تبیان، دستیار زندگی
همایش مبارزه با مواد مخدر ومشروبات الکلی در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه شاهدآموزش و پرورش ناحیه2باحضورفرهنگ،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ، عباس صفائی،مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 و آزادپیما،رئیس گروه مشاوره استان و جمعی از مسئولین برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در آموزش و پرورش ناحیه 2  اصفهان

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر ومشروبات الکلی درآموزش و پرورش ناحیه2


همایش مبارزه با مواد مخدر ومشروبات الکلی در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه شاهد آموزش و پرورش ناحیه2باحضورفرهنگ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ، عباس صفائی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 و آزادپیما،رئیس گروه مشاوره استان و جمعی از مسئولین برگزار گردید.

در ابتدای این همایش که مدیران مدارس متوسطه،مشاورین،معاونین پرورشی و مربیان بهداشت حضورداشتند ضیاءغیوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه،پیشاپیش میلاد نبی مکرم اسلام(ص)و امام جعفر صادق(ع)وآغازامامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)را تبریک عرض نموده و به تشکیل شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اداره اشاره نموده و فعالیت این کمیته را خاطرنشان ساخت.

اصلی ترین و مهم ترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر ومشروبات الکلی انجام برنامه های پیشگیرانه است. وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی خانواده ها و جوانان و نوجوانان را بسیارمفیدو موثر دانست .

وی در این راستا تاکید نمود مدیران محترم تشکیل این شورا را در مدارس،به خصوص در مدارس واقع در مناطق ویژه مورد اهتمام قرار دهند.در این همایش جناب سرگرد قربانی،کارشناس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اظهار داشتند: اصلی ترین و مهم ترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر ومشروبات الکلی انجام برنامه های پیشگیرانه است.وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی خانواده ها و جوانان و نوجوانان را بسیارمفیدو موثر دانست .

دکتر قربانی،معاون مرکز بهداشت شهرستان رشت نیز با ارائه مطالبی، عوامل زمینه ساز اعتیاد را در سه گروه (عوامل اجتماعی-بین فردی-فردی) تقسیم نموده و اجرای برنامه های کاربردی و کارشناسی شده را دراین زمینه، موجب از بین رفتن عوامل زمینه ساز اعتیاد در جامعه دانست.

دکتر قربانی در ادامه،مطالب ارزشمندو مبسوطی را در خصوص مضرات مصرف سیگار و الکل ارائه نمودوبه اثرات عجیب و بسیار خطرناك اینها در بدن انسان پرداخت.عوارض مصرف مواد مخدرو مشروبات الکلی برجسم و روان افرادو عوارض خانوادگی،عوارض شغلی واقتصادی و عوارض اجتماعی مصرف این مواد بخش دیگری از سخنان ایشان در این همایش بود.ایشان در بخش پایانی سخنانش به راههای تشخیص  مصرف مواد مخدر در نوجوانان اشاره نمود و پیشگیری از اعتیاد در خانواده را بسیارمهم توصیف کرد.


منبع : اداره آموزش و پرورش ناحیه ٢ اصفهان

بخش سفیران تبیان