تبیان، دستیار زندگی
لیگ برتر ایران روی خوش خود را به استقلال نشان می دهد. این تیم که این روزها نتیجه گرفتن را خوب بلد شده با یک پیروزی پرگل مقابل فجر شهید سپاسی گامی بلند به سوی قهرمانی برداشت. آبی ها پس از بازی انتقادآمیز برابر پرسپولیس با هوشیاری هرچه تمام تر امتیازات را ج
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی فتح الله زاده و رویانیان نیستند


لیگ برتر ایران روی خوش خود را به استقلال نشان می دهد. این تیم که این روزها نتیجه گرفتن را خوب بلد شده با یک پیروزی پرگل مقابل فجر شهید سپاسی گامی بلند به سوی قهرمانی برداشت.
رویانیان و فتح الله زاده

آبی ها پس از بازی انتقادآمیز برابر پرسپولیس با هوشیاری هرچه تمام تر امتیازات را جمع آوری می کنند و حتی در روزهایی که شرایط خوبی نسبت به حریفان ندارند مثل آب خوردن امتیاز می گیرند. صدالبته این کار ساده ای نیست. سابقه نشان می دهد تیم های ایرانی و به ویژه همین استقلال در راه استمرار پیروزی مشکلات جدی دارند اما قلعه نویی نشان می دهد که در راه برطرف کردن چنین ایرادی تبحر لازم را دارد.

از سوی دیگر پرسپولیس با وجود شرایط متفاوت با استقلال سرانجام با یک پیروزی سخت توانست به بالای جدول نظر کند. قرمزها بعد از مدتها رتبه خود را در جدول یک رقمی دیدند و امروز حسرت امتیازات مفت از دست داده را می خورند.  نگاهی به دیدارهای قبل یاد آور این است که پرسپولیسی ها چه آسان و راحت امتیازاتی را از دست دادند. این امر به خصوص در دوره حضور روژه بیشتر به چشم می خورد.

اما پرسپولیس و استقلال برای روزهای خوششان یک وجه اشتراک دارند. دو تیم با مدیرانی پرسر وصدا، حاشیه ساز و شهرت طلب هر روز کشمکش هایی را پیرامون خود احساس می کنند. مدیرانی که با گفتن جمله این دو تیم حاشیه بسیار دارند بهترین بهانه را برای غوطه خوردن در این حاشیه برای خود فراهم می سازند. تقریبا روزی نیست که یکی از این دو مدیرعامل جنجالی نسازند. آنها مترصد وجود یک کاه هستند تا از آن برای خود کوهی بسازند. جالب این که حتی رییس این دو (وزیر ورزش) هر دو نفر را از این همه حاشیه سازی ها بر حذر می دارد اما مگر کسی توان مقابله با مدیران سرخابی را دارد؟ فتح الله زاده و رویانیان با این بهانه که برای تیمشان درآمد سازی می کنند هر روز وسط معرکه حاشیه سازی هستند.

آبی ها پس از بازی انتقادآمیز برابر پرسپولیس با هوشیاری هرچه تمام تر امتیازات را جمع آوری می کنند و حتی در روزهایی که شرایط خوبی نسبت به حریفان ندارند مثل آب خوردن امتیاز می گیرند. صدالبته این کار ساده ای نیست. سابقه نشان می دهد تیم های ایرانی و به ویژه همین استقلال در راه استمرار پیروزی مشکلات جدی دارند اما قلعه نویی نشان می دهد که در راه برطرف کردن چنین ایرادی تبحر لازم را دارد

از بحث مورد نظرمان دور نشویم. گفتیم پرسپولیس و استقلال برای نتایج خوب این روزهای خود یک وجه اشتراک دارند. این امر همانا کم سر وصدا شدن دو مدیرعامل است. به عبارتی با کم شدن تعداد مصاحبه های فتح الله زاده استقلال هر روز بهتر از دیروزش نتیجه می گیرد و پرسپولیس که در روزهایی باختن برایش عادی شده بود پس از سه تساوی گویا بدترین نتایج را گرفته است. فشار به حدی بالا رفت که اینان با یک برد مقابل گهر ناگهان 5 یا 6 پله در جدول بالا آمدند. حداقل این که پرسپولیس آن تیم شکننده دیروز نیست و برابر تیم هایی چون سپاهان از قبل شکست خورده نیست.

این روزها را باید به خاطر سپرد. نه ما بلکه این را مدیران سرخابی باید به خاطر بسپارند. اگر آنها خواهان موفقیت تیم های خود هستند باید باور کنند این همه جنجال سازی پیرامون این دو تیم تمرکز آنها را بر هم می زند. مصاحبه و اظهار نظر آن هم از سوی مدیر حد و اندازه ای دارد. همین دوشنبه هفته گذشته دیدیم که مدیر عامل استقلال در جنجال بزرگی که برای تیمش به وجود آمده بود با چند دقیقه صحبت آب بر روی آتش ریخت. پس از آن تا به امروز شاهد کمترین کشمکش موجود در این باره بودیم. این امر نشان داد که فتح الله زاده و رویانیان باید کوپن حرف زدن خود را کجا هزینه کنند. این دو به عنوان مدیران تصمیم ساز باید تمرکز خود را بر روی مسایل کلان بگذارند. ورود آنها به هر موضوع کوچک و مصاحبه های هر ساعته و در اغلب اوقات متناقض  به جز این که باعث حاشیه شود و مقبولیتشان را کم کند حاصل دیگری ندارد.

پرسپولیس

فراموش نکنیم تیم های بزرگی چون پرسپولیس و استقلال با خیل هواداران در فوتبال ما فرهنگ سازند. هر اتفاقی در این دو تیم فوتبال مارا تحت الشعاع خود قرار می دهد. از این رو مدیران سرخابی حق ندارند تنها به دلیل علایق شخصی هرکاری انجام دهند. علاوه براین که هر دوتیم بیشترین هزینه ها را به شکل دولتی دریافت می کنند و در این راه باید پاسخگوی افکار عمومی باشند. این چند جمله را نوشتیم تا به مدیران سرخابی بگوییم نیازی به حضور شما به شکل دائمی در رسانه ها نیست. این رسانه ها حتی در نبود شما به یادتان هستند(!) با حضور مستمر در خبرسازی راه فرارتان را می بندید. چه بهتر به کاراصلی خود بپردازید و هرچند وقت یک بار در مقام پاسخگویی به هواداران در مصاحبه شرکت کنید. به نظر شما مخاطبان عزیز مدیران سرخابی رویه امروزی کمتر حاضر شدن در جنجال های خبری را ادامه خواهند داد؟ من و شما برای این سوال پاسخی داریم اما زمان پاسخگوی قطعی آن خواهد بود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان