تبیان، دستیار زندگی
حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را داراست و با این‌که iOS در نسخه آخر خود امکانات جدیدی را به سیستم‌عاملش اضافه‌ کرده است کماکان به نظر من اندروید با فاصله زیادی از بسیاری جنبه‌ها از سیستم‌عامل اپلی رق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده دلیل برتری اندروید بر iOS

(قسمت اول)


حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را داراست و با این‌که iOS در نسخه آخر خود امکانات جدیدی را به سیستم‌عاملش اضافه‌ کرده است کماکان به نظر من اندروید با فاصله زیادی از بسیاری جنبه‌ها از سیستم‌عامل اپلی رقیب جلوتر است. در این مقاله قصد داریم ده برتری بزرگ اندروید را بر iOS برایتان مطرح کنیم.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

یک – تنوع گجت‌ها

منظورمان از تنوع گجت‌ها این است که برای هر سلیقه‌ای در میان گجت‌های اندرویدی بالاخره یک یا چند دستگاه پیدا می‌شود. اگر بخواهید از iOS استفاده کنید تنها انتخاب شما در گوشی‌ها iPhone 5 و تنها انتخاب در تبلت‌ها نیز iPad است در صورتی که پرچم‌داران اندرویدی از کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، ایسوس، موتورولا، سونی و … هر کدام ویژگی‌های متفاوتی را عرضه می‌کنند.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

به طور مثال گلکسی اس 3 با وجود سخت‌افزار قدرتمند امکانات نرم‌افزاری منحصر به فردی مانند اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن، روشن نگاه داشتن صفحه هنگام نگاه کردن و بسیاری امکانات جالب دیگر را به همراه دارد.اچ‌تی‌سی Butterfly با بهره‌گیری از یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موبایلی و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و همچنین طراحی جذاب مورد توجه کاربران است، نکسوس 4 ال‌جی یک تجربه خالص گوگلی را با طراحی جالب به همراه دارد و اکسپریا زد سونی یکی از بهترین‌های طراحی بوده که صفحه نمایش خارق‌العاده و خاصیت ضدآب دارد.

اگر علاقمند به صفحه‌نمایش بزرگ باشید گلکسی نوت 2 و اگر یک مدل جمع و جور را می‌پسندید اکسپریا مینی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در دنیای اندروید اگر به کیبرد سخت‌افزاری نیاز داشته باشید به راحتی یک گوشی مناسب می‌یابید و حتی گوشی‌های دوسیم‌کارته نیز وجود دارند.

در اندروید با کمی مهارت و البته ریسک می‌توانید به راحتی سرعت پردازنده و GPU دستگاهتان را به همراه ولتاژ تنظیم کنید تا در مواقع نیاز سرعتی بالاتر از حد معمول داشته باشید و در شرایط خاص کمترین مصرف شارژ را از باتری ببرید

در مورد تبلت‌ها نیز همان‌طور است؛ به طور مثال نکسوس 10 با پردازنده فوق‌العاده قدرتمند، صفحه‌نمایش حتی برتر از رتینای آیپد4 و تجربه خالص گوگلی در کنار گلکسی نوت 10.1 با امکانات نرم‌افزاری خارق‌العاده و قلم مفید S Pen قرار دارد. دنیای هفت اینچی‌ها نیز نکسوس 7 را در کنار بعضی تبلت‌ها با قابلیت تماس صوتی در خود دارد.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

دو – تنوع قیمتی

در گوشی‌های اندرویدی آن‌قدر تنوع قیمتی وجود دارد که هر فرد با هر بودجه‌ای می‌تواند یک گوشی اندرویدی تهیه کند. درست است که با یک گوشی اندرویدی 400 هزار تومانی به هیچ‌عنوان نمی‌توانید تجربه‌ای مشابه استفاده از آیفون 5 را داشته باشید اما همه‌ی افراد به این همه امکانات نیاز ندارند. همچنین کماکان گوشی‌های گران قیمت (شاید نه به گرانی آیفون) را می‌توانید بیابید که حتی امکانات بهتری از آیفون 5 را در اختیارتان می‌گذارند.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

سه – شخصی سازی

به نظر من مهم‌ترین برتری اندروید بر iOS امکان شخصی سازی بالاست. در شرایطی که در iOS تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تعویض والپیپر است اندروید می‌تواند چنان قدرت شخصی‌سازی را برایتان فراهم کند که هر روز گوشی‌تان کاملاً متفاوت از روز قبل به نظر برسد.

چندمورد از مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است:

کیبرد: با این‌که کیبرد iOS کیبرد مناسبی است اما کیبردهایی مانند SwiftKey و Swype تایپ متون را بسیار سریع‌تر از حالت سنتی کرده‌اند و با تم‌های مختلف می‌توانند تایپ را برایتان جذاب کنند.

کنترل دقیق پردازنده: در اندروید با کمی مهارت و البته ریسک می‌توانید به راحتی سرعت پردازنده و GPU دستگاهتان را به همراه ولتاژ تنظیم کنید تا در مواقع نیاز سرعتی بالاتر از حد معمول داشته باشید و در شرایط خاص کمترین مصرف شارژ را از باتری ببرید.

لانچرها: لانچرهای اندرویدی قابلیت تعیین تعداد و اندازه آیکن‌ها، تغییر آیکن، کشوی اپلیکیشن‌ها و … را می‌دهند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

لایو والپیپرها: والپیپرهای متحرک یا لایو با اینکه کمی مصرف شارژ گوشی را افزایش می‌دهند اما زیبایی خاصی به محیط کاربری می‌دهند. برخی از این لایو والپیپر ها با توجه به شرایط زمانی تغییر می‌کنند و هنگامی که پیام جدیدی دارید شکل خاصی را روی صفحه نمایش داده و با لمس صفحه عکس العمل نشان می‌دهند.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

چهار – ویجت‌ها

یکی دیگر از برتری‌های مهم اندروید را می‌توان در ویجت‌های متنوع آن دید. جایی که در iOS باید با یافتن آیکن اپلیکیشن وارد آن شوید و به دنبال تنظیمات یا دکمه مورد نظرتان بگردید در اندروید به راحتی می‌توانید با یک لمس یا نگاه اطلاعات آب و هوایی را ببینید، جدیدترین ایمیل‌ها و پیامک‌ها را بخوانید، موزیک را کنترل کنید، وای‌فای را خاموش و روشن کنید، قرارهای تقویمتان را مشاهده کنید، با شخص خاصی تماس بگیرید، اخبار را مشاهده کنید و بسیاری امکانات دیگر.

ده دلیل برتری اندروید بر ios

ویجت‌ها همچنین به زیبایی محیط کاربری کمک می‌کنند و با استفاده از ویجت‌های متنوع به طور مثال ساعت یا آب و هوا می‌توانید نگاه هر بیننده‌ای را جذب کنید.

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از فارنت