تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: یكی از ضعف‌هایی كه سبب شده تا نتوانیم پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم روی كار نیامدن متخصصان حوزه فضای مجازی است، به این معنی كسانی كه به معنای واقعی فضای مجازی را می‌شناسند و از تخصص و تجربه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا طالب‌پور:

انتقال اثرگذار پیام انقلاب اسلامی با ورود متخصصان فضای مجازی محقق می‏شود

جناب آقای دکتر طالب پور

مدیرعامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: یكی از ضعف‌هایی كه سبب شده تا نتوانیم پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم روی كار نیامدن متخصصان حوزه فضای مجازی است، به این معنی كسانی كه به معنای واقعی فضای مجازی را می‌شناسند و از تخصص و تجربه برخوردار هستند، كمتر متصدی امورند.

علیرضا طالب‌پور، مدیرعامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با اشاره به ارائه پیام انقلاب اسلامی در فضای مجازی، اظهار كرد: فعالیت‌ها و حركت‌هایی برای رساندن پیام انقلاب ایران طی این ‌سال‌ها صورت گرفته است، اما پیام و محتوای موجود در انقلاب اسلامی، ظرفیت بسیاری برای فعالیت بیشتر در فضای مجازی دارد چرا كه این فضای نوین زمینه مناسبی برای فعالیت‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: متأسفانه آن طوری كه می‌توانستیم كار كنیم و باید در این مدت كار می‌كردیم در خور شأن پیام انقلاب اسلامی نبوده است، امیدواریم با فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی، مسیر جدیدی برای ارائه پیام و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در این فضای نوین ایجاد شود.

رئیس مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان اظهار كرد: یكی از ضعف‌هایی كه سبب شده تا نتوانیم پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم، روی كار نیامدن متخصصان حوزه فضای مجازی است به این معنی كسانی كه به معنای واقعی فضای مجازی را می‌شناختند و از تخصص و تجربه برخوردار بودند، كمتر متصدی امور بودند و این امر، سبب شده بود تا عده‌ای كه از تخصص و تجربه لازم برخوردار نبوده و مسلط نیستند، نتوانسته‌اند كاری را از پیش ببرند.

وی بیان كرد: باید از سوی مسئولان این قبیل حركت‌ها حمایت شود. این حمایت‌ها، می‌تواند كار را اساسی پیش ببرد و بعضی حركت‌هایی كه در رسانه‌های مختلف مطرح شده است، می‌تواند حركت جدی در تولید محتوا و ارائه این ارزش‌ها در فضای مجازی باشد.

طالب‌پور اظهار كرد: دولت می‌تواند، حامی متخصصانی باشد كه قصد انتقال ارزش‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی را در فضای مجازی دارند، باشد. دولت با حمایت گسترده از فعالیت‌های متخصصان، می‌تواند آنها را به درستی هدایت كند.

وی افزود: حرف حق، مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی است و دنیا به دنبال شنیدن حرف حق است و اگر ما زمینه‌اش را داشته باشیم و بتوانیم با بیانی مناسب ارائه كنیم و این پیام‌ها را به گوش همه برسانیم، قطعاً دنیا از پیام‌مان استقبال خواهد كرد.

رئیس مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان تصریح كرد: در روایات آمده است «شما وظیفه‌تان رساندن پیام است و اگر پیام به درستی به مردم رسانده شود، حتماً از ما تبعیت خواهند كرد»، انقلاب اسلامی و اسلام، حق است كه اگر خوب بتوانیم آن را به جهانیان تبیین كنیم، این زمینه بهترین ابزار و بهترین امكان برای انتقال پیام انقلاب اسلامی است.

وی در پایان بیان كرد: ایجاد شبكه‌های اجتماعی در راستای اهداف انقلاب اسلامی، بهترین ابزاری است كه می‌تواند كاربران را در تحقق اهداف هدایت كند. اگر بتوان چنین شبكه‌هایی را تأسیس كرد قطعاً در انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی موفق خواهیم بود.

منبع: ایکنا

تنظیم: هومن بهلولی