تبیان، دستیار زندگی
بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره «مهاجرانه‌ها»، با توجه به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز و امکان تولید آثار جدید در این زمینه مهلت این جشنواره تا دهم تا اردیبهشت ماه سال آینده تمدید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره مهاجرانه‌ها تا اردیبهشت 92 تمدید شد

جشنواره مهاجرانه‌ها

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره «مهاجرانه‌ها»، با توجه به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز و امکان تولید آثار جدید در این زمینه مهلت این جشنواره تا دهم تا اردیبهشت ماه سال آینده تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی، دبیرخانه جشنواره مهاجرانه‌ها نیاز شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف این جشنواره به ویژه بخش مستند و فیلم کوتاه و نیاز به فرصت بیشتر را از دلایل تمدید زمان دریافت آثار اعلام کرد.

«مهاجرانه‌ها» عنوان جشنواره‌ای برآمده از اردوهای جهادی است که از 29 آبان ماه امسال در فرهنگسرای انقلاب اسلامی آغاز بکار کرد.

اردوهای جهادی در سال‌های اخیر توجه گسترده اقشار مختلف مردمی بویژه جوانان، دانشجویان و طلاب را به خود جلب کرده و این افراد با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهند، نیازمندی‌های مناطق محروم را رفع و در زمینه محرومیت‌زدایی این مناطق گام برمی‌دارند.

پیشرفت و عدالت،‌ چالش‌ها و فرصت‌ها برای الگو سازی سبک زندگی جهادی، مدیریت و رهبری جهادی، بررسی نگاه دینی و مجاهدانه و تبیین شاخص‌های جهادی برخی از محورهای جشنواره هستند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در چهار قالب فضای مجازی، آثار ادبی، هنری و علمی برای جشنواره مهاجرانه‌ها ارسال کنند.

در بخش فضای مجازی رشته‌های وبلاگ و وب‌سایت‌نویسی در بخش ادبی رشته‌های خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی پیش‌بینی‌شده است.

همچنین شرکت‌کنندگان در بخش عکس می‌توانند حداکثر پنج اثر در موضوع اردوهای جهادی را به دبیرخانه ارسال و در بخش مستند و فیلم کوتاه، علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه فیلم کوتاه 15 دقیقه‌ای و مستند 90 دقیقه‌ای آثار خود را ارسال کنند.

بخش علمی جشنواره ویژه مقاله‌هایی در موضوع یکی از محورهای همایش است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می‌توانند به نشانی www.mohajeraneha.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 9-55419057 تماس حاصل کنند.

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای خیابان کمیل شرقی واقع است. این جشنواره با همكاری مۆسسه اطلاع‌رسانی تبیان، سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و شبكه طلایه‌داران جهاد برپا می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی