسائل به فراموشی سپرده شود و کاپیتان استقلال بار دیگر به استقلال برگردد.

نکونام - رحمتی

شاید یکی از مهمترین شکاف های ایجاد شده در فوتبال اختلاف نکونام و رحمتی باشد که باعث شد تا رحمتی از تیم ملی کناره گیری کند و سرمربی تیم ملی نیز به راحتی از شماره یک ایران عبور کند.

بازیکنان استقلال که برای بازوبند کاپیتانی از مسئولان قول های فراوانی شنیده بودندبا مشکلات ریز و درشتی مواجه شد تا این مشکلات به تیم ملی نیز کشیده شود و نکونام و رحمتی که از دوستان نزدیک یکدیگر در گذشته بودند مشکلات شان رسانه ای شود تا منجر به کناره گیری رحمتی از تیم ملی شود.

مصاحبه ها و رفتار این دو در تمرینات تا مدت ها زیر ذره بین رسانه ها بود و به خوبی می شد اختلافات این دو را حدس زد و نیازی به مدرک برای اثباتش نبود.

دعواهای فردوسی پور با مدیران سرخابی ها جذاب تر هم شد. داستان اختلاف و درگیری عادل با فتح الله زاده از لغو بازی استقلال با داماش آغاز شد. عادل در این پرونده پافشاری های فراوانی کرد تا همین باعث عصبانیت مدیرعامل استقلال شود تا حاجی با گفتن جمله ی " تو صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداری" گوشی را در حضور بیننده های فراوان برنامه نود قطع کند.

سردار و فردوسی پور

یکی از دیگر از درگیری های ویژه سال 91 که شاید تاسال ها در یاد بماند درگیری لفظی فردوسی پور و رویانیان روی آنتن برنامه نود بود که سردار به مدت هفت دقیقه به شیوه بارسلونا( به گفته فردوسی پور) به مجری برنامه نود حمله کرد. تقاضای فردوسی پور از سردار برای صحبت کردن فوتبالی باعث می شد تا مدیرعامل پرسپولیس برای دفاع از مدیریت اش برافرئخته تر شود.

پس از پایان درگیری رویانیان از فردوسی پور عذر خواهی کرد اما روابط این دو با فراز و نشیب های فراونی مواجه شد.

علی کریمی و ژوزه

ژوزه و 8 شاکی

علی کریمی که با مربیان خود گاها با مشکل روبرو می شود این بار نیز با خوزه به مشکل خورد. جزئیات دقیق این اختلاف برای هواداران پرسپولیس مشخص نشد تا شماره هشت سرخ ها هفته ها از ترکیب سرخپوشان فاصله بگیرد. کریمی علاوه بر ژوزه با سرپرست پرسپولیس مشکلاتی داشت اما به هر شکل با فشاری که رسانه ها و هواداران وارد کردند سرانجام خوزه کوتاه آمد و کریمی برگشت اما خوزه رفت.

شوالیه و عادل

دعواهای فردوسی پور با مدیران سرخابی ها جذاب تر هم شد. داستان اختلاف و درگیری عادل با فتح الله زاده از لغو بازی استقلال با داماش آغاز شد. عادل در این پرونده پافشاری های فراوانی کرد تا همین باعث عصبانیت مدیرعامل استقلال شود تا حاجی با گفتن جمله ی " تو صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداری" گوشی را در حضور بیننده های فراوان برنامه نود قطع کند. البته فتح الله زاده دوباره به روی خط برگشتتا با طعنه فردوسی پور " حالا صلاحیت پیدا کردم" مواجه شود.

پس از آن موضوع شوالیه نیز هفته های سوژه مناسبی برای برنامه و عواملش به شمار می رفت تا کم کم روابط این دو به حالت گذشته بازگردد.

جنگ پرتغالی ها

پس از انتخاب ژوزه به عنوان سرمربی پرسپولیس رسانه ها پرده از اختلاف این دو با یکدیگر در گذشته برداشتند تا به یاد گذشته اختلافات جدیدی را در ایران برای یکدیگر ایجاد کنند.

این اختلافات باعث شکایت پرتغالی ها از یکدیگر شد تا دامنه این شکاف به پرسپولیس و تیم ملی کشیده شود و در لیست تیم ملی همواره بازیکن های زیادی از پرسپولیس به اردو فراخوانده می شد تا بدبینی های این دو به یکدیگر افزایش پیدا کند.

حسین محمدی
 بخش ورزشی تبیان