تبیان، دستیار زندگی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تکذیب احتمال افزایش 50 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 92، از پیشنهاد افزایش 10 تا 15 درصدی کرایه‌ها92 به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: به رغم اینکه افزایش هزینه تاکسیرانان در برخی بخش‌ها 50 تا 70 درصد افزایش یاف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوباره بحث داغ کرایه تاکسی‌ها


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تکذیب احتمال افزایش 50 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 92، از پیشنهاد افزایش 10 تا 15 درصدی کرایه‌ها92 به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: به رغم اینکه افزایش هزینه تاکسیرانان در برخی بخش‌ها 50 تا 70 درصد افزایش یافته است اما امکان جبران کل این هزینه‌ها در نرخ کرایه تاکسی وجود ندارد.

تاکسی

سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم رونمایی از بسته حمایتی تاکسیرانان پایتخت (طرح بشارت) در این باره اظهار کرد: میزان افزایش پیشنهادی نرخ بلیت مترو و اتوبوس حتی از 10 تا 15 درصد هم کمتر است چرا که مدیریت بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران به طور کامل در اختیار شهرداری است اما تاکسیرانان باید بتوانند هزینه‌های خود را از محل کرایه‌ها تامین کنند.

تشکری در ادامه درباره برنامه نوسازی ناوگان تاکسی تهران گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در پایتخت تردد می‌کنند که در شرایط فعلی با توجه به سه برابر شدن قیمت خودرو نوسازی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی با اشاره به رایزنی‌هایی که با ستاد سوخت و وزارت کشور در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از خودروهای تولید شده گذشته که با دلار 1000 تومانی سابق تولید شده‌اند، به عنوان تاکسی هستیم و اگر مذاکرات نتیجه دهد وام با بهره هفت درصد نیز در اختیار دارندگان تاکسی فرسوده قرار می‌گیرد. تا بتوانند خودروهای مناسبی را با قیمت‌های عادله جایگزین تاکسی فرسوده خود کنند البته این امر مستلزم نهایی شدن توافقات است. در این صورت شهرداری بخشی از بهره وام را پرداخت خواهد کرد تا رانندگان تنها هفت درصد از این بهره را بپردازند.

وی از امکان استفاده از خدمات فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، مجتمع‌های ورزشی و اماکن تفریحی تهران با تخفیف ویژه برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: علاوه بر این امکان مسافرت رانندگان و خانواده‌هایشان به مشهد مقدس و برخورداری از امکانات اقامت به صورت تقریبا رایگان و با کمترین هزینه ممکن فراهم شده است

تشکری هاشمی یادآور شد: اگر این پیگیری‌ها تا پایان امسال نتیجه بخش نباشد، قطعا در شش ماهه اول سال آینده هم با توجه به اینکه اجرای بودجه 92 آغاز می‌شود امکان فراهم کردن تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود ندارد.

تاکسی

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری برنامه‌ نوسازی ناوگان مینی بوس را متوقف نکرده است، گفت: با توجه به دو برابر شدن قیمت مینی بوس و همین طور اختصاص نیافتن یارانه کمکی سازمان محیط زیست به این امر، عملا با کمک بلاعوض شهرداری امکان خرید مینی بوس جدید برای رانندگان وجود ندارد.

وی در ادامه از ورود 300 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: خطوط BRT جدیدی هم در بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه صدر و همینطور خط هشت در حدفاصل ترمینال جنوب تا میدان آقانور به زودی احداث خواهد شد. ضمن اینکه اتوبوس‌های جدید به نیمه جنوبی پایتخت اختصاص خواهد یافت، چرا که تردد در این مناطق بیشتر است.

به گزارش ایسنا، تشکری هاشمی در بخش دیگر سخنانش به تشریح بسته حمایتی تاکسیرانان پرداخت و با بیان اینکه خدماتی در 10 سرفصل در این بسته پیش‌بینی شده است، گفت: نیازهای ضروری همچون خدمات بیمه تکمیلی و بیمه عمر و حوادث رایگان و همینطور بیمه بدنه تاکسی‌ها در اختیار رانندگان تهرانی قرار می‌گیرد.

به دنبال استفاده از خودروهای تولید شده گذشته که با دلار 1000 تومانی سابق تولید شده‌اند، به عنوان تاکسی هستیم و اگر مذاکرات نتیجه دهد وام با بهره هفت درصد نیز در اختیار دارندگان تاکسی فرسوده قرار می‌گیرد. تا بتوانند خودروهای مناسبی را با قیمت‌های عادله جایگزین تاکسی فرسوده خود کنند البته این امر مستلزم نهایی شدن توافقات است

وی از امکان استفاده از خدمات فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، مجتمع‌های ورزشی و اماکن تفریحی تهران با تخفیف ویژه برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: علاوه بر این امکان مسافرت رانندگان و خانواده‌هایشان به مشهد مقدس و برخورداری از امکانات اقامت به صورت تقریبا رایگان و با کمترین هزینه ممکن فراهم شده است.

وی تاکید کرد: البته پیگیری بخشی از نیازهای معیشتی رانندگان تاکسی از عهده شهرداری خارج است و شورای شهر،‌ مجلس و دولت باید آنرا پیگیری کنند. به عنوان مثال رانندگان با رسیدن به سن 60 سالگی بیشترین نیاز را به خدمات تامین اجتماعی دارند اما امکان پوشش بیمه تامین اجتماعی با توجه به سن بالای آنها وجود ندارد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا