تبیان، دستیار زندگی
تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن فارس برگزار شد

آیین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن فارس برگزار شد


آیین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.


آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت سبک زندگی، اظهار داشت: سبک زندگی قرآنی در جامعه مد نظر قرار داشته باشد و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که فرهنگ قرآنی در عمل بر جامعه حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان قرآنی به عنوان یک اولویت قرار گیرد، توسعه و افزایش حافظان قرآن کریم را در ایجاد فضای قرآنی در جامعه موثر عنوان و ابراز داشت: نخبگان و فرهیختگان واقعی، حافظان قرآن هستند و در اصل باید به این نکته نیز توجه داشت که تقدیراز این بزرگان بهانه ای بیش نیست زیرا هدف توجه به متن قرآن مجید است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: افزایش و توجه به قرآن کریم فضای هدایت را در جامعه ما رقم می زند که خوشبختانه این مهم طی چند مدت گذشته با استقبال فراوان مواجه شده است.

در ادامه این جلسه نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در سخنانی فرآیند اجرای طرح ملی حفظ قرآن توسط آموزش و پرورش در استان فارس را تشریح و اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص طرح ملی حفظ قرآن، آموزش و پرورش فارس نیز فراخوان خود را اعلام کرد.

247 هزار نفر از معلمین، فرهنگیان و دانش آموزان در این طرح ثبت نام کردند که در این میان بیش از 48 هزار نفر بیش از نیم جزء قرآن را حفظ کرده اند.

محمدحسین روزی طلب افزود: 247 هزار نفر از معلمین، فرهنگیان و دانش آموزان در این طرح ثبت نام کردند که در این میان بیش از 48 هزار نفر بیش از نیم جزء قرآن را حفظ کرده اند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید به گونه ای فعالیت کنیم که حفظ قرآن کریم در جامعه توسعه یابد، خاطرنشان کرد: وظیفه ما تقویت مبانی قرآن و اندیشه های قرآنی است و آموزش و پرورش در این راستا وظیفه مهمی را بر عهده دارد زیرا تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان جامعه در اختیار این مجموعه است.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان