تبیان، دستیار زندگی
مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت ترویج فرهنگ زندگی قرآنی در جامعه، اظهار کرد: مهمترین دستاورد سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران تأكید بر اهمیت ترویج فرهنگ حیات قرآنی ‌بین خانواده‌ها و مسئولان بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌ترویج فرهنگ حیات قرآنی ‌بین خانواده‌ها، مهمترین دستاورد مسابقات سراسری قرآن

حجت الاسلام شکریان

مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت ترویج فرهنگ زندگی قرآنی در جامعه، اظهار کرد: مهمترین دستاورد سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران تأكید بر اهمیت ترویج فرهنگ حیات قرآنی ‌بین خانواده‌ها و مسئولان بود.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام ناصر شكریان، مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران با تأكید بر اهمیت ترویج فرهنگ زندگی قرآنی در جامعه بر لزوم برگزاری بیش از پیش مسابقات در حوزه قرآن اشاره كرد و گفت: سطح برگزاری سی و پنجمین دوره ‌مسابقات سراسری قرآن كریم در مازندران با توجه به اظهارات خود شركت‌كنندگان بسیار خوب بوده و نحوه كسب امتیاز نشان از رقابت جدی و تنگاتنگ متسابقان داشته است.

وی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم در مازندران بركات معنوی بسیاری را به همراه داشت كه از جمله مهمترین آن تشویق فعالان قرآنی، ایجاد فضای قرآنی در سطح استان، تأكید بر اهمیت ترویج فرهنگ حیات قرآنی بین خانواده‌ها و مسئولان، به نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات قرآنی برای عموم مردم و استفاده از تجارب و علوم قرآنی اساتید و داوران در كارگاه‌های آموزشی جهت ارتقای سطح كیفی فعالیت‌های قرآنی بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به استمرار فعالیت‌های قرآنی در سطوح بالا، اظهار كرد: روند حركت فعالیت‌های قرآنی در مازندران نویدبخش پیشرفت است و باید با استفاده از تجارب و دانش فعالان قرآنی نسبت به تقویت علوم مختلف قرآن در سطح جامعه بویژه نسل جوان تلاش بیشتری انجام شود.

وی رشد كیفی و كمی فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب اسلامی ایران را بسیار چشمگیر دانست و ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی و بویژه بعد از جنگ تحمیلی حوزه فعالیت‌های قرآنی در كشور رشد قابل توجهی داشته و در سال‌های اخیر نیز با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ حفظ قرآن كریم بین نواجوانان و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با امر آموزش ملزم به گسترش و ترویج این مسئله مهم شده‌اند و الحمدالله با همكاری نهادهای فرهنگی و همچنین مۆسسات و مراكز قرآنی، سطح كیفی فعالیت‌ها در حوزه قرآن رو به افزایش است.

مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران با تقدیر از انعكاس خوب مراحل مختلف برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم در مازندران از سوی رسانه‌ها، تصریح كرد: میزبانی مازندران در این دوره از مسابقات به‌نحو شایسته انجام شد كه البته باید نسبت به رفع برخی مشكلات و نواقص نیز در برنامه‌ریزی‌های آتی تلاش شود.

شكریان خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، اداره‌كل تبلیغات اسلامی مازندران با استفاده از اساتید و داوران بین‌المللی حاضر در مسابقات، كارگاه‌های آموزشی مختلفی را در اردوگاه بادله ساری به‌مدت 3 روز برای فعالان قرآنی استان برگزار كرد كه مورد استقبال مدرسان و فعالان قرآنی واقع شد.

وی افزود: در بخش نمایشگاه نیز غرفه عرضه تولیدات در قالب كتب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی و همچنین در كمیته روابط عمومی نیز انعكاس اخبار و تصاویر این مسابقات در سایت‌های ‌www.telavat.com ،www.ido.ir ،www.tebyan-maz.ir را بر‌عهده داشته است.

تنظیم/: هومن بهلولی