تبیان، دستیار زندگی
تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نمایش ‘ بچه های ایران’ و’ قصه امروز ما’ را برای خانواده‌ها و بچه‌های مناطق ز لزله زده زُهان استان خراسان جنوبی به نمایش در آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش‌های کانون پرورش فکری در مناطق زلزله زده
نمایش‌

بیش از 4 هزار نفر به تماشای نمایش‌های تریلی سیارکانون نشستند.

تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نمایش ‘ بچه های ایران’ و’ قصه امروز ما’ را برای خانواده‌ها و بچه‌های مناطق ز لزله زده زُهان استان خراسان جنوبی به نمایش در آورد.

به گزارش نشریه الکترونیک پلاک 44، لبخند زیباترین هدیه‌ای بود که هم‌زمان با روزهای جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تریلی سیار نمایش به همت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون کشور به کودکان و خانواده‌های مناطق زلزله زده زُهان هدیه کرد.

این دو نمایش شاد با 15 اجرا در روستاهای شاج، حسین‌آباد، عباس‌آباد، زردان، شیرخند، کبودان، همایون، فخران، افین و شهرهای حاجی‌آباد و آبیز مورد استقبال 4 هزار نفر قرار گرفت

نمایش جذاب “بچه های ایران”‌ با موضوع آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران و معرفی بناهای تاریخی و ”‌ قصه امروز ما”‌ با محتوای زندگی شهرنشینی به صورت موزیکال و اجرای سرود، کوچک و بزرگ، حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها روی زمین‌های سرد و خاکی به تماشای نمایش نشاند.

این دو نمایش شاد با 15 اجرا در روستاهای شاج، حسین‌آباد، عباس‌آباد، زردان، شیرخند، کبودان، همایون، فخران، افین و شهرهای حاجی‌آباد و آبیز مورد استقبال 4 هزار نفر قرار گرفت.

گروه هنرمندان تریلی سیار کانون متشکل از مهدی قلعه، علی مصفا و عطا مقیمی نمایش‌های “بچه‌های ایران”‌ و “قصه امروز ما ”‌ را به کارگردانی مهدی قلعه طی روز های 19 الی 21 بهمن ماه، به روی صحنه بردند.

پیش ازاین اوایل بهمن ماه سال جاری، کامیونت سیار نمایش کانون استان قزوین میهمان مناطق زلزله زده استان خراسان جنوبی شد و نمایش عروسکی “روباه و کلاغ”‌ را برای 350 کودک روستاهای کبودان، حسین آباد و عباس آباد اجرا کرد.

شامگاه 15 آبان 1391 زلزله‌ای به قدرت 5/5 ریشتر شهرستان زُهان را در استان خراسان جنوبی لرزاند و 6 نفر از هم‌وطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند.

در این میان کانون استان خراسان جنوبی بر اساس وظیفه ذاتی خود با استقرار پایگاه ثابت در روستای حسین‌آباد و امداد ‌رسانی فرهنگی به 11 روستا و اعزام کاروان‌های فرهنگی توانسته است خدمات فرهنگی هنری را برای کودکان مناطق زلزله زده زهان به اجرا در آورد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: کانون پرورش فکری

مطالب مرتبط:

نمایشگاه سالانه‌ی لیدیسه

هدیه به متولدین غدیر با نام علی و امیر علی

هشت کتاب کانونی، در فهرست لاک‌پشت پرنده

ده جایزه برای کودکان و نوجوانان نقاش ایرانی

جشنواره هفته ملی و روز جهانی کودک

نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال 2013 معرفی شدند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.