تبیان، دستیار زندگی
نویسنده در این کتاب سعی داشته تا تاریخ موسیقی کلاسیک غرب را با زبان طنز روایت کرده است. ضمن آن‌که تاکید دارد نباید موسیقیدانان را با وجود خلاقیت سرشار به اوج برسانیم!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی کلاسیک به زبان طنز


نویسنده در این کتاب سعی داشته تا تاریخ موسیقی کلاسیک غرب را با زبان طنز روایت کرده است. ضمن آن‌که تاکید دارد نباید موسیقیدانان را با وجود خلاقیت سرشار به اوج برسانیم!

کتاب «تاریخ موسیقی؛ آن‌طور که باید تدریس شود»

کتاب «تاریخ موسیقی؛ آن‌طور که باید تدریس شود» نوشته دیوید باربر با ترجمه مشترک مهستی بصیر و تیسافرن میرفخرایی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب سعی داشته تا تاریخ موسیقی کلاسیک غرب را با زبان طنز روایت کرده است. ضمن آن‌که تاکید دارد نباید موسیقیدانان را با وجود خلاقیت سرشار به اوج برسانیم!

هرمز همایون‌پور دبیر مجموعه روشن در انتشارات کندوکاو، گفت: کتاب «تاریخ موسیقی؛ آن‌طور که باید تدریس شود» یک روایت طنزآمیز از تاریخ موسیقی کلاسیک غرب و مبتنی بر روایات درست و صحیح است.

وی افزود: همه مطالبی که به صورت طنزآمیز در این کتاب مطرح شده‌اند، در کتاب‌های تاریخی جدی آمده است. نویسنده سعی کرده برای جذب مخاطب این مسایل را با طنزی شیرین روایت کند.

همه مطالبی که به صورت طنزآمیز در این کتاب مطرح شده‌اند، در کتاب‌های تاریخی جدی آمده است. نویسنده سعی کرده برای جذب مخاطب این مسایل را با طنزی شیرین روایت کند.

همایون‌پور در ادامه با اشاره به برخی اخلاقیات ناشایست میان موسیقیدانان غربی گفت: ما اسامی بسیاری از بزرگان موسیقی مغرب ‌زمین را شنیده‌ایم و می‌دانیم که بیشتر آن‌ها در عین نبوغ سرشار خود از منظر صفات اخلاقی چندان موجه نبوده‌‌اند. دیوید باربر این رفتارها و کنش‌های هنرمندان را با زبان طنز بیان کرده است.

همایون‌پور گفت: در واقع هدف نویسنده کتاب و حرف نهایی او در این کتاب این است که ما ضمن ستایش از موسیقیدانان و احترام به نبوغ اینان نباید آن‌ها را به اوج رسانده و انسان کامل فرض‌شان کنیم. موسیقیدان‌ها ضمن خلاقیت سرشار خود انسان‌هایی عادی بودند.

همایون‌پور سپس به ملیت نویسنده و طراح کتاب اشاره کرد: دیوید باربر نویسنده این کتاب و دیو دانلد طراح آن، هر دو کانادایی هستند. این کتاب به دلیل ویژگی‌های خاص خود در کشور کانادا بسیار پرمخاطب و پرفروش بوده است. اگر ترجمه این کتاب در ایران درست و مناسب توزیع شود، به یقین در ایران نیز پرفروش و موفق خواهد شد.

«تاریخ موسیقی؛ آن‌طور که باید تدریس شود» نوشته دیوید باربر با ترجمه مشترک مهستی بصیر و تیسافرن میرفخرایی، با شمارگان هزار و 100 نسخه، 190 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات کندوکاو منتشر شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)