تبیان، دستیار زندگی
همزمان با آغاز سی و چهارمین سالگرد پیرزوی انقلاب شكوهمند اسلامی و ورود حضرت امام خمینی ( ره ) به وطن دانش آموزان مدارس قرانی آموزش و پرورش شهرستان بشرویه با پرپایی جشن انقلاب و گل نرگس در محل سالن شهید مفتح با اجرای برنامه های فرهنگی و قرانی آغاز دهه فجر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندار اردبیل بر تجهیز مناسب نمازخانه های مدارس استان تاکید کرد

استاندار اردبیل بر تجهیز مناسب نمازخانه های مدارس استان تاکید کرد


همزمان با آغاز سی و چهارمین سالگرد پیرزوی انقلاب شكوهمند اسلامی و ورود حضرت امام خمینی ( ره ) به وطن دانش آموزان مدارس قرانی آموزش و پرورش شهرستان بشرویه با پرپایی جشن انقلاب و گل نرگس در محل سالن شهید مفتح با اجرای برنامه های فرهنگی و قرانی آغاز دهه فجر را جشن گرفتند.


در این مراسم كه جمعی از مسئولین ادارات و نهاد های دولتی و معلمان و اولیا دانش آموزان دختر مدارس ابتدائی حضور داشتند دانش آموزان با اجرای سروده های حماسی و مذهبی و همچنین خاطره گویی دوران انقلاب ، یاد این ایام را گرامی داشتند.استاندار اردبیل گفت: تجهیز مناسب و زیبای نمازخانه‌های مدارس به امكانات مورد نیاز دانش ‌آموزان و نسل آینده را به اقامه نماز اول وقت ترغیب و تشویق می كند.

تجهیز مناسب و زیبای نمازخانه‌های مدارس به امكانات مورد نیاز دانش ‌آموزان و نسل آینده را به اقامه نماز اول وقت ترغیب و تشویق می كند.

اكبر نیكزاد در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان كه در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مدارس با حضور روحانیان، همچنین معلمان و مربیان پرورشی بهترین فضا برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز اول وقت است، كه شور و شوق خاصی را در دانش‌آموزان آینده ساز ایجاد می‌كند كه قطعاً نتایج آن در تربیت نسل آینده مۆثر خواهد بود.

وی ضرورت تأمین منابع اعتباری تكمیل نمازخانه‌های مدارس را ضروری خواند و تصریح كرد: معلمان و مربیان پرورشی ما باید با پی بردن به این اصل كه تربیت كودكان و نوجوانان ما موضوعی حساس و ظریف است با راهكارها و شیوه‌های مناسب آنها را ترغیب و تشویق كنند تا نماز اول وقت را با علاقمندی اقامه كرده و نسبت به حلاوت شیرینی این امر آگاهی پیدا كنند.

استاندار اردبیل در خصوص موضوع اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش استان یادآور شد: اگر آموزش و پرورش مصمم است تا 20درصد اعتبارات را به تعمیرات، 20درصد را به تجهیزات و 60درصد را به پروژه‌های نیمه ‌تمام اختصاص دهد به شرط توافق با اداره كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مانعی نخواهد بود به شرطی كه با این رویه مشكلی در تكمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام به وجود نیاید.

تمام دستگاه‌های ذی ربط وظیفه دارند در تأمین اعتبارات و منابع پشتیبانی این اعزام‌ها به آموزش و پرورش و سپاه استان را یاری رسانند كه به هلال‌احمر و اورژانس ابلاغ كردیم تا اكیپ‌های امدادی خود را در همراهی این كاروان‌ها مجهز كنند.

نیكزاد گفت: در بودجه سال آینده زمانی كه سهم اعتبارات استان مشخص شود ما می‌توانیم نسبت به توزیع اعتبارات و افزایش احتمالی مجموعه‌های زیربنایی و نهاد آموزش و پرورش اظهار نظر كنیم.

وی تصریح كرد: تمام دستگاه‌های ذی ربط وظیفه دارند در تأمین اعتبارات و منابع پشتیبانی این اعزام‌ها به آموزش و پرورش و سپاه استان را یاری رسانند كه به هلال‌احمر و اورژانس ابلاغ كردیم تا اكیپ‌های امدادی خود را در همراهی این كاروان‌ها مجهز كنند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به حركت مثبت آموزش و پرورش در قالب كاروان راهیان نور اشاره كرد و اظهار داشت: همه ساله دو نهاد سپاه و آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دقیق امكاناتی را فراهم می كنند تا دانش‌آموزان با بازدید از مناطق عملیاتی جنوب با فضای معنوی و ارزشی دوران هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان