تبیان، دستیار زندگی
رییس اداره مشاوره دوره های تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: طرح ˝رابطین هسته های مشاوره˝ در سطح مدارس ابتدایی در حال اجرا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح "رابطین هسته های مشاوره" ‌در مدارس ابتدایی: انتقال هدایت تحصیلی به پایه سوم راهنمایی

اجرای طرح ˝رابطین هسته های مشاوره˝در مدارس ابتدایی:انتقال هدایت تحصیلی به پایه سوم راهنمایی


رییس اداره مشاوره دوره های تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: طرح "‌رابطین هسته های مشاوره"‌ در سطح مدارس ابتدایی در حال اجرا است.


مرتضی اسپنانی با اعلام این مطلب گفت: در این طرح تعدادی از معلمان مقطع دبستان که رشته تحصیلی آن ها مشاوره یا رشته های مرتبط است، پس از گذراندن دوره های آموزشی مربوطه به عنوان رابطین هسته های مشاوره نسبت به ارائه خدمات مشاوره در مدرسه محل کار خود اقدام می کنند.

وظیفه اصلی رابطین هسته های مشاوره، شناسایی مشکلات دانش آموزان دبستانی و ارائه خدمات اولیه مشاوره به آن ها و در مرحله بعد، ارجاع آن ها به هسته های مشاوره مستقر در نواحی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی رابطین هسته های مشاوره، شناسایی مشکلات دانش آموزان دبستانی و ارائه خدمات اولیه مشاوره به آن ها و در مرحله بعد، ارجاع آن ها به هسته های مشاوره مستقر در نواحی آموزش و پرورش است.

رییس اداره مشاوره دوره های تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش این استان با اشاره به اینکه شاخص تخصیص مشاور به مدارس برمبنای جمعیت مدارس است، افزود: به ازای هر 15 نفر دانش آموز یک ساعت فعالیت مشاوره ای در همه مقاطع تحصیلی درنظر گرفته شده است.

اسپنانی از ایجاد تغییراتی در هدایت تحصیلی در سال آینده و انتقال آن از پایه اول متوسطه به پایه سوم راهنمایی خبر داد.


منبع :  خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان