تبیان، دستیار زندگی
هفته‌ 26 لیگ برتر فوتبال در کنار دیدارهای مهم و حساسش شاهد رویارویی دو تیم پرسپولیس و سپاهان است که در سال‌های اخیر از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال به دنبال سرودن قهرمانی


هفته‌ 26 لیگ برتر فوتبال در کنار دیدارهای مهم و حساسش شاهد رویارویی دو تیم پرسپولیس و سپاهان است که در سال‌های اخیر از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده است.


استقلال

هفته‌ 26 لیگ برتر روزهای جمعه، یکشنبه و سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود تا تیم‌ها یک گام به پایان فصل نزدیک شوند. در مهم‌ترین دیدارهای این هفته‌ تیم‌های قعر جدولی آلومینیوم هرمزگان و نفت آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند و پرسپولیس در تهران از سپاهان پذیرایی می‌کند.

دیدارهای روز جمعه با بازی دو تیم فجرسپاسی و استقلال آغاز می‌شود. در این دیدار که از ساعت 14:30 در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود، شاگردان امیر قلعه‌نویی به دیدار نماینده شیراز می‌روند. این در حالی است که تا اینجای فصل تیم‌های میهمان در شیراز از کیفیت زمین چمن ورزشگاه حافظیه انتقاد کرده‌اند، هر چند مجید صالح، مربی استقلال چمن این ورزشگاه را با ورزشگاه آزادی یکسان دانسته است.

شاگردان محمود یاوری در این فصل نتایج متوسطی گرفتند و هم اکنون با 33 امتیاز در میانه جدول و در رده نهم قرار دارند. فجر اگر بتواند استقلال را شکست دهد، این شانس را خواهد داشت که در صورت ناکامی صبا، ملوان و مس برابر حریفان‌شان تا رده ششم بالا بیاید.

استقلال هم اکنون 49 امتیازی و صدرنشین جدول است و می‌خواهد با پیروزی برابر فجر این صدرنشینی را همچنان حفظ کند. انگیزه آبی‌پوشان تهران زمانی بیشتر می‌شود که سپاهان در این هفته‌ دیدار سختی را برابر پرسپولیس در تهران دارد و این احتمال وجود دارد که امتیازهایی را نیز از دست دهد.

استقلال هم اکنون 49 امتیازی و صدرنشین جدول است و می‌خواهد با پیروزی برابر فجر این صدرنشینی را همچنان حفظ کند. انگیزه آبی‌پوشان تهران زمانی بیشتر می‌شود که سپاهان در این هفته‌ دیدار سختی را برابر پرسپولیس در تهران دارد و این احتمال وجود دارد که امتیازهایی را نیز از دست دهد

در دیگر دیدار حساس روز جمعه ملوان در خانه پذیرای فولاد است. فولاد، تیم شایسته فصل دوازدهم، 45 امتیازی است و تنها با چهار امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول چهارم است. پیروزی احتمالی فولاد برابر ملوان می‌تواند این تیم را تا یک قدمی صدر جدول بالا ببرد؛ چرا که این احتمال هست که استقلال، سپاهان و تراکتورسازی برابر حریفان‌شان امتیاز از دست بدهند. هر چند سایر تیم‌های بالای جدول مانند فولاد این هفته‌ میهمان هستند.

پرسپولیس - سپاهان

در سوی دیگر میدان ملوانی قرار دارد که فصل را نسبتا خوب آغاز کرد اما در میانه‌های آن با تغییر سرمربی دچار افت شد و چند هفته‌ای است که نتایج خوبی را کسب نمی‌کند. این تیم با 35 امتیازی که تاکنون اندوخته است، در رده هفتم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی برابر فولاد در بهترین حالت می‌تواند یک پله صعود کند.

در دیگر دیدارهای روز جمعه نفت آبادان با آلومینیوم دیدار می‌کند، پیکان میزبان سایپا است و ذوب‌آهن در خانه به مصاف مس می‌رود. در این میان شاید دیدار نفت آبادان و آلومینیوم بیش از سایر دیدارها حساس باشد؛ چرا که هر دو تیم جزو کاندیدهای سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ 26 لیگ برتر :

جمعه 27 بهمن:

فجر سپاسی - استقلال، ساعت 14:30، ورزشگاه حافظیه شیراز

ملوان - فولاد، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی انزلی

نفت آبادان - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 16، ورزشگاه تختی آبادان

پیکان - سایپا، ساعت 16، ورزشگاه پیکانشهر

ذوب‌آهن - مس، ساعت 16، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

یکشنبه 29 بهمن:

گهر - تراکتورسازی، ساعت 15، ورزشگاه تختی دورود

راه‌آهن - داماش، ساعت 16، ورزشگاه اکباتان تهران

پرسپولیس - سپاهان، ساعت 17:15، ورزشگاه آزادی تهران

سه‌شنبه اول اسفند:

صبا - نفت تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا