تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور دقایقی پیش از جنگنده قاهر 313 رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی جنگده پیشرفته قاهر313


رئیس جمهور دقایقی پیش از جنگنده قاهر 313 رونمایی کرد.

قاهر313

در سومین روز از خجسته ایام الله دهه مبارک فجر ،هواپیمای جنگنده بومی با نام "قاهر313" ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

در این مراسم وزیر دفاع و تعدادی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی حضور داشتند.

به نوشته تسنیم، قاهر سومین جنگنده ساخت ایران است. پیشتر صاعقه و آذرخش نیز توسط وزارت دفاع ایران تولید و رونمایی شده بود.

مهمترین ویژگی‌های «قاهر 313»

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه مراسم رونمایی از جنگنده «قاهر 313» در جمع خبرنگاران، با تبریک این موفقیت بزرگ که به گفته وی در راستای تحقق فرامین فرمانده کل قوا به منصه ظهور رسیده است، اظهار کرد: کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

وحیدی در تشریح ویژگی‌های این جنگنده گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

وی، بهره‌گیری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگیهای جنگنده قاهر 313 برشمرد.

در سومین روز از خجسته ایام الله دهه مبارک فجر ،هواپیمای جنگنده بومی با نام "قاهر313" ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد

وزیر دفاع با بیان اینکه "این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است"، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نمادی برجسته‌ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.

قاهر313

وی، قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 عنوان کرد.

وحیدی همچنین افزود: هواپیمای جنگنده قاهر ثمره قدرت، ایمان، همت و رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب خمینی(ره) و خامنه‌ای عزیز است که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآفرین، افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه "فرم این هواپیمای جنگنده، فرمی بدیعی و شکل آن تازه است"، تاکید کرد: این جنگنده با جنگنده‌های پیشرفته دنیا از نظر فرم و شکل رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه "ما قدرت تولید سریع این جنگنده را داریم و می‌توانیم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نیاز آن را تولید کنیم"، گفت: مدت کمی برای طراحی و ساخت این جنگنده به کار گرفته شد و این نشان از توان بالای متخصصان و دانشمندان ایران زمین دارد.

بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز