تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به طور میانگین 29 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان استان اردبیل حافظ قرآن کریم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

29 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان اردبیل حافظ قرآن هستند

29 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان اردبیل حافظ قرآن هستند


مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به طور میانگین 29 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان استان اردبیل حافظ قرآن کریم هستند.


احمد محمودزاده در جشنواره تجلیل از حافظان طرح ملی نور شهرستان مرزی بیله‌ سوار گفت: در این طرح 29 درصد دانش‌آموزان و 28 درصد فرهنگیان مشارکت دارند و با یادگیری و آموختن مفاهیم قرآنی سعی می کنند زندگی خود را بر اساس مفاهیم این کتاب الهی تنظیم کنند.

وی از مشارکت 222 فرهنگی استان در طرح نور به عنوان نهضت ملی حفظ قرآن کریم یاد کرد و افزود: در کنار این تعداد فرهنگی 55 هزار دانش‌آموز نیز در این طرح مشارکت کردند.

تحصیل، تهذیب و ورزش سه مقوله مورد انتظار رهبر معظم انقلاب از مجموعه آموزش و پرورش کشور است و طرح قرآنی نور یکی از اقدامات ما برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، انس با قرآن را از اولویت‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه مقوله مورد انتظار رهبر معظم انقلاب از مجموعه آموزش و پرورش کشور است و طرح قرآنی نور یکی از اقدامات ما برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن است.

محمودزاده کسب موفقیت‌های دانش‌آموزان استان و منطقه را در کنکور سراسری، مسابقات فرهنگی ـ هنری ـ قرآنی و علمی ـ عملی را نشان از ظرفیت بالای دانش‌آموزان منطقه و استان دانست.

وی ابراز داشت: تحقق سند تحول بنیادین و طرح ملی نور که یکی دیگر از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجموعه آموزش و پرورش است، به همکاری و تعامل بیشتر مسئولان و روسای ادارات با آموزش و پرورش و تلاش مضاعف فرهنگیان و دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و موجب برجستگی‌های فکری و علمی و کسب موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان در این زمینه می‌شود.

تحقق سند تحول بنیادین و طرح ملی نور که یکی دیگر از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجموعه آموزش و پرورش است، به همکاری و تعامل بیشتر مسئولان و روسای ادارات با آموزش و پرورش و تلاش مضاعف فرهنگیان و دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد .

محمودزاده در ادامه به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و افزود: ما نیرویی بلاتکلیف در آموزش و پرورش نداریم و همه نیروها یا پیمانی‌اند و یا رسمی و همه اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید قدردان و قدرشناس این نظام و حکومت باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا با تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریسی و همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای همیشه دغدغه نیروهای آموزش و پرورش را پایان دهیم تا آنها از بابت وضعیت استخدامی خود نگرانی نداشته باشند.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان