تبیان، دستیار زندگی
معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد که بارها گفته ام و اکنون هم تاکید می کنم که آقایان هاشمی و خاتمی نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بشوند چرا که آنها پیش تر رئیس جمهور بودند و باید برای خود شانی قائل باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین نظرهای انتخاباتی در مورد هاشمی


معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد که بارها گفته ام و اکنون هم تاکید می کنم که آقایان هاشمی و خاتمی نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بشوند چرا که آنها پیش تر رئیس جمهور بودند و باید برای خود شانی قائل باشند.

عارف

* محمدرضا عارف در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت نامزدی سید محمد خاتمی یا هاشمی رفسنجانی شما از حضور در انتخابات انصراف خواهید داد، اظهار کرد: بنده به نفع هیچکس کنار نمی روم.

وی افزود: روسای جمهور سابق باید در راستای سیاست های کلی در انتخابات به معرفی کاندیدای مناسب کمک کنند و رئیس جمهور ساز باشند.

عارف تاکید کرد: آقایان هاشمی و خاتمی نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند چون بالاخره آنها روسای جمهور سابق هستند و شانی باید برای خود قائل باشند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: بالاخره وقتی فضا این گونه در هم می شود این موضوع هم پیش می آید که یک رئیس جمهور سابق در انتخابات کاندیدا شود و یک وزیر هم سودای ریاست جمهوری داشته و یا برای یک کار پایین تر انتخاب می شود.

*پس از آنکه  رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفته بود برای ورود هاشمی به انتخابات سال 92 همه اصلاح طلبان متحد شوند و برای تحقق این کار بنده خودم حاضرم پادویی كنم، سعید حجاریان نیز اخیرا در دفاع از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفته است:" حاضرم برای دعوت از هاشمی پادویی کنم. جریان بی رمق اصلاحات نیاز به احیا و ریکاوری دارد که ورود هاشمی به صحنه این فضا را برای ما مهیا می کند."

آقایان هاشمی و خاتمی نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند چون بالاخره آنها روسای جمهور سابق هستند و شانی باید برای خود قائل باشند

*جمعی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم که خواهان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری هستند دیدارهایی را با مراجع تقلید در قم داشته اند. این افراد با تاکید بر خطیر بودن اوضاع کشور از مراجع خواسته اند با ارسال نامه هایی فردی و جمعی خطاب به هاشمی رفسنجانی، از وی بخواهند که در انتخابات کاندیدا شود. حامیان هاشمی در صددند با بحرانی نشان دادن اوضاع کشور، از وی به عنوان یک ناجی و تشکیل دهنده دولت نجات ملی نام ببرند.

هاشمی

* جمعی از جوانان اصلاح طلب در منطقه درکه تهران گرد هم آمدند تا موضوع دعوت از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را کلید بزنند. در این جلسه مباحثی پیرامون تبیین ضرورت کاندیداتوری هاشمی مطرح شد و حاضران معتقد بودند هر چه سریعتر باید فضایی رسانه ای در این باره شکل بگیرد.

*سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح طلبان داشته تا آنها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند.

*لنکرانی با بیان اینکه یکی از دلایل پرشور شدن انتخابات مجلس اخیر رقابت درون اصولگرایی بود گفت: اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نمی‌آیند و آنها نیروی خود را در انتخابات شورای شهر گذاشته‌اند و کاندید قدری در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند داشت.

اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند هاشمی محور آنها باشد

لنکرانی ادامه داد: اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند هاشمی محور آنها باشد و یکی از دلایل اینکه هنوز پایداری گزینه معرفی نکرده این است که ما همچنان در حال بررسی مقتضیات هستیم و چون اصلاح‌طلبان نمی‌آیند باید فردی را معرفی کنیم که تلفیق کارآمدی و آرمان‌گرایی را داشته باشد.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منبع : مشرق/خبرانلاین