تبیان، دستیار زندگی
معمولاً روانشناسان معتقدند كه عشق و عاشقی تنها در شش ماه اول زندگی زناشویی معنا دارد و پس از آن زندگی در روال عادی و تكراری خود قرار می گیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پس انداز عاطفی


معمولاً روانشناسان معتقدند كه عشق و عاشقی تنها در شش ماه اول زندگی زناشویی معنا دارد و پس از آن زندگی در روال عادی و تكراری خود قرار می گیرد.

پس انداز عاطفی

تكراری و یكنواخت شدن زندگی باعث ایجاد حس دوری و خستگی از همسر و زندگی شده و لذت و هیجان را از زندگی نوپای افراد دور می كند. به همین دلایل است كه بسیاری از دختر خانم ها و آقا پسرها در دوران عقد دغدغه از دست دادن این روزهای زیبا، عاشقانه و شیرین را دارند اما نمی دانند كه چگونه می توانند این عشق را برای همیشه در زندگی شان حفظ نبوده و زنده نگه دارند.

مهمترین راه حفظ عشق و علاقه در زندگی مشترك سرمایه گذاری برای آن از دوران عقد است. به بیان دیگر افراد برای رسیدن به یك زندگی ایده آل و همیشگی باید از همان ابتدای آشنایی شان برای آینده برنامه ریزی كرده و پس انداز نمایند. افراد می توانند از دوران عقد با سرمایه‌گذاری در بانک عاطفی یکدیگر، عشق و علاقه خود را برای زندگی آینده شان، نگه دارند.

در حقیقت، محبتی که زوج ‌ها در روزهای نخستین با هم بودن (دوران عقد) به یكدیگر ابراز می نمایند، كم كم جمع شده و به ‌صورت سرمایه عاطفی گرانبهایی برای زندگی مشترک آینده‌ شان تبدیل می گردد. به ‌طوری ‌که بعدها در زندگی مشترك با عادی شدن روابطشان می ‌توانند از این سپرده عاطفی خود که در دوران عقد سرمایه ‌گذاری کرده ‌اند، برداشت نمایند.

یقینا این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می شود كه چگونه می توانند برای زندگی مشترك آینده شان پس انداز عاطفی داشته باشند؟ راه های اینكار چیست؟

مهمترین راه های سرمایه گذاری در این زمینه و بهره برداری آنها در آینده مهر ورزیدن به یكدیگر، ابراز احساسات كردن، توجه و محبت نمودن و... می باشد. برای كسب آگاهی و شناخت دقیق نامزدهای عزیز در ذیل به برخی از این راهكارها اشاره می گردد:

- هرگز روزهای مهم زندگی یكدیگر چون روز تولد،‌ روز زن یا مرد،‌ روز عقدتان، روز آشنایی تان و .... را فراموش نكنید. توجه به این روزها برای فرد مقابل به خصوص خانم ها بسیار مهم و قابل احترام می باشد.

- سعی كنید این روزهای مهم را با هدیه ای هرچند كوچك به نامزدتان تبریك بگویید و به او یادآوری كنید كه وجود و حضورش برای شما بسیار مهم است.

- همیشه در به ‌کار بردن جمله «دوستت دارم» و تنوع در ارائه آن، پیش ‌دستی کنید.

- توجه داشته باشید كه هدیه دادن تنها مختص روزها و مناسبتهای خاص نیست. همیشه هدیه های بدون مناسبت و به دلیل عشق و علاقه به افراد بیشتر لذت می دهد و عشق و علاقه را چندین برابر می كند.

-سعی كنید همیشه و در همه حال در اعمال و رفتارهایتان احترام و عزت فرد مقابل به خصوص در حضور دیگران را حفظ نمایید.

كاری كنید كه یقین حاصل كند كه بهترین گوش برای شنیدن حرف هایش و بهترین صندوق برای پنهان كردن صحبت های مگویش تنها و تنها شما هستید

- به علایق و دلبستگی های فرد مقابلتان توجه بسیاری مبذول دارید.

- چنان با نامزدتان در حضور و غیاب دیگران برخورد كنید كه حس غرور شما را از داشتن خودش به خوبی و وضوح درك كند.

- با گذشت های به موقع تان از اشتباهات گاه و بیگاه او، دلش را تسخیر كنید.

- كاری كنید كه یقین حاصل كند كه بهترین گوش برای شنیدن حرف هایش و بهترین صندوق برای پنهان كردن صحبت های مگویش تنها و تنها شما هستید.

- برای رشد کردن و بارورشدن استعدادهای معنوی یكدیگر تلاش كنید.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.