تبیان، دستیار زندگی
عناصر تروریستی هم اکنون با دو بحران دست و پنجه نرم می کنند. اختلاف بر سر چپاول اموال مردم و مشت آهنین ارتش سوریه که عرصه را بر آنها تنگ کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تروریست‌ها در محاصره ارتش و اختلافات داخلی


عناصر تروریستی هم اکنون با دو بحران دست و پنجه نرم می کنند. اختلاف بر سر چپاول اموال مردم و مشت آهنین ارتش سوریه که عرصه را بر آنها تنگ کرده است.

تروریست هایی که ازسوی کشورهای خارجی حمایت می شوند با مشکلات پیچیده ای در سوریه دست و پنجه نرم می کنند. از یک سو این عناصر باید ماموریتی که از سوی کشورهای حامی آنها بر عهدشان نهاده شده است انجام دهند که ارتش سوریه با مشت آهنین خود این افراد را هدف قرار داده و به آنان خسارت جانی و مالی زیادی وارد می کند. ارتش مانع از انجام ماموریت این عناصر شده است.

تروریست

از سوی دیگر در درون این عناصر بر سر تقسیم غنیمت و کمک های خارجی اختلاف حاکم شده است و دست به کشتار همدیگر می زنند. مقاومت ارتش این کشور و رصد کردن اوضاع به طور دقیق ازسوی ˆبشار اسدˆ باعث شده است تا نظام این کشور در برابر توطئه های خارجی مقاومت و این توطئه ها را خنثی کند.

گزارش میدانی اوضاع سوریه

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، نیروهای مسلح این کشور امروز ثبات را به منطقه مسکونی ارض الخلیج منطقه داریا در حومه دمشق برگردانده است.

یک منبع مسوول در گفتگو با خبرگزاری سوریه گفته است، تعدادی از عناصر تروریستی که باعث ترس و وحشت مردم در روزهای اخیر شده و دست به تخریب تاسیسات و کشت و کشتار مردم بی دفاع زده بودند، توسط ارتش دستگیر شدند.

یگان های ارتش این کشور در منطقه خان الشیخ و مزرعه دروشا هم در صف تروریست هایی که تلاش می کردند به اهالی این مناطق حمله کنند ضربات سنگینی وارد کرده است.

منابع نظامی در گفتگو با سانا گفته اند تعدادی از عناصر تروریستی دستگیر شده و سلاح و ادوات جنگی این افراد که در اقدامات جنایت کارانه خود از آن استفاده می کردند، نابود شده است.

در ریف درعا هم ارتش این کشور یک ماشین حامل تروریست ها را هدف قرار داده است. در حمص هم ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها را در منطقه جویر نابود کرد و تعدادی دیگر مجروح شدند.

در دیرالزور هم ارتش این کشور در صف تروریست کشته و مجروحانی بر جای گذاشت و خسارت سنگینی را در صف این عناصر وارد کرد.

درگیری درونی عناصر تروریست در سوریه

بنا به گزارش اخبار رادیو وتلویزیون سوریه، تعدادی کشته و مجروح در جنگ داخلی گروه های تروریستی رخ داده است. علت درگیری این عناصر به دلیل اختلاف در تقسیم اسلحه و اموال ارسال شده از خارج و اموال سرقت شده از دارایی مردم در منطقه یبرود دمشق بوده است.

"لاورف"  وزیر امور خارجه سوریه بار دیگر موضع کشورش را در باره متوقف شدن خشونت در سوریه طبق بندهای معاهده ژنو تکرار کرد. او گفت: همه روسیه برای عملی ساختن بندهای قرارداد ژنو همه تلاش خود را خواهد کرد.

یک منبع مسوول گفته است که عناصر تروریستی در این درگیری که در انبار سلاح و اموال چپاول شده در منطقه یبرود دمشق رخ داده علیه یکدیگر از تیربار استفاده کرده اند.

تحلیل و اطلاع دقیق بشار اسد از اوضاع سوریه

بنا به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، وضعیت ˆبشار اسدˆ بسیار مطلوب به نظر می رسد. برخی از نزدیکان ˆبشار اسدˆ که با وی دیدار داشته اند، گفته اند که وی اوضاع سوریه را با همکاری تیم کاریش از نزدیک دنبال می کند و طرفداران وی طبق معمول عمل می کنند. ˆبشار اسدˆ در این دیدار بر این مساله تاکید کرده است که ارتش ابتکار عمل را به طور جدی در دست دارد و از بندهای معاهده ژنو عقب نشینی نخواهد کرد.

تروریست

ˆبشار اسدˆ گفته است که گروه های مسلحی که ازسوی کشورهای خارجی حمایت مالی می شوند ضربات سنگینی را متحمل شده است. ˆبشار اسدˆ در ادامه به ماجراجویی های آمریکا اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا برای حل بحران سوریه آماده نیست. رییس جمهور سوریه معتقد است که روسیه از سوریه حمایت می کند.

ˆبشار اسدˆ در دیدار با برخی از مسوولان؛ تحلیل دقیقی از اوضاع سوریه ارائه می دهد که باعث شگفتی بسیاری از دیدارکنندگان وی می شود. وی در این دیدار جزییات دقیقی از اوضاع استان های کشور ارائه می دهد که برخی از دیدارکنندگان چنین تحلیل می کنند که اگر اینگونه نبود که وی از جزییات مسایل آگاه باشد دولت سوریه نمی توانست تاکنون مقاومت کند و ارتش این کشور نمی توانست تا این حد یکپارچگی خود را حفظ نماید.

تلاش روسیه برای بازگشت ثبات به سوریه

بنا به گزارش شبکه خبری راشاتودی، ˆلاورفˆ وزیر امور خارجه سوریه بار دیگر موضع کشورش را در باره متوقف شدن خشونت در سوریه طبق بندهای معاهده ژنو تکرار کرد. او گفت: همه روسیه برای عملی ساختن بندهای قرارداد ژنو همه تلاش خود را خواهد کرد.

ˆلاورفˆ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که بازیگران خارجی باید اوضاع نگران کننده سوریه را درک کنند و برای عملی ساختن معاهده ژنو تلاش کنند. وی گفته است که کشورش برای امنیت و ثبات سوریه تلاش خواهد کرد.

بخش سیاست تبیان


منبع : ایرنا