تبیان، دستیار زندگی
آخر هفته شلوغ میدان هفت تیر تهران و یک ماه مانده تا سال نو، جبهه پایداری با برگزاری یک همایش انتخاباتی برای رقبای اصولگرا خط و نشان کشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن و حاشیه همایش جبهه پایداری


آخر هفته شلوغ میدان هفت تیر تهران و یک ماه مانده تا سال نو، جبهه پایداری با برگزاری یک همایش انتخاباتی برای رقبای اصولگرا خط و نشان کشید.

یک روز قبل، رسانه ها معرفی کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را دستورکار این جلسه خوانده بودند.

جبهه پایداری

واکنش سه عضو جبهه پایداری به معرفی کاندیدای این جبهه برای انتخابات 92

این هدف محقق نشد و صادق محصولی چهره ارشد جبهه پایداری در حاشیه آن به خبرآنلاین گفت «قطعا اگر چیزی روشن شده باشد، آن را اعلام خواهیم کرد.»

عبارت هایی از این جنس را مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و کامران باقری لنکرانی سخنگوی این جبهه در پاسخ به خبرآنلاین تکرار کردند. آن طور که آقاتهرانی به خبرآنلاین گفت: «ما چنین چیزی نگفتیم. واقعا بنده نمی دانم این حرف را چه کسی برای ما درست کرد.»

او همچنین درباره پرسش خبرآنلاین درباره «شعار انتخاباتی» این جریان برای انتخابات به شوخی گفت:« اجازه بده من بروم. به سوالاتت پاسخ دادم!»

شعارهایی برای جذب قشر خاکستری

در این مراسم صادق محصولی چهره ای که بخش عمده هزینه های این تشکل سیاسی را پشتیبانی می کند در شرایطی که در همایش های گذشته این تشکل اصولگرا تمایلی به سخنرانی نشان نمی داد، این بار به عنوان نخستین چهره پشت تریبون رفت.

محصولی در سخنانش اگر چه گفت:«در این جلسه بحثی درباره انتخابات نداریم»، اما بخش عمده صحبت هایش کنایه های آشکار و پنهان به کاندیدا های انتخاباتی بود. آنجا که از عده ای سخن گفت که «توسعه مدنی رفاه و دولت قانون» را برای خود به عنوان شعار و ملاک قرار داده اند وبه عقیده وی هدفشان بیشتر «جذب قشر خاکستری» است.

او همچنین با اشاره به عنوان این همایش-34سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف-ازدولت های موقت،سازندگی و اصلاحات انتقاد کرد و گفت: در این 34 سال انحراف های متعددی را شاهد بودیم در دولت موقت نسبت به سستی و تساهل در اجرای احکام اسلام در زمینه سیاسی و اجتماعی و همچنین در دوران سازندگی نیز با انحراف غلبه توسعه بر عدالت و دیدگاه له شدن افراد محروم در مقابل توسعه مواجه بودیم.

عضو ارشد جبهه پایداری همچنین اظهار داشت: همچنین در دوران اصلاحات شاهد تساهل و تغافل فرهنگی در مقابل غرب بودیم امروز نیز شاهد مطرح شدن موضوع مکتب ایرانی هستیم که به نوعی انحراف است. محصولی نمیخواست بحث انتخاباتی کند اما در غیاب غلامعلی حدادعادل جور یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را کشید و نشان داد مبدع و حامی پایداری میتواند گزینه نهایی این تشکل برای رقابت های ریاست جمهوری باشد. این گمانه پس از آن تقویت شد که حدادعادل در این نشست حاضر نشد و فرید فرزند غلامعلی حدادعادل که به این همایش آمده بود وقتی در جمع خبرنگاران قرار گرفت گفت که «اگر یک گروهی بتواند با پیامک این همه بچه حزب الهی را جمع کند، باریک الله دارد.»

آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و باقری لنکرانی چهره های دیگری بودند که هر کدام با یک ساعت و یک ساعت و 15 دقیقه تاخیر به مراسم رسیدند.

افشاگری هایی که جسارت نیست

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی که مجری مراسم او را «استاد اخلاق» یاد کرد در سخنانش با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره رابطه با آمریکا و تاکید رهبر انقلاب در این خصوص که «من فردی انقلابی هستم و دیپلمات نیستم»، گفت: به همین دلیل ایشان دارای شفافیت بیان و لهجه هستند و اهل وابستگی به دنیا نیستند.

لنکرانی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان کاندیدای مدنظر جبهه پایداری مطرح هستید، (با خنده) گفت: گزینه‌های جبهه پایداری بین بندگان خدا است

وی افزود: مقام معظم رهبری به لطف خدا مصلحتی جز تکلیف‌مداری ندارد، ایشان اهل هتاکی و افشاگری نیستند و کارهای زشتی که اخیرا استفاده شده است، خوب نمی‌دانند و اسم این ها را جسارت و شجاعت نمی‌گذارند. [ایـنـجـا] را هم  ببینید.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر کار با بیان اینکه اسم اتفاقاتی که در دو هفته اخیر از برخی صادر شد جسارت و شجاعت نیست گفت: بر اثر لجبازی ها اصول دارد خراب می شود. رسانه های بیگانه بعد از یکشنبه سیاه مجلس توهین به حضرت آقا را جایز دانستند و به بهانه های مختلف رهبر انقلاب را زدند.

بعید نیست جریان حاشیه دولت با آرم امام زمان به انتخابات بیایید

دبیرکل جبهه پایداری همچنین پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره اظهارات آیت الله علم الهدی درباره اینکه گروهی در انتخابات آینده با آرم امام زمان به صحنه می آیند،آیا این گروه همان جریان حاشیه دولت است ابراز عقیده کرد:« از این نوع رفتاری که این گروه دارند، بعید نیست که از جریانات حاشیه‌ای دولت باشد. ولی شما بهتر است از خود آیت الله علم‌الهدی در این زمینه سوال کنید.»

جریان حاشیه دولت را برخی چهره های سیاسی و رسانه ها درباره اسفندیار رحیم مشایی و نزدیکان وی به کار می بردند.

آیت الله علم الهدی: با شعار امام زمان(عج) می‌آیند و می‌خواهند که رهبری را بی‌رنگ کنند

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد که به عنوان سخنران اصلی این همایش به تهران آمده بود در سخنانش از فتنه آینده و زاد و ولد آن سخن گفت و تاکید کرد: «فتنه جدید دو کار را انجام می‌دهد. اولین کار ساختار شکنی است، یعنی هرچه رهبری می‌گوید، خلاف آن را عمل می‌کنند.دومین کار فتنه جدید آن است در مقابل عظمت رهبری دو چیز را علم خواهند کرد، یکی امام و دیگری امام زمان؛ عده‌ای خواهند آمد با علم کردن امام تلاش کنند تا رهبری را از کارکرد بیاندازند.»

وی افزود: عده‌ای دیگر نیز با شعار امام زمان(عج) می‌آیند و می‌خواهند که رهبری را بی‌رنگ کنند، این در حالی است که نه امام زمان از قرآن بالاتر است و نه رهبری از امیرالمومنین(ع).

جبهه پایداری

واکنش امام جمعه مشهد به اظهارات عسگراولادی

امام جمعه مشهد در لابلای سخنانش به اظهارات اخیر حبیب الله عسگر اولادی هم واکنش نشان داد و با لفظ «برادر بزرگوار» از دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری یاد کرد و گفت: به کسانی که می‌خواستند از آنها تبری جویند، گفتم که برادر بزرگوار شما می‌خواهید چه کسانی را تبرئه کنید؟ یعنی می‌خواهید بگویید که آنها گول خورده‌اند؟ آقایی که 13 بیانیه داده که بعد از آنکه عکس امام پاره شده بیانیه داده و یا اینکه شعار نه غزه و نه لبنان را همچنین جمهوری ایرانی را سر دادند باز هم بیانیه داد و در زمانی که پرچم امام حسین و عزادارانش را به آتش کشید، به آنها مردم خداپرست گفت، می‌خواهید این آقایان را تبرئه کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری البته در سخنانش تاکید کرد که «فتنه 88 را آمریکا و انگلیس طراحی کرد» و عوامل اجرای آن نیز ضد انقلاب در داخل و خارج کشور بود، اما تاکید کرد: «آنهایی که فتنه را به فتنه‌گر رساندند، قدرت‌یاب و فرصت‌طلب‌هایی بودند که فکر می‌کردند که با تکیه بر عناصر فتنه می‌توانند برای خود قدرت و پرستیژ درست کنند.

جام زهر جدید

کامران باقری‌لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری آخرین چهره ای بود که در این مراسم پشت تریبون رفت و از تلاش عده ای برای جام زهر خوراندن به رهبری سخن گفت و در پایان مراسم در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه منظورش از کسانی که به دنبال این اقدام هستند، چه گروهی است،گفت: «متاسفانه در این زمینه می بینیم که یک همراهی میان گروه‌هایی که به ظاهر با یکدیگر متعارضند و گاهی با یکدیگر دعوا می کنند دیده می شود و می بینیم مصلحت سازی دروغین برای انقلاب وجود دارد.»

سخنگوی جبهه پایداری افزود: خیلی‌ها وقتی از آنها می پرسند که راه برون رفت از مشکلات فعلی را چه می دانید راه هایی نشان می دهند که راه های مشابه پذیرش قطعنامه 598 است و این منحصر به یک نحله هم نیست و حتی نحله‌های به ظاهر متعارض هم همین کار را می‌کنند که این راه باطلی است و انشاالله چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد. [ایـنـجـا] را هم ببینید.

وی همچنین در پاسخ به خبرآنلاین درباره زمان اعلام کاندیدای نهایی این جبهه برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمان اعلام کاندیدای نهایی جبهه مشخص نیست، مطمئنا به موقع کاندیدای خود را اعلام خواهیم کرد.

برای معرفی کاندیدا عجله نداریم

لنکرانی که می گفت جبهه پایداری در فرآیند اعلام کاندیدا «عجله نخواهد کرد» و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر «انتخاب گفتمانی» تاکید دارد، اظهار داشت: پیش از صحبت در مورد افراد، باید در مورد برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های کلی افراد صحبت کنیم. عمده تلاش جبهه پایداری در این رابطه است و مطمئنا بر همین اساس کاندیدایش را معرفی خواهد کرد.

باقری لنکرانی: گزینه‌های جبهه پایداری بین بندگان خدا است

او که با حوصله به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ می داد در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که جبهه پایداری کاندیدایی را خارج از این جبهه معرفی کند گفت: شاخص‌های ما در انتخاب کاندیدا این نیست که الزاما این کاندیدا عضو جبهه پایداری باشد، شاخص اصلی ما این است که کاندیدای معرفی شده، باید در درون انقلاب، آرمان‌گرا در حد اعلا و کارآمدی با توجه به نیازهای روز کشور را داشته باشد، همچنین بتواند پاسخگوی نیازهای مدیریتی کشور باشد، مطمئنا بخشی از این پاسخگویی به توانمندی‌های فردی و بخش دیگر به داشتن تیم قوی و داشتن برنامه برمی‌گردد.

لنکرانی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان کاندیدای مدنظر جبهه پایداری مطرح هستید، (با خنده) گفت: گزینه‌های جبهه پایداری بین بندگان خدا است.

آیت الله علم الهدی: با شعار امام زمان(عج) می‌آیند و می‌خواهند که رهبری را بی‌رنگ کنند

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شما کاندیداتوری خود را در انتخابات رد نمی‌کنید، هیچ پاسخی نداد.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه در مورد مذاکرات جبهه پایداری با سعید جلیلی گفت: ما با ایشان هم صحبت و مذاکره کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال مذاکره هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا جبهه پایداری با آقای حدادعادل نیز مذاکره کرده است، گفت: من همان که می‌خواستم بگویم را گفته‌ام.

سخنگوی جبهه پایداری همچنین در مورد احتمال ائتلاف این جبهه با گزینه‌های نزدیک به دولت گفت: جبهه پایداری در انتخاب کاندیداها ضمن در نظر داشتن شاخص‌های ایجابی که عمدتا آرمانگرایی و کارآمدی است، شاخص‌های سلبی نیز دارد.

لنکرانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها این است که کسانی که انتخاب می‌شوند در شرایطی باشند که نتوانند مورد سوءاستفاده جریان فتنه و جریان انحرافی قرار گیرند، طبیعتا جبهه پایداری در مورد کاندیدایی که این نگرانی در موردش وجود داشته باشد، توجه نخواهد کرد و آن را مورد توجه قرار نخواهد داد.

او گفت:70 نفر را برای ریاست جمهوری بررسی کردیم.

حضور اصلاح طلبان در انتخابات؛ باقری لنکرانی: احتمالات را بررسی نمی کنیم

وی همچنین در خصوص ارزیابی‌اش از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: برداشت ما این است که چنین اتفاقی نمی‌افتد چون حتی خود اصلاح‌طلبان ظرفیتی برای آمدن ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر احتمال حضور اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد، شما باز هم فکری در این رابطه نکرده‌اید، گفت: ما احتمالات محال را بررسی نمی‌کنیم و با واقعیات زندگی می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری همچنین درخصوص اینکه چمران جزو گزینه‌های احتمالی این جبهه است، گفت: ایشان نیز در جبهه مورد بررسی قرار گرفت اما جزو گزینه‌های نهایی قرار نگرفت.

بخش سیاست تبیان

منبع: خبر آنلاین