تبیان، دستیار زندگی
سه پاركینگ در زیرگذر اماكن متبركه قرار دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پارکینگ های حرم امام رضا(ع)


خیلی از قدیمی‌ها هنوز فلكه قدیمی حضرت را به خاطر دارند كه با خانواده‌هایشان سوار ماشین‌ می‌شدند و می‌رفتند سمت حرم. آن وقت‌ها مشهد هنوز این قدر شلوغ نبود و به ‌خاطر همین به‌ راحتی می‌شد دو قدم آن طرف‌تر از حرم پارك كرد و رفت زیارت.


اما در حال حاضر پیدا كردن جای پارك نه تنها در مشهد كه در تمام دنیا به مهارت ویژه‌ای تبدیل شده است. البته پاركینگ‌های حرم كار را راحت كرده است؛ با اطلاعات درباره آن‌ها می‌توانید ماشینتان را به‌راحتی در جای امنی پارك كنید و با خیال راحت به زیارت بروید.

پارکینگ های حرم مطهر رضوی

به جز پاركینگ اختصاصی خدام چهار پاركینگ برای ارائه خدمات به زائران احداث شده است؛ سه پاركینگ در زیرگذر اماكن متبركه قرار دارد و یك پاركینگ جنب سر در شیرازی است.

پاركینگ شماره یك : این پاركینگ در جنوب غربی اماكن متبركه و غرب صحن جامع واقع شده است و چند راه دسترسی اضطراری به زیرگذر از طرف شرق دارد.

پاركینگ شماره 2: این پاركینگ زیر صحن كوثر و قسمتی از ضلع شرقی صحن جامع رضوی واقع شده‌است. پاركینگ كوثر در ضلع جنوب شرقی اماكن متبركه در زیرگذر جای دارد و از ورودی امام رضا(ع) تا خروجی نواب با مسیر سواره رینگ زیرگذر مرتبط است.

پاركینگ شماره 3: این پاركینگ زیر صحن هدایت واقع شده است و دسترسی به سطح صحن از این پاركینگ از طریق راه پله و آسانسور امكان‌پذیر است. پاركینگ هدایت از ورودی خیابان نواب تا خروجی خیابان شیرازی با زیرگذر مرتبط است.

پاركینگ شماره 4: این پاركینگ جنب سر در شیرازی است و ورودی آن از شمال رینگ زیرگذر است.


منبع: غریب طوس / قبله گاه عاشقان

بخش حریم رضوی